צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח הרמת גבות

להאזנה:

 

מדי שנה כמות הניתוחים הקוסמטיים בישראל הולכת ועולה. למרות שבדרך כלל מדובר בהליך רפואי פשוט, לעיתים גם הוא עשוי לסבול מסיבוכים ועשויים לצפון בתוכם סיכונים כמו זיהומים וסיבוכים שנובעים מההרדמה. בנוסף לכך, לא תמיד ניתוחים קוסמטיים מצליחים להשיג את מטרתם בצורה משביעת רצון, והלקוח עשוי למצוא את עצמו בסופו של ההליך עם תוצאה אחרת מזו שציפה לה.

במקרים כאלו, ייתכן וניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית – אם בגלל נזק שנוצר כתוצאה מביצוע רשלני של הפרוצדורה הרפואית, החל משלב הבדיקות הראשוניות ועד לשלב הניתוח והליווי לאחר מכן, ואם בגין העדר הסברה רפואית נאותה למטופל בתחילתו של ההליך. כיצד ומתי ניתן לתבוע? בואו נגלה.

 

ניתוח להרמת גבות – מה שצריך לדעת

ניתוח להרמת גבות הוא ניתוח פלסטי, שנועד למנוע 'צניחת גבות', תופעה טבעית שמתרחשת כחלק מתהליך ההתבגרות. לעיתים נעשה הניתוח גם מסיבות רפואיות, על מנת להקל על הראייה. הניתוח נעשה בהרדמה מקומית. הניתוח נחשב לפשוט יחסית, ותופעות הלוואי שלו מונות דימום, זיהום, אי צמיחת שיער באזור הצלקת, איבוד תחושה ועוד. אורך החתך שמבוצע בניתוח משתנה בין מטופל למטופל, וקיימות מספר טכניקות אפשריות לביצועו והסוואת החתך.

רשלנות רפואית בניתוח להרמת גבות עשויה להיות יצירת חוסר סימטריה בפנים – הן במיקום הגבות והן זו ביחס לזו, פגיעה בשדה הראייה או שיתוק עצבי. העדר תכנון מדויק של הניתוח מתחילתו, ביצוע לקוי של הפרוצדורה עצמה או העדר טיפול תומך והענק הסבר וסיוע לאחר הניתוח ובמהלך זמן ההתאוששות, עשויים להיות עילה לתביעה נזיקית במידה ונוצר למטופל נזק רפואי או אסתטי כתוצאה מן הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח הרמת גבות
רשלנות רפואית בניתוח הרמת גבות

רשלנות רפואית בגין אי הסכמה מדעת 

בשנת 1996 נקבע בסעיף 13 בחוק זכויות החולה כי לא יינתן טיפול רפואי למטופל אלא אם כן נתן לכך המטופל הסכמה מדעת. מה היא הסכמה מדעת? בחוק נקבע כי על מנת שהסכמה תחשב כהסכמה 'מדעת', מחובתו של המטפל למסור למטופל את המידע על האבחנה הרפואית, ועל סיכויי ההצלחה של הפרוצדורה; לתאר עבורו את מהות ההליך, המטרה, התועלת הצפויה והסיכויים; הסיכונים של הטיפול המוצע לרבות תופעות לוואי, כאב ואי נוחות, וכן את הסיכויים והסיכונים של הליך רפואי חלופי או היעדרו.

כאשר מדובר בהליך רפואי אסתטי שאינו דחוף, קבע בית המשפט שחובת הגילוי למטופל הינה גדולה יותר, ורף הגילוי הנדרש על מנת להיחשב הסכמה מדעת הינו גבוה יותר. כך למשל, נקבע כי הרופא אינו יכול להסתפק רק על הכתוב בטופס ההסכמה לניתוח, אלא מוטלת עליו גם החובה להסביר את האמור בו למטופל באופן מפורש בעל פה.

כאשר הרופא המטפל מעל באחת מן החובות האמורות בעניין זה, הדבר עשוי להוות עילה לתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית, במידה ואכן נוצר נזק כתוצאה מן ההליך.

 

הליך הגשת תביעה לבית משפט בגין רשלנות רפואית

על מנת להגיש תביעה לבית משפט בגין רשלנות רפואית, מומלץ לפנות תחילה לעורך דין מומחה ובעל ניסיון בתחום הנזיקין ותביעות רשלנות רפואית, על מנת לבחון את סיכויי ההצלחה ועילת התביעה בתיק. במידה ועורך הדין אכן ממליץ להגיש את התביעה, זו תוגש ותונח לפני השופטים.

מתפקידם של אלו יהיה לבדוק את קיומה של עילת הרשלנות, ולענות על השאלה האם זו אכן התקיימה. ככל שהתשובה לכך חיובית, יבחן בית המשפט את קיומו של הנזק שנוצר למטופל והיקפו, ואת הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק. במידה וכל אלו קיימים, ייקבע בית המשפט סכום פיצויים שעשוי לנוע בין עשרות ועד למאות (ולעיתים אף מיליוני) שקלים, בהתאם לנסיבות העניין.

עורך הדין שמטפל בתיק מהווה פקטור משמעותי בהצלחתו ובהגדלת סכום הפיצוי הסופי, ולכן חשוב לעשות בחירה זו בצורה שקולה ונכונה.

 

עורך דין מומלץ לרשלנות רפואית בניתוח הרמת גבות

עו"ד דוד פייל הוא בעל משרד עו"ד ובעל ניסיון של שנים רבות בתביעות רשלנות רפואית. עו"ד דוד פייל וצוות עורכי הדין במשרדו ישיגו עבורכם את הפיצוי המקסימלי, תוך הענק יחס אישי ומסור לאורך כל הדרך.

על מנת לבחון את סיכויי התביעה, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כבר כעת לייעוץ ראשוני וללא כל התחייבות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם