צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם עלולה לגרום לעיכוב בקבלת הטיפול ולנזקים חמורים, ביניהם התפשטות המחלה לחלל הבטן וקיצור משמעותי של תוחלת החיים. האם ייתכן שחווית רשלנות רפואית שנוגעת לאיחור או ליקוי באבחון מחלה זו? הנה כל מה שצריך לדעת לגבי הנושא.

 

מהו סרטן רירית הרחם?

סרטן רירית הרחם נחשב נפוץ למדי. הוא מתפתח בתוך מערכת הרבייה הנשית (הרחם מוקף ברירית הרחם שמהווה שכבה תאית המשתנה במהלך המחזור החודשי), כאשר ברוב המקרים מדובר בסרטן מסוג אדנוקרצינומה שמצוי בתאי האפיתל של רירית הרחם.

בדרך כלל מאובחן סרטן זה בשלב מוקדם ולכן ניתן לטפל בו ביעילות ולהביא להחלמה מלאה. יחד עם זאת, כאשר חל עיכוב או ליקוי בשלב אבחון המחלה, עשויים להיגרם לחולה נזקים חמורים שמכוחם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

חשיבותו של אבחון מוקדם ומדויק

חשוב להבין: אבחון מוקדם משמעותו יותר אפשרויות טיפול במחלה ויעילות מוגברת בכל טיפול, דבר שצפוי להגדיל את סיכויי ההחלמה משמעותית ולנצח את המחלה. כל איחור או בעיה מציבים את המטופל בסכנה לרבות פגיעה בפוריות ואפילו סכנת חיים. אם קיים חשד להתרשלות מצד הצוות שהיה אחראי לאבחון המחלה, יש לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולבחון את אפשרויות הגשת התביעה והיקף הפיצויים ממנה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

גורמי סיכון לסרטן רירית הרחם

הגורמים להיווצרות סרטן רירית הרחם אינם ידועים בוודאות, אך קיימים מספר גורמי סיכון שמגדילים את הסיכוי ללקות במחלה. הגורם הראשון ככל סוגי הסרטן הוא הגיל, או המרכיב ההורמונלי. במהלך חיי הפורות מופרשים ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון, מתרחש ביוץ ובמקביל רירית הרחם עצמה מתעבה, כאקט שנועד להכנה לקראת הריון.

כאשר אין הריון, הרירית ניתקת מדפנות הרחם ונפלטת מהגוף בצורת הווסת החודשית. כאשר אישה מגיעה לגיל המעבר והשחלות שלה אינן מייצרות את אותה כמות הורמונים, נגרם שיבוש מסוים שמגדיל את הסיכוי לתחלואה ברחם.

גורמי סיכון נוספים קשורים גם הם לפעילות רחמית נמוכה כמו אי פריון וחוסר ילודה, חשיפה ממושכת ומוגברת לאסטרוגן (מתקבלת כאשר הוסת מתחילה בגיל צעיר מאוד לפני 12 שנים, כאשר גיל המעבר מתחיל מאוחר מאוד אחרי גיל 55, אי סדירות ואי קבלת מחזור כלל או טיפול הורמונלי שמבוסס על אסטרוגן וללא פרוגסטרון), עודף משקל וחוסר בפעילות גופנית או רקע גנטי במשפחה.

 

פעולות נדרשות לאבחון סרטן רירית הרחם

5% מהנשים שחולות בסרטן רירית הרחם יאובחנו לאחר בדיקה שגרתית לחלוטין במרפאת הנשים. ניתן להצביע גם על דימום או הפרשה נרתיקית חריגה כדי לאותת למחלה. חלק קטן יסבלו מכאבים בבטן התחתונה או האגן וחלק יאתרו זאת בבדיקת אולטרסאונד גניקולוגי או בדיקת פאפ (משטח לצוואר הרחם) שתוצאתה לא תקינה.

אם אישה בגיל הבלות מגיעה לרופא עם הפרשה נרתיקית חריגה, מבחינה רפואית יש לתת לכך התייחסות רצינית ביותר ולהפנות לבדיקה אצל רופא נשים. אם דימום חריג או בלתי סדיר מופיע אצל אישה שאינה בגיל הבלות, הרי שיכולות להיות לכך סיבות רבות החל משיבוש הורמונלי או פוליפ ועד רחם שרירני וכיוצ"ב. גם הפעם יש לספק מענה מתאים ולבצע בירור מקיף כדי לספק אבחנה מדויקת.

תסמינים טיפוסיים שאמורים להדליק נורה אדומה אצל רופאי הנשים הם: דימום מוגבר, בחילות, ירידה בתיאבון ובמשקל.

 

בדיקות לאבחון המחלה

על מנת לאבחן את הבעיה ולשלול סרטן ברירית הרחם, יש לתשאל את המטופלת לגבי גורמי הסיכון וההיסטוריה הרפואית, לבצע בדיקה גניקולוגי וגופנית מקיפה.

לאחר מכן, תידרש המטופלת לבדיקות נוספות:

 

אולטרסאונד גינקולוגי

סקירת הרחם, החצוצרות והשחלות באמצעות מתמר חיצוני או וגינלי בהתאם למצב והנסיבות.

 

נטילת ביופסיה

זהו שלב חשוב בתהליך האבחון, המבוצע לרוב כאשר כבר קיימים סימנים מחשידים לסרטן ברירית הרחם. בבדיקה זו נוטלים תאים מרירית הרחם שיועברו למעבדה ובה תבוצע אבחנה פתולוגית.

את הדגימה עצמה ניתן לבצע אצל רופא הנשים ע"י פיפל (Pipelle) – החדרת צינורית דקיקה לתוך חלל הרחם מתוך צוואר הרחם ושאיבת חלק מהרירית. בדיקה זו מלווה בתחושת אי נוחות שניתן לרכך על ידי משככי כאבים, אך היא מהירה מאוד (דקה בלבד) וכרוכה בתור רגיל למרפאה.

אפשרות נוספת היא ליטול ביופסיה על ידי היטרוסקופיה – סיב אופטי המוחדר לחלל הרחם ומחובר למצלמה זעירה. כעת מזליפים מים לחלל הרחם ומבררים האם הוא תקין. כל מה שאיננו תקין נדגם ומועבר לבדיקה.

אם התוצאות אינן חד משמעיות בשתי הבדיקות הקודמות, יש להפנות את המטופלת לחדר ניתוח ולהרדמה כללית, בה יגרדו את דפנות הרחם ויוציאו כמות משמעותית מהרירית, לטובת בדיקה פתולוגית יעילה.

 

טיפולים לסרטן רירית הרחם

הטיפולים המקובלים לטיפול בסרטן רירית הרחם הם לרוב ניתוחיים. על מנת לנתח ולהסיר את הגידול יחד עם בלוטות לימפה סמוכות, המטופלת תופנה לסי.טי של הבטן והאגן, בדיקות דם, שתן, צילום חזה וא.ק.ג. במקרים מסוימים הניתוח יכלול כריתה של הרחם והשחלות.

כמו כן, יש מקרים שבהם יוחלט על טיפול משלים לניתוח כמו הקרנות או כימותרפיה.

אם רופא נשים, רופא משפחה, רופא מנתח או כל איש צוות שהיה מעורב בתהליך ביצוע הבדיקות ואבחון המחלה לא פעל על פי כל האמור כאן ובאופן שגרם לגילוי מאוחר של סרטן רירית הרחם – הוא חשוף לתביעת רשלנות רפואית שניתן לקבל בה פיצויים כספיים משמעותיים.

 

חשיפת הרשלנות הרפואית באבחון

כאשר רופא משפחה או רופא נשים שקולט מטופלת שמביעה תלונות על תסמינים אפשריים של סרטן רירית הרחם או משתייכת לקבוצת הסיכון למחלה ומחליט להתעלם מתלונותיה או מקיום סימנים מעוררי חשד, נמנע מלהפנות לבדיקות מתאימות ואף קובע שמדובר בבעיה רפואית אחרת בלא כל בדיקה, הוא עלול להימצא אשם ברשלנות רפואית חמורה.

רופא הנשים שאליו המטופלת מגיעה, אמור לגלות ערנות לתסמינים אפשריים ולגורמי סיכון, לערוך תשאול רפואי מתאים ולעקוב אחר מצב המטופלת ותוצאות הבדיקות שלה ולפעול מיד בעת קבלת תוצאה חיובית לסרטן רירית הרחם. אם לא יבצע את כל אלו, הרי שעלול להיחשב כמי שהפר את חובת הזהירות כלפי המטופלת ולפיכך מחויב לפצות אותה בסכום משמעותי.

דבר דומה צפוי להתרחש אם בדיקה מסוימת לאבחון המחלה בוצעה ברשלנות או כאשר קיים כשל באחד המכשירים והאמצעים לבדיקה שלא זוהה וטופל. צוות שאיננו מתפעל כראוי את ציוד הבדיקה עלול לשקף תוצאות שגויות מתוצאות האמת שיובילו לאבחנה שונה ולנזקים חמורים ביותר.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם – הליך התביעה

כדי להוכיח בבית המשפט שקיימת הצדקה לפיצוי, יש להוכיח כי נגרמה רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם. עורך הדין יצטרך להשתמש בכל החומר הרפואי שניתן לו כדי לספק טענות מתאימות, לשקף את מידת חוסר הזהירות מצד הצוות ואי עמידה במבחן הרופא הסביר מצידו של הרופא המטפל ולגבות את טענותיו על ידי חוות דעת ממומחה רפואי מתאים.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית? פנו אלינו בהקדם

להתייעצות מהירה וללא התחייבות בנוגע לרשלנות באבחון מחלת הסרטן, אתם מוזמנים להתייעץ עם משרדנו ולקבל מענה והדרכה בכל סוגיה. עורך הדין דוד פייל וצוות משרדו המיומן עוסקים כבר שנים ארוכות בתחום הרשלנות הרפואית ואחראים להצלחות בהיקף של מיליוני שקלים בהם לקוחות פוצו עקב הצלחה בתביעות. צרו קשר ונעניק לכם שירות מסור ומקצועי ללא פשרות, עד לתוצאה מנצחת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם