צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות עלולה לגרוע ממצבו של המטופל באופן חמור ולהותיר אותו עם נזקים קשים ומשמעותיים, לרבות אובדן סיכויי ההחלמה מהמחלה. כיצד מתמודדים עם רשלנות שנגרמה סביב הטיפול ואבחון סרטן הכליות ומה יכול לעשות עבורכם עורך הדין? המשיכו לקרוא.

 

וכך, בטעות, נכרתה הכליה

אם יש רשלנות רפואית חמורה במיוחד, הרי שהיא מתייחסת לאבחון שגוי שמביא לכריתת איברי גוף לשווא. כך קרה במקרה מוכר שבו נכה צה"ל אובחן בטעות כחולה בסרטן כליות ונאלץ לעבור כריתת כליה מלאה. אלא שאז התברר שזו הייתה דלקת מקומית.

הנפגע, אדם בן 72 מהמרכז, הגיע לרופא המשפחה עם תלונה לגבי דם בשתן. הוא הופנה לבדיקות מתאימות וכולן חזרו תקינות. לאחר שורת בדיקות נוספת קבע רופא המשפחה כי מדובר בסרטן בשלפוחית השתן.

הקביעה הובילה לבירורים נוספים לרבות ביופסיה, ממנה נקבע כי קיים סרטן בכליה ימין, על אף שהפתולוג עצמו קבע שלא ניתן לספק תשובה חד משמעית לשאלת מחלת הסרטן.

כל אלו הובילו בסופו של דבר לקביעה חד משמעית לעניין סרטן הכליה והצורך לכרות את הכליה, מבלי שנערכה למטופל ביופסיה נוספת לבירור מצבו. רק לאחר שנלקחו דגימות מהכליה שנכרתה ונבדקו במעבדה, התברר כי לא היה ולא נברא גידול סרטני.

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות
רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

דרכים אפשריות לאבחון סרטן בכליות

סרטן כליות תוקף לרוב את אחת הכליות ומביא לשלל מצבים רפואיים מזיקים. מעשנים נמנים עם קבוצת הסיכון לחלות במחלה וכך גם אנשים הסובלים מעודף משקל או חשיפה לחומרים שפוגעים בכליה, כמו צריכת אלכוהול משמעותית.

את אבחון המחלה ניתן לבצע במספר דרכים ודרך כמה וכמה בדיקות, כולן יבוצעו במקרה שבו מטופל ישמיע תסמינים שמעוררים חשד לגבי קיום גידול ממאיר באחת הכליות. תסמינים אלו כוללים דם בשתן וכאבים מקומיים, כך שרופא ששומע על כך אמור להעלות חשד בנוגע למחלת הסרטן ולשלוח את המטופל לבדיקות המתאימות.

לרוב יבוצעו מספר בדיקות לזיהוי סרטן הכליות, כאשר חלקן מצביעות גם על גודלו של הסרטן ועל שלב המחלה: MRI, CT, אולטרסאונד, רנטגן, בדיקות דם ושתן וכמובן ביופסיה שתזהה את סוג הגידול המסוים.

 

חובת הזהירות הרפואית באבחון מחלת הסרטן

כל הבדיקות שפורטו לעיל אמורות להתבצע בהתאם לנהלים שנקבעו לאיתור ולאבחון סרטן הכליות ונמצאים בהלימה עם חובת הזהירות הרפואית שהרופאים והצוותים הרפואיים אמורים לנקוט בהם. לאור זאת, ניתן להחשיב כל חריגה מהסטנדרטים והנהלים המקובלים כרשלנות רפואית, שכן מדובר בפעולה או הימנעות מפעולה שמפרה את חובת הזהירות ונוגדת את דרכי הפעולה שבהן היו נוקטים רופאים אחרים באותו המצב.

 

איתור רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות עשויה להתבטא בהעדר הפניית המטופל לבדיקות רפואיות מתאימות, התעלמות מתלונות, אבחנה שגויה, עיכוב בקבלת האבחנה או ליקוי בביצוע הבדיקות עצמן. כל אחת מהאפשרויות הללו ועוד רבות אחרות עלולה לגרום לנזק במקום לבלום את התקדמות המחלה ובכך להביא להידרדרות המצב הרפואי ולייצר שורה של בעיות נוספות.

כיום בכל רשלנות שנוגעת לאבחון סרטן לסוגיו, ראוי לציין את חשיבות האבחון המוקדם, המהיר והמדויק כפעולה מכרעת להצלת חיים. ככל שהאבחון לקוי, שגוי או מתעכב מכל סיבה שהיא, הוא עשוי לגרום להתפשטות המחלה עד כדי מצב שבו הטיפולים יהפכו אגרסיביים יותר והסיכויים להחלמה באמצעותם הולכים ופוחתים.

 

האם ניתן היה למנוע את הרשלנות?

רשלנות רפואית באבחון היא כמובן פעולה שגורמת להתפשטות המחלה עד כדי הופעתם של נזקים נוספים, כך שהיא מצדיקה עילה לתביעת פיצויים בה נחשף הגורם הרשלני, לעתים כאדם פרטי שנתבע אישית על ידי הנפגע.

הצוות הרפואי אמון כאמור על חובת הזהירות, מכוחה עליו לשמור על שלומם ובריאותם של המטופלים ולפעול מתוך כוונת הטוב למען מטופליהם. ועם זאת, לא פעם קורה שפעולות הצוות הרפואי גורמות לנזק, כמו למשל במקרה שבו טכנאי האולטרסאונד שוגה בעריכת הבדיקה, מפענח הבדיקה מבצע פענוח לקוי, ישנו כשל טכני בבדיקת הדמיה מסוימת ואפילו תווית מבחנת הדם לא סומנה כראוי ובולבלה עם בדיקת דם של מטופל אחר.

כל אלו כמובן עלולים לסכל את ידיעתו של אדם בנוגע למחלתו בזמן, או לקבוע מסקנה שגויה לגביה, שמביאה לתוצאות ולפעולות רפואיות מרחיקות לכת. כאשר מתגלה מקרה שכזה, יהיה צורך להבין לעומק את נסיבות המקרה ולקבוע האם נבע מתוך רשלנות רפואית או מתוך סיטואציה שהייתה למרות הכל ולמרבה הצער, בלתי נמנעת.

ישנם מקרים שבהם חוסר תשומת לב מספקת או זהירות רבה יותר כלפי מטופל אכן גורמים לנזק. מקרים אלו אינם מבטאים כוונת זדון מצד הרופא חלילה, אלא ניסיון לבדיקה ולטיפול בדרך אחרת, פזיזות, חוסר מיקוד, הסחת דעת או קבלת החלטות שאינה עולה בקנה אחד עם החלטות רפואיות שרופא אחר היה מקבל ושבדיעבד גרמו לנזק במקום לתועלת.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות – 3 הוכחות להגשת תביעה

על מנת לבסס את עילת תביעת הרשלנות במקרה של שגיאה באבחון מחלת סרטן הכליות, עורך הדין נדרש למספר הוכחות חשובות.

ראשית, עליו להראות שהנזק נגרם במהלך או בעקבות אבחון כלשהו של סרטן הכליות. בין אם מדובר (למשל) בבדיקה שהייתה אמורה לאבחן סרטן בכליות אך אבחנה בטעות מחלה אחרת ובין אם נקבע כי מדובר בסרטן, על אף שאיננו קיים.

שנית, עורך הדין אמור להוכיח שנגרמה רשלנות רפואית לאורך בדיקה, אבחון או הפניה שנועדו לאמת או להפריך את החשד לקיומו של סרטן בכליות.

שלישית, עורך הדין אמור להצביע על הכשל שבו נקט הרופא בפעולתו או בהימנעות מפעולתו, כך שבמבחן "הרופא הסביר" הוא כשל, שכן רופא אחר תחת אותן הנסיבות היה חושב ופועל באופן שונה ושמביא לתועלתו של המטופל, במקום לגרום לו לנזקים.

 

גיבוש תיק התביעה

את כל ההוכחות הנדרשות, יצטרך עורך הדין לייצר על בסיס התיעוד הרפואי שקיבל מהנפגע ושאסף מיוזמתו מגופים שונים כמו בתי חולים, קופות חולים, רופאים פרטיים אצלם נבדק הנפגע ועוד. הזרוע הנוספת לביסוס הטענות המשפטיות של התביעה היא חוות דעתו של רופא מומחה, שיסביר מדוע מהווה פעולתו של הרופא רשלנות באבחון וכיצד היה עליו לפעול תחת מבחן "הרופא הסביר,.

כמו כן, תפקידו של המומחה הרפואי הוא לפרט לעניין הנזקים שנגרמו לנפגע וחומרתם, כך שיבואו בחשבון לעניין קביעת הפיצויים, אם וכאשר התביעה תתקבל.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית באבחון סרטן בכליות גורמת לנזקים בלתי הפיכים לבריאותו הפיזית והנפשית של המטופל ואף גורעת מסיכויי החלמתו. על מנת להתמודד עם המקרה רצוי להתייעץ בהקדם עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ובפרט במקרים של אבחון מחלת הסרטן, בדגש על סרטן כליות.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' שמחים להעניק לכם ייעוץ וייצוג בהתאם לנסיבות המקרה ולהזמין אתכם לתאם פגישה ללא התחייבות, בבית הלקוח, בה נעריך את גובה הפיצויים שמגיע לכם. משרדנו צבר ניסיון עשיר בתחום הרשלנות הרפואית של יותר מ-20 שנים ואחראי להצלחות רבות בניהול תביעות של מיליוני שקלים, בהן זכו לקוחותינו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם