צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה

להאזנה:

 

ניתוחי חזה נחשבים לניתוח האסתטי הנפוץ בישראל. נשים רבות ניגשות לניתוח מדי שנה, בהליך שנשמע פשוט ולא מסובך. אולם לעיתים גם בטיפולים פשוטים ישנם סיבוכים, וכאשר אלו נובעים מרשלנות רפואית של הרופא המטפל ניתן לקבל כסף רב ופיצוי בשל כך. אז כיצד נתן לתבוע, ומהן העילות בגינן ניתן לקבל פיצוי? כל מה שרציתם לדעת על הנושא.

 

מהו ניתוח הקטנת חזה?

כמעט בכל פעם שאנחנו שומעים על ניתוחי חזה בקרב נשים הנטייה היא לחשוב שמדובר בניתוח למטרות אסתטיות. אך האמת מורכבת יותר: ישנו ניתוח חזה אחד שנהוג לבצע לא רק מסיבות אסתטיות אלא גם מסיבות פסיכולוגיות ורפואיות. הכוונה היא לניתוח להקטנת החזה.

נשים רבות סובלות מחוסר הנוחות המלווה חזה גדול במיוחד. במקרים אלו ישנו עומס על הגב והכתפיים שעשוי להוביל לאי נוחות ולבעיות רפואיות נוספות. בנוסף לכך גם הרצון האסתטי 'להתאים' ולא למשוך תשומת לב מוביל נשים רבות בכיוון זה. נשים בעלות חזה גדול נמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסרטן  השד, ולכן ניתוח להקטנת החזה עשוי להקטין את הסיכון.

כאשר אנו מדברים על תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח להקטנת חזה, ישנם מספר שלבים בהליך הרפואי בהם יכולה ליפול הרשלנות שמספקת עילה לתביעה ופיצוי כספי. להלן נפרט כל אחד מהשלבים ומהסיכונים לרשלנות שקיימים בהם.

רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה
רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה

 

מי עלולה להפגע מרשלנות בניתוחי הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה מכוון בעיקר לנשים שחוות בעיות פיזיות ורפואיות שונות עקב חזה גדול וכבד מדי. נושאים אלו עשויים לכלול קשיים בעיסוק בפעילות אירובית, עומס על הגב, בעיות יציבה, גירויים בעור מתחת לשדיים ושקעים בכתפיים שנגרמו מרצועות חזייה לוחצות.

נשים אלו חשופות לפגיעה עקב רשלנות בטיפול כירורגי להקטנת שדיים, העשויה להתרחש במקרים בהם גורמים רפואיים שונים המעורבים בהליך בצורה זו או אחרת (המנתח, הרופא המרדים, צוות חדר הניתוח, אחיות במחלקה בה המנותחת מאושפזת אחרי ההליך ועוד) אינם עומדים בסטנדרט הטיפול הצפוי במהלך ההליך, לקראתו או אחריו.

 

כיצד ניתוחי הקטנת חזה מתבצעים?

במהלך התהליך הניתוחי בניתוח הקטנת חזה, הנמשך בדרך כלל בין שעתיים לארבע שעות, המטרה היא להרים ולעצב מחדש את השדיים הנפולים על ידי סילוק עודפי רקמת שד ועור. ניתוח פלסטי מסוג זה מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית. המנתח מתחיל את ההליך על ידי ביצוע חתכים סביב העטרה וחתך נוסף בחלק התחתון של השד, המשתרע מחתך העטרה ועד לקפל השד.

לאחר ביצוע החתכים, המנתח מרים את העטרה והפטמה, מסיר עודפי רקמת עור ושומן, ולאחר מכן מהדק את השד לצורתו הרצויה. העטרה והפטמה ממוקמים מחדש, וכל החתכים נסגרים בקפידה באמצעות תפרים. המראה הסופי של השדיים מתגלה לאחר שלושה עד שישה חודשים, לאחר שהתאפשר לחתכים להחלים ולנפיחות לרדת.

 

אילו השלכות אפשריות יש לרשלנות בניתוחי הקטנת חזה?

כמו כל התערבות כירורגית, הליכים אלה טומנים בחובם סיכונים וסיבוכים מסוימים. לאחר הניתוח, המטופלות עלולות להיתקל בבעיות כמו דימום, זיהומים ונפיחות באזור המטופל. חלק מהנשים עשויות גם לגלות שהן אינן מסוגלות להניק לאחר מכן, וקיים חשש לנוכחות צלקות ניכרות ואובדן סימטריה פוטנציאלי בשדיים. במקרים נדירים, עלול להתפתח נמק בשטח העטרה או בפטמה, מה שיוביל לפגיעה אמיתית בבריאות השד, במראהו ובשל כך – פגיעה בדימוי העצמי של המנותחת ואף בהנאה המינית שלה.

 

במה רשלנות רפואית בניתוח הקטנת שד עשויה להתבטא?

רשלנות רפואית בניתוח הקטנת חזה יכולה להתבטא בצורות שונות, כגון התעלמות מהאוטונומיה של המטופלת על ידי אי מתן מידע הולם אודות הניתוח, הדרוש לקבלת הסכמה מדעת מהמטופלת לביצועו. מלבד זאת, רשלנות בניתוחי הקטנת חזה יכולה להתבטא בגרימת נזק משמעותי לגופה של המנותחת, באמצעות פעולות בלתי סבירות בזמן הניתוח, או הזנחת הצורך במעקב נאות אחר מצב המטופלת בזמן ההתאוששות וההחלמה מההליך.

סבורות שנפגעתן מרשלנות בניתוח הקטנת חזה? עו"ד דוד פייל מזמין אתכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, במטרה לבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין פגיעתכן. למידע נוסף – חייגו: 03-915-8400.

 

רשלנות רפואית בשלב הבדיקות המקדימות לניתוח

בטרם הניתוח, מחובתו של המנתח הפלסטי לבצע מספר פגישות מקדימות בהם יבחן את המטופלת, יתאם עימה ציפיות, וידון עימה בגודל החזה הרצוי לאחר הניתוח. בנוסף לכך בבדיקות נעשה אבחון של המטופלת, תוך זיהוי אלרגיה או רגישות לחומרים מסוימים שעשוי להיות בהם שימוש בהליך. כך מקובל גם לבצע בשלב זה בדיקת זיהומים בחזה או באיזור הפטמות ובדיקת גושים בשד. דיאגנוזה שאיננה מדויקת עשויה לגרום נזק למטופלת ומהווה עילה לפיצוי בסופו של ההליך.

 

רשלנות רפואית בגין אי הסכמה מדעת

לפי חוק זכויות החולה 1996, מחובתם של הצוות הרפואי לידע את המטופל בכל המידע הרפואי שנחוץ בטרם תחילת ההליך. מחובתו של הרופא להסביר למטופלת על כל שלבי הפרוצדורה, וכן לפרט על מכלול הסיבוכים, הסיכונים ותופעות הלוואי שעשויות להתרחש במהלך וכתוצאה מהניתוח. מגמת הפסיקה בשנים האחרונות היא להרחיב את חובת הגילוי ולהציב רף גבוה של הסכמה מדעת בכל הנוגע לניתוחים שאינם דחופים.

כך למשל, מחובתו של הרופא להבהיר כי אחת מתוצאות הניתוח האפשריות הינה צלקות, ולהסביר למטופלת את מיקומן הצפוי וגודלן, וככל שלא עשה זאת – התרשל במלאכתו.

 

רשלנות רפואית בגין נזק רפואי לאחר הניתוח

כמו כל ניתוח רפואי, גם ניתוח להקטנת חזה כרוך בסיכונים וסיבוכים. לאחר הניתוח ייתכנו זיהומים, צלקות, נפיחות, דימומים ועוד. במקרים חריגים, תיתכן אף פגיעה ביכולת ההנאה המינית בגין הניתוח, או פגיעה ביכולת ההנקה של המטופלת לאחר הניתוח.

 

מה יכולות לעשות מטופלות שנפגעו מרשלנות בניתוחי הקטנת חזה?

נפגעות רשלנות רפואית בטיפול ניתוחי להקטנת חזה , רשאיות להגיש תביעת רשלנות רפואית בשל כך, לשם קבלת פיצוי כספי ראוי. אולם על מנת שהתביעה תניב את התוצאה המיוחלת, יש צורך לבסס, בסיוע עד תביעה שהוא מומחה לכירורגיה פלסטית של השד, את הטענה לקיום קשר סיבתי ישיר בין פעולות המנתח / הגורם הרפואי הנתבע לדין, לבין הנזק המהותי שנגרם למטופלת.

 

במה כרוכה ההיערכות להגשת תביעה בתיקי רשלנות בניתוחי הקטנת חזה?

ההיערכות להגשת תביעה בתיקי רשלנות בניתוחי הקטנת חזה, כוללת בדרך כלל את 2 השלבים הבאים:

  1. איסוף ראיות: חיוני לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי, התיעוד הניתוחי וחוות דעת מומחים, כדי לתמוך בטענה של רשלנות רפואית. ראיות אלו יכולות לסייע בביסוס קשר סיבתי בין המעשים הרשלניים לבין הנזק שנגרם למטופלת.
  2. התייעצות עם מומחים רפואיים: השגת חוות דעת רפואית משפטית, הניתנת מטעם כירורג פלסטי מוסמך הבקיא בניתוחי הקטנת החזה, ממלאת תפקיד מכריע בקביעה האם התרחשה רשלנות רפואית במקרה הנדון. חוות דעת כזו יכולה לספק תובנות חשובות לגבי סטנדרט הטיפול שהיה צריך להקפיד עליו מול המנותחת ומידת הנזק שנגרמה לה עקב הרשלנות.

 

לאחר שנאספו ראיות מספקות, המטופלת יכולה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית נגד הגורמים האחראים. התביעה מבקשת להוכיח כי הנתבע/ים חרגו מסטנדרט הטיפול המקובל בהליך הנ"ל תוך גרימת נזק למטופלת התובעת. בית המשפט יבחן את חומר הראיות, יקשיב לחוות דעת המומחים מטעם שני הצדדים בתביעה ויעריך את מהות התיק.

אם יקבע כי התרחשה רשלנות רפואית, סביר שבית המשפט יחייב את הנתבעים במתן פיצוי לתובעת על בסיס חומרת הנזקים שנגרמו לה.

 

מדוע חשוב כל כך לפנות לסיוע משפטי במקרי רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת שד?

הוכחת רשלנות בניתוחים פלסטיים, לרבות ניתוח הקטנת חזה, הוא תהליך מורכב מבחינה משפטית הדורש מומחיות של עורך דין הבקיא בטיפול בתביעות מסוג זה. התביעה גם מחייבת מעורבות של מומחה רפואי שיוכל לספק חוות דעת מקצועית התומכת בטענות לרשלנות, על בסיס אמות מידה רפואיות מקובלות כמו גם אמות מידה ספציפיות לתחום הכירורגיה הפלסטית, בדגש על ניתוחי הקטנת שד.

בהתאם לכך, אם עברתן ניתוח הקטנת חזה או כל הליך ניתוחי קוסמטי וחוויתן סיבוכים מכל סוג שהוא, חיוני לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין נזיקין מוסמך. משרד עו"ד דוד פייל מתמחה בתביעות רשלנות רפואית, במיוחד בתחום ניתוחי הקטנת חזה וישמח לסייע לכם לממש את זכויותיכם.

 

הגשת תביעה לבית משפט בגין רשלנות רפואית

על מנת להגיש תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית בניתוח להקטנת חזה, יש צורך בעורך דין טוב וממולח, בעל ניסיון רב בתחום. ניסיונו של עורך הדין המטפל בתיק מהווה גורם משמעותי שמשפיע על סיכויי הזכייה וגובה הפיצוי הצפוי, וחשוב לבחור את עו"ד בתשומת לב. לאחר הגשת התביעה, יבחן בית המשפט את התיק הרפואי של התובעת, יישמע חוות דעת של מומחים בנושא ויעיין בתביעות עבר דומות.

על מנת לקבוע כי התקיימה עילה של עוולת רשלנות, יבחן בית המשפט את התנהלותו והתנהגותו של הרופא המטפל לפני, אחרי ובמהלך הניתוח, וכן את ההסבר שניתן למטופלת. מלבד זאת, יבחן בית המשפט את הנזק שנוצר למטופלת ואת התקיימותו של קשר סיבתי בין הניתוח והטיפול הלקוי לנזק שנוצר, וככל שזה מתקיים – יקבע בית המשפט סכום פיצוי עבור המטופלת.

 

מחפשים עורך דין לרשלנות רפואית?

עו"ד דוד פייל הינו עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית. משרדו של עו"ד דוד פייל מחזיק ברזומה מרשים של הצלחות בתחום הרשלנות הרפואית, ועושה כל שביכולתו לעזור לאזרח הקטן שנפגע מול רופאים מבוטחים, שעומדים מאחורי גופים בעלי כוח רב. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ראשונית, ללא התחייבות, לבחינת התיק האישי שלכם ולהערכת סיכויי התביעה.

 

לסיכום

ניתוח הקטנת חזה יכול להביא הקלה פיזית ורגשית משמעותית לנשים הנאבקות עם הקשיים הנלווים לחזה גדול וכבד מדי. עם זאת, מקרים של רשלנות רפואית במהלך הליכים אלה עלולים להוביל לתוצאות הרסניות עבור המטופלת. הבנת הסיכונים הכרוכים בכך ופנייה לערוצים משפטיים במידת הצורך, הם צעדים חיוניים בטיפול ברשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה.

על ידי העמדת הגורמים האחראים לדין, מטופלות יכולות לקבל פיצוי על הנזק שהן ספגו ולהקטין את הסיכויים לכך שנשים נוספות תיפגענה ממחדלים דומים. פנו אל עורך דין דוד פייל עוד היום ופעלו להשגת הפיצויים המגיעים לכן בהקדם.

ניתוח הקטנת חזה, הידוע גם בשם הקטנת שד, הוא הליך כירורגי שמטרתו להקטין את הגודל והמשקל של שדיים גדולים מדי כדי להקל על אי נוחות גופנית ולשפר את הרווחה הכללית של האישה.

רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה היא מחדל רפואי המתרחש במקרים בהם אנשי מקצוע בתחום הבריאות אינם עומדים בסטנדרט הטיפול הצפוי במהלך ההליך, לפניו או לאחריו, וכתוצאה מכך נגרם למטופלת נזק.

הסכמה מדעת היא היבט קריטי בכל הליך כירורגי, לרבות ניתוחי הקטנת חזה. זה כרוך בכך שהרופא המנתח יספק מידע מקיף על ההליך, הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים שלו ויציג למטופלת אפשרויות טיפול חלופיות. תפקידה של ההסכמה מדעת היא להביא את המטופלת למצב בו היא יודעת היטב למה לצפות לפני, במהלך ואחרי הניתוח, כדי לאפשר לה לקבל החלטה מושכלת לגבי ההליך.

למטופלות שחוו רשלנות רפואית במהלך ניתוחי הקטנת חזה, יש את הזכות להטיל אחריות על הגורמים האחראיים לכך. הדבר כרוך באיסוף ראיות כגון רשומות רפואיות וחוות דעת ממומחים, התייעצות עם מומחים לכירורגיית שד הבקיאים בניתוחי הקטנת חזה, פתיחת הליכים משפטיים והצגת התיק בבית המשפט. את כל זאת, כדאי לעשות בליווי של עו"ד רשלנות רפואית מנוסה שיגדיל את סיכויי ההצלחה בתיק.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם