צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בטיפול

להאזנה:


 

תחום הרשלנות הרפואית טומן בחובו היבטים רבים של רשלנות, למשל: בניתוחים, באבחונים, בטיפולים שגויים וכדומה. אם נפגעת במהלך טיפול רפואי, סביר כי תביעתך ממוקדת בטיפול שגוי, הווה אומר טיפול תרופתי שגוי, טעות בקבלת החלטה על מתן טיפול מסוים או כל תהליך טיפולי אחר שניתן לך, ורק החמיר את מצבך הרפואי. הוכחת רשלנות רפואית איננה פשוטה וכרוכה בהיבטים משפטיים ורפואיים רבים.

כיצד ומתי ניתן להגדיר רשלנות רפואית בטיפול

כל אדם מקבל טיפול רפואי במהלך חייו. חלק מאתנו מקבל טיפול רפואי שאינו עומד ברמת זהירות מקובלת ובעקבותיה נגרם לו נזק. (sonoma.com) אדם כזה זכאי לקבל פיצוי הולם, וזאת כמובן לאחר שיוכיח שהנזק לא היה נגרם אם הטיפול היה עומד בכללי הזהירות המקובלים. כמו כן, כאשר יוכח שהרופא התרשל במתן הטיפול ולא העניק טיפול סביר – הרי שגם כאן יש מקום לפיצוי כספי.

למעשה, כל אדם אשר נפגע מרשלנות רפואית ונגרמו לו נזקים, זכאי לקבל פיצוי, וזאת למרות שמטרתו של הטיפול הרפואי היתה לסייע למטופל ולא לגרום לנזקים.

רשלנות רפואית בטיפול – דוגמאות

  • אי מתן טיפול רפואי נכון למטופל.
  • מתן תרופות במינון מוגזם או מוטעה.
  • מעקב רפואי לקוי, טיפול כימותרפי מוטעה.
  • רשלנות במתן טיפול אלטרנטיבי.

סיכון בטיפול רפואי

אין להסתיר ואין להתעלם מהעובדה כי טיפול רפואי כרוך בסיכונים, אך בדרך כלל הסיכונים הם קטנים לעומת איכות החיים שבאה בעקבות הטיפול.

הסיבות לגרימת סיכונים בטיפול הן רבות, וביניהן גם מצבו של החולה, או רגישות החולה לסוג טיפול מסויים. במקרה כזה הרי שאין עילה לתביעה.

דבר החוק

רשלנות מוגדרת על פי חוק כסטייה מהתנהגות של אדם סביר או מהתנהגות של אדם שלא עשה שימוש במשלח ידו במיומנות, שאדם סביר וכשיר לפעול באותו משלח יד, היה משתמש באותו מצב. נורמות ההתנהגות נקבעות על ידי בתי המשפט, אך רמת הזהירות הנדרשת מהרופאים נגזרת מהמקובל ברפואה. ולא ניתן לדרוש מכל רופא רמת זהירות מופלגת ומיומנות מעולה.

לפי הסטטיסטיקה רשלנות רפואית בטיפול מתרחשים גם במקרים של תאונות דרכים, תאונות עבודה, סרטן השד, פגיעה לפי חוק זכויות החולה וניתוחים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם