צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

להאזנה:

 

הפריה חוץ גופית הינה אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר במסגרת טיפולי הפוריות. במסגרת ההליך, מבצעים שאיבת ביציות מגוף האישה, ובמהלך הליך ההפריה החוץ גופית, מפגישים בין הזרעון לביצית בתנאי מעבדה. לאחר מכן העובר מוחדר אל הרחם תוך מתן טיפול הורמונלי תומך. ההליך אינו חף מסיכונים הן לאישה והן לעובר, ורשלנות רפואית עשויה להתרחש בכל שלב. כיצד נוכל לזהות את התקיימותה של רשלנות רפואית?

 

ביצוע בדיקות מקדימות טרם ביצוע הליך ההפריה החוץ גופית

טרם ביצוע הליך ההפריה החוץ גופית, על הרופא המטפל להפנות את המטופלת לסדרת בדיקות לצורך אבחון ויצירת תמונה קלינית מלאה של בני הזוג, ולהחליט על צורת טיפול בהתאם. הבדיקות אליהן על הרופא להפנות את הזוג הם, בין היתר: בדיקת זרע, שלילת מחלות תורשתיות, שלילת מחלות העשויות לפגוע בהריון, בדיקת שלמות אברי הרבייה של האישה ובדיקות לצורך קביעת רמת ההורמונים.

 

הסיכונים ותופעות הלוואי במסגרת הפריה חוץ גופית

הליך ההפריה החוץ גופית טומן בחובו סיכונים רבים אף מעבר לסיבוכי ההיריון הרגילים. נשים הנקלטות להיריון בעזרת הפריה חוץ גופית מצויות בסיכון וחשופות לסיבוכים רבים. נטילת הטיפול ההורמונלי עלולה לגרום, בין היתר, לכאבי בטן, שינויים קיצוניים במצב הרוח, נפיחות בבטן, כאבי ראש וחבורות כתוצאה מהזרקות מרובות. בנוסף, עלול להיגרם מצב של גירוי יתר של השחלות, דבר המביא להפרשת יתר של אסטרוגן לגופה של האישה. יתר על כן, הליך שאיבת הביציות, המתבצע בהרדמה מלאה, טומן בחובו את אותם הסיכונים של כל טיפול בהרדמה.

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית
רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

היריון כתוצאה מהפריה חוץ גופית עלול ליצור סיכון מוגבר להיריון מחוץ לחלל הרחם, כלומר למצבים שבהם הביצית המופרית משתרשת בחצוצרה או בשחלה. רוב ההריונות מהסוג הזה נגמרים בהפלה, על מנת שלא לפגוע בבריאות האישה ולסכן את חייה. זאת ועוד, בהריונות כתוצאה מהפריה חוץ גופית אף קיים סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, וללידה של תינוקות בעלי מומים מולדים.

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי הפריה חוץ גופית

כמו בכל הליך רפואי אחר, רשלנות רפואית עשויה להתרחש בכל אחד משלבי ההפריה החוץ גופית, ואף בהליך המקדים אותה. עם זאת, נזק אשר נגרם בעקבות הטיפול לא מבסס בהכרח רשלנות רפואית, ועלינו לבחון זאת באמצעות מבחן הרופא הסביר. בכל מקרה שבו נקבע כי הרופא המטפל נהג שלא כמצופה מהתנהגותו של רופא סביר, תתבסס עילת תביעה של רשלנות רפואית.

זאת במקרים בהם נגרם לאשה או לעובר נזק בלתי הפיך שנובע מאותה רשלנות.

במקרה של חשד מומלץ להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בגינקולוגיה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם