צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח אוזן

להאזנה:

 

ענף רפואת האף אוזן גרון כולל בין היתר מתן טיפול ואבחון של מומים ומחלות באוזניים, כאשר לעיתים מתבצעים ניתוחים מורכבים הדורשים מקצועיות רבה של הרופא המנתח, כמו הצמדת אוזניים, תיקון נזקים בעור התוף, השתלת מכשירי שמיעה, הסרת גידולים ועוד. כיצד נוכל לקבוע כי התרחשה רשלנות רפואית בעת ניתוח האוזן?

 

מהם ניתוחי האוזניים הנפוצים?

ניתוחי אוזניים מתבצעים, על פי רוב, במקרים שבהם שאר הטיפולים התבררו כלא יעילים או לא מתאימים למקרה הרפואי הספציפי של המטופל. כך למשל, במקרה של חירשות עצבית (אובדן שמיעה עמוק שנוצר כתוצאה מנזק באוזן הפנימית), ייתכנו מקרים שבהם גם עזרי שמיעה מתקדמים לא יביאו לפתרון הבעיה, ועל כן יש צורך בניתוח. גם במקרה של דלקת אוזניים המביאה לאובדן שמיעה חלקי או מלא, ייתכן שיהיה צורך בניתוח. ישנם סוגים רבים של ניתוחים המבוצעים באזור האוזניים, ביניהם הנפוצים ביותר:

  • שתל שבלולי – במקרים רבים של אובדן שמיעה, הפתרון הקל והיעיל ביותר הוא מכשיר שמיעה. עם זאת, ישנם מקרים, שבהם מכשיר השמיעה לא יעזור. במקרים כאלה, הפתרון הוא שתל שבלולי, המוכנס בניתוח לחלק האחורי של האוזן, כאשר חוט דק מושחל אל תוך האוזן הפנימית. החלק החיצוני של השתל, שצורתו כמכשיר שמיעה רגיל, מחובר לחלק הפנימי באמצעות מגנט.
  • ניתוח כפתורים – במצב חריף של דלקת אוזניים, הפרשות מוגלתיות ונוזלים בחלקי האוזן הפנימיים יוצרים לחץ פנימי רב המקשה על השמיעה. לצורך שחרור הלחץ וניקוי הנוזלים, מוחדרת צינורית אל עור התוף, המנקזת את הצטברות ההפרשות.
  • ניתוח טראנסלבירינטין – במקרים של גידולים באוזן הגורמים לאובדן שמיעה מלא או חלקי, מתבצע הליך כירורגי שבו, באמצעות חתך בחלק האחורי של האוזן, מרחיבים את הגישה לגידול תוך הימנעות מפגיעה ברקמת המוח.
  • ניתוח להחלפת עצם ארכובה – במקרה של מטופל הלוקה באוטוסקלרוזיס, יבוצע ניתוח להחלפת עצם הארכובה, לשם השבת השמיעה.
  • ניתוחי אוזניים פלסטיים – בשנים האחרונות אנו עדים לדרישה הולכת וגוברת לניתוחים אלקטיביים – קוסמטיים באזור האוזניים, לשם שיפור צורת ומראה האוזן. הרפואה הפלסטית מציעה כיום מגוון רחב של ניתוחים לשיפור האסתטיקה. בעזרת ניתוחי האוזניים הפלסטיים, ניתן לתקן את מבנה האוזן האנטומי במקרה של פגמים מולדים, טראומות, או התפתחות בלתי תקינה.
רשלנות רפואית בניתוח אוזן
רשלנות רפואית בניתוח אוזן

תופעות לוואי וסכנות הניתוח

כמו כל ניתוח, גם ניתוח אוזן טומן בחובו סיכונים רבים, ומהווה חוויה טראומתית לגוף. רמת הסיכון משתנה בין ניתוח אחד למשנהו, כאשר לצד ניתוחים קלים יחסית בסיכון נמוך, ישנם גם ניתוחים מורכבים מאוד, שהסיבוכים ותופעות הלוואי שכרוכים בהם עשויים להיות קשים, אם אלא יבוצעו בצורה רשלנית או לא מקצועית.

הסיכון העיקרי והמרכזי ביותר הוא אובדן שמיעה מלא או חלקי, אך קיימות גם תופעות לוואי נוספות כמו סחרחורות, טינטון, שיתוק של שרירי הפנים ואיבוד הטעם. תופעות אלה יכולות להיות חולפות וקלות, או חריפות וכרוניות, כאשר שימוש בטכניקה רפואית מודרנית על ידי רופא מיומן ומקצועי, יקטין את הסכנה לסיבוכים.

 

רשלנות רפואית בניתוח אוזן

ככלל, בכל מקרה שבו נהג הרופא המנתח בצורה שאינה מתיישבת עם ההתנהגות הצפויה מרופא מנתח סביר, יקום חשש להתקיימותה של רשלנות רפואית. עם זאת, לא בכל פעם שנגרם נזק כלשהו כתוצאה מהניתוח, נגיע למסקנה כי המנתח התרשל. עלינו לבחון האם הרופא המנתח פעל במקצועיות ועל פי הסטנדרטים והנורמות הנהוגות בניתוחים מאותו הסוג, כאשר ככל שהתשובה תהיה שלילית, ייתכן ותקום נגדו עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם