צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח ראש

להאזנה:

 

עולם הרפואה במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל, הולך ומתפתח בשנים האחרונות, עם מגוון חידושים טכנולוגיים, פיתוחים חדשניים והיצע של טיפולים רפואיים מתקדמים ביותר. לצערנו, לצד הפיתוחים הללו, עדיין קיימים לא מעט מקרים של ניתוחים בהם רשלנות רפואית באה לידי ביטוי. רשלנות רפואית בניתוח ראש היא דוגמא מצטערת לרשלנות רפואית בזמן הליך כירורגי, ואם נפגעתם ממקרה כזה – ייתכן ותהיו זכאים להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים.

 

מהו ניתוח ראש?

ניתוח ראש נקרא בעגה הרפואית קרניוטומיה – מושג המאגד תחתיו מספר סוגים של ניתוחים שבמסגרתם מבוצעת פתיחה של הגולגולת, לשם טיפול כירוגי במגוון בעיות רפואיות, כדוגמת: הסרה של גידולי מוח, תיקון מום בכלי דם, טיפול בשברים או בדימומים תוך מוחיים, ואף טיפול במקרי אפילפסיה קשים.

ניתוח הראש מבוצע בהרדמה מלאה או מקומית, ובמהלכו ראשו של המנותח מקובע באמצעות מתקן קיבוע מיוחד למניעת תזוזה. התקן זה נועד לאפשר רמת דיוק גבוהה ככל הניתן בביצוע הניתוח. עם זאת, במקרים מסוימים ניתוחי ראש אינם מסתיימים בהצלחה או שהמטופל סובל מסיבוכים בשלב ההחלמה. במצבים מסוימים ישנו מקום לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח ראש. על כך נפרט בהמשך.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש – למה הכוונה?

רשלנות רפואית בניתוחים ככלל, מתייחסת למגוון חריגות מסטנדרט הטיפול הרפואי המקובל והמתבקש, במהלך ניתוח, לפניו ולאחריו, כאשר בגין החריגות הללו נגרם נזק למטופל או המטופלת.

כאשר מדובר בניתוח ראש, ההליך הניתוחי הוא מורכב במיוחד ומכאן שקיימים מספר צמתים בהם הוא עלול להשתבש עד כדי פגיעה בלתי הפיכה במנותח. על אלו נסביר להלן.

רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש

רשלנות רפואית בניתוח ראש – מצבים שבהם היא באה לידי ביטוי

אחד המצבים בהם רשלנות רפואית בניתוח ראש יכולה לבוא לידי ביטוי הוא מצב שבו בוצע ניתוח ראש במטופל או במטופלת, מבלי שהיה בו צורך ממשי. למשל, בעיות רבות באזור הראש יכולות להיפתר על ידי שימוש בתרופות נכונות, מתן טיפול תומך, ועוד דרכי פתרון שלא כוללות בתוכן ניתוח ראש.

המטופלים אמורים לקבל מהרופאים המטפלים שלהם את כל המידע הרלוונטי עבור דרכי טיפול אפשריות עבורם בטרם יבוצע או יוחלט לקיים ניתוח ראש, ובמידה ומידע כזה לא ניתן להם – מדובר על רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.

 

ניתוח ראש מוצדק שלא ניתנו למטופל הסברים ראויים על ההשלכות שלו

במקרים מסוימים רשלנות רפואית בניתוח ראש אינה נגזרת מאבחנה שגויה או פתרון טיפולי בלתי הולם, אלא בחריגות מסטנדרט הטיפול המתבקש בשלב ההכנה של המטופל לניתוח.

לפני כל ניתוח, אמורים המטופלים לקבל מהרופאים את מלוא ההסברים, הנימוקים והמידע הרלוונטי על השלכות אפשריות לניתוח, זמני ההחלמה הנדרשים, אופן ההחלמה ועוד. כאשר רופא נמנע מלספק את המידע הנחוץ הזה למטופליו טרם הניתוח, מדובר ברשלנות רפואית מובהקת.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש – מה קורה בזמן הניתוח?

כפי שציינו קודם לכן, ניתוח ראש הוא ניתוח מורכב שמצריך מיומנות, ידע ומקצועיות רבים. לצערנו, במקרים מסוימים הרופאים המנתחים לא מביאים לידי ביטוי את הידע והמקצועיות הדרושים לביצוע הניתוח, ועלולים לגרום לנזקים חמורים, ואף בלתי הפיכים, למנותח.

במידה והמטופלים לא חוזרים לעצמם לאחר הניתוח או שהם שמים לב לשינויים מוטוריים, למשל, ייתכן כי ניתן יהיה לקבוע בהמשך כי מדובר כאן על מקרה של רשלנות רפואית בניתוח ראש המצדיק תביעת נזיקין.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש – מה קורה לאחר הניתוח?

כל ניתוח מצריך, לאחר ביצועו, מעקב וליווי צמודים של הרופאים המטפלים. במסגרת המעקב והליווי יבוצעו בדיקות שגרתיות כדי להבטיח כי המטופלים חוזרים אט אט לשגרה וכי הגוף שלהם מגיב לניתוח בצורה טובה.

במסגרת המעקב מדווחים מטופלים לרופא המטפל גם על מהלך ההחלמה או תופעות לוואי אותן הם עלולים לחוות. מכאן חשיבותו של המעקב לאחר הליכים כירורגיים ובמיוחד כאשר מדובר על ניתוח מורכב ומסובך כדוגמת ניתוח ראש.

אולם למרבה הצער ישנם רופאים שלא מבצעים את המעקב והליווי בצורה תקינה, מה שעלול לגרור תוצאות קשות עבור המטופלים.

 

חוששים שנפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית בניתוח ראש? אתם לא לבד

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת הוא שבכל מה שקשור ברשלנות רפואית בניתוחים ובמיוחד בניתוחי ראש – יש מקום לבדוק אפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית.

תביעה של רשלנות רפואית לסוגיה מתחילה קודם כל בפגישה עם רופא מומחה. זוהי הסמכות המקצועית שתוכל להעניק לכם מסמך עם חוות דעת שמחברת בין תוצאות הניתוח שעברתם ובין אפשרות להוכחת רשלנות רפואית בניתוח ראש. לאחר קבלת חוות דעת מרופא מומחה, מגיע שלב הגשת תביעת הרשלנות הרפואית שבסופה, עלולים להיפסק עבורכם פיצויים.

 

רשלנות רפואית בניתוח ראש מוכיחים בעזרת עורך דין מנוסה

לאחר שהשגתם את חוות הדעת הרפואית של המומחה, מגיע השלב של בחירת עורך דין רשלנות רפואית שיוכל לעמוד לצידכם בהמשך הדרך המשפטית.

עורך דין רשלנות רפואית מחזיק בכל הידע, הכלים והכישורים על מנת לייצג אתכם במהלך התביעה, ויעשה כל מה שביכולתו על מנת להביא לתוצאות הרצויות עבורכם. בעזרת עורך הדין תוכלו לבנות את תיק התביעה שלכם, ולבחון את סיכוייכם לקבל פיצויים בגין הנזק שספגתם בעקבות ניתוח הראש.

 

למה חשוב לשים לב בבחירת עורך דין רשלנות רפואית בניתוח ראש?

כולנו יודעים שחיפוש בסיסי ביותר בגוגל יכול להוביל אותנו למאות אלפי תוצאות של עורך דין רשלנות רפואית. היות וההיצע גדול לא רק בתוצאות החיפוש של גוגל, אלא גם בפועל, כדאי לדעת איך לבחור את עורך הדין הנכון עבורכם.

כדי להבטיח שאתם עושים בחירה נכונה בעורך דין רשלנות רפואית בניתוח ראש, יש להקפיד על קבלת המלצות על עורך הדין. ההמלצות יוכלו להצביע על המקצועיות של עורך הדין, והבקיאות שלו בתביעות רשלנות רפואית בעקבות ניתוחים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם