צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות מבטאת פגיעה קשה, חמורה וכפולה: פעם אחת בשל היותה של המטופלת סובלת ממצב קשה, כואב ומייסר ביותר ופעם נוספת בשל נזקים שנגרמו לה כתוצאה מפעולות האבחון, הטיפול או הניתוח שנאלצה לעבור. אם נפגעת מרשלנות רפואית לפני, במהלך או אחרי ניתוח סרטן שד, לפניך המידע החשוב ביותר בנושא:

 

סרטן שד גרורתי הביטוי החמור של המחלה

כאשר גידול סרטני איננו מטופל במועד מוקדם ככל האפשר והוא הולך ומתפתח, צפויות להופיע בשלב מסוים גרורות המציינות התפשטות של המחלה גם לאזורי גוף אחרים. כאשר המחלה במצבה המתקדם ביותר, היא עשויה לשלוח גרורות גם לעצמות ובכך למזער עוד ועוד את הסיכויים לבלום את המחלה ולעצור את הידרדרותה הקשה.

בפועל, כל סוגי הסרטן מתבטאים בעולם הרפואה דרך אחת מארבע דרגות חומרה. דרגה 1 המציינת את הדרגה הנמוכה ביותר, מתייחסת בדרך כלל לגידול ממאיר שאותר בשד וכעת יש לקבוע את ההליך הטיפולי המתאים להסרתו. דרגה 4 המציינת את הדרגה הגבוהה ביותר, מבטאת התפשטות של המחלה אל מעבר לשד ולאזורי גוף נוספים, כאשר התפשטות לעצמות היא מצב חמור ומסכן חיים.

 

רשלנות רפואית בסרטן שד גרורתי בעצמות

רשלנות רפואית בנוגע לסרטן גרורתי בעצמות, מתייחסת לפעולה רשלנית כלשהי שגרמה להתפתחות הסרטן עד לדרגתו החמורה הנוכחית, או לפעולה רשלנית שנועדה לטפל במחלה אך כשלה כתוצאה מליקוי, טעות או שגיאה והולידה נזקים רפואיים נוספים.

בפועל כל רשלנות רפואית ובייחוד במקרים של סרטן בדרגת החומרה הקשה ביותר, שוללת מהמטופלת את האפשרות לחיים ארוכים, בריאים וטובים. ולכן אם את מאמינה שהתרחשה רשלנות רפואית הנוגעת לאבחון סרטן השד או הניתוח שבוצע עבורו, רצוי שתפני בהקדם לעורך דין רשלנות רפואית ותקבלי מידע וליווי מתאימים בנוגע לתביעה וקבלת פיצויים.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

אם אכן יתברר כי התובעת סבלה מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות, דמי הפיצויים שיתקבלו צפויים להיות גבוהים ומשמעותיים במיוחד.

פיצויים אלו לא יוכלו להשיב את בריאותה או איכות חייה של החולה, אך יקלו עליה ועל משפחתה להתמודד עם הוצאות נדרשות ועם העומס הכלכלי שבוודאי נגרם להם לאורך תקופה קשה ומטלטלת – פיזית, נפשית ומנטלית.

 

חשיבות הגילוי המוקדם

סרטן שד גרורתי מבטא סרטן אגרסיבי ואלים שכבר שלח את גרורותיו לאיברים מרוחקים ולרקמות שונות. בסרטן השד, גרורות אלו בדרך כלל ייווצרו בכבד, הריאות והעצמות.

במצבים אלו הגידול הראשוני שהיה בתוך השד, הצליח לפרוץ את הרקמה המקומית ונע עם זרם הדם עד למקום קטן יותר, בו אין לו אפשרות תנועה נוספת ולכן הוא נותר במקומו ומתחיל לייצר לעצמו אספקת דם חדשה.

כעת הטיפול הנדרש הוא כבר איננו מקומי, אלא מערכתי, כלומר מותאם למצבו המפושט של הגידול. סרטן שד גרורתי בעצמות כולל סבל משמעותי הן ברמת הכאב והן בהדגמת שברים רבים בעצמות והוא הולך ומקטין את הסיכויים לריפוי והחלמה ככל שמצב זה ימשיך להחריף, לעומת כל טיפול שהיה מבוצע לסרטן בשלביו ההתחלתיים.

 

חשיפת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בעצמות

השאלה הגדולה והחשובה ביותר לגבי סרטן שד גרורתי, היא איך בכלל הצליח להתפתח סרטן השד למצבו המסוכן והקטלני בעצמות הגוף? הרי המודעות כיום לסרטן ובייחוד לסרטן השד גבוהה ביותר, נשים מעל גיל 40 עוברות בדיקת ממוגרפיה מתאימה, קופות החולים מזמינות כל אישה להיבדק לסרטן השד בכל גיל ובחינם ונשים עם נטייה גנטית לחלות בסרטן זה נמצאות במעקב תדיר.

ובכן, ישנם מקרים שבהם ההידרדרות הייתה בלתי נמנעת ולמרות המאמצים לבלום את המחלה, הגידול התפשט עד למצב זה. מקרים אלו אינם מהווים רשלנות רפואית! אז מתי כאן? כאשר ייתכן שהתבצעו טעויות, בין אם בשלבי האבחון המוקדמים של המחלה ובין אם בתהליכי קבלת ההחלטות על הטיפול המתאים או אפילו במסגרת הניתוח עצמו.

כך למשל, ייתכן שחלה שגיאה באבחון המחלה עוד בשלביה המוקדמים:

המטופלת ניגשה לבדיקת ממוגרפיה, בבדיקה אותר ממצא שאובחן בטעות כתופעה שפירה אחרת כמו ציסטה וכך המטופלת נשלחה לביתה עם תוצאה תקינה, מבלי לדעת כי היא סובלת כעת מגידול סרטני שיש להסיר בהקדם.

דוגמה נוספת היא למשל כאשר האבחון אכן מעיד על גידול סרטני בשד וכעת המטופלת נדרשת לעבור כריתת שד ושחזור. אלא שבמעמד הניתוח נשארו שאריות מהגידול וייקח זמן ככל הנראה עד שהמטופלת ורופאיה יאתרו את הנגעים הממאירים.

למעשה, כל פעולה או עיכוב בפעולה שגרמו להידרדרות המחלה ועלייה בדרגת החומרה שלה עלולים להיחשב כרשלנות רפואית. מכאן שגם אי שליחה במועד לבדיקות הדמיה כמו MRI או אולטרסאונד, פענוח שגוי של בדיקות ואפילו טיפול תרופתי במינון לקוי לאחר הניתוח עשויים לבסס עילה לתביעה.

 

האם ניתן היה לבלום את המחלה?

כאשר מאובחן סרטן שד גרורתי בעצמות, אופן הטיפול בו בדרך כלל דומה לזה שמתבצע כלפי סרטן השד המקורי, משום ששניהם מבחינה מולקולרית עדיין דומים.

ההבדל בין שני הליכי הטיפול מתמקד בעיקר באגרסיביות הטיפול והאורך המשמעותי שלו, שכן נדרשים בשלב זה גם טיפולי הקרנות, כימותרפיה או טיפולים נוספים כמו ביולוגיים המטפלים בתסמיניה הנלווים של המחלה.

למרבה הצער, הסיכויים להתרפא ולהחלים מסרטן גרורתי קלושים ולכן הרופאים יבצעו בעיקר טיפולים למניעת כאב ושיפור איכות החיים הקיימת. ולכן אין גבול לציון חשיבותו של הגילוי המוקדם כמציל חיים וכקריטי לבלימת המחלה עוד בשלביה הראשוניים ביותר, כאשר מאובחן גידול בתוך השד.

 

הליכי תביעת הרשלנות הרפואית

השלב הראשון בהליך תביעת הרשלנות הרפואית יהיה מפגש עם עורך דין המתמחה בנושא. רצוי לפנות לעורך דין שצבר ניסיון עשיר לאורך שנים בתיקים דומים ורשם הצלחות יפות בתביעות רשלנות שהתייחסו למחלת הסרטן ולניתוחים בקרב חולי סרטן ובפרט לרשלנות שגרמה להחמרה במחלה.

 

פגישה עם עו"ד

בפגישה עם עורך הדין יהיה ניתן להעריך את סיכויי התביעה. עורך הדין ילמד על המקרה ויעיין בחומר הרפואי הקיים כדי להבין איך לפעול הלאה. כעת יש לאסוף את כל הניירת הרפואית המתייחסת למקרה, לרבות בדיקות, הפניות, טיפולים, ממצאים, ניתוח קודם לכריתת שד ועוד. סידור הניירת יבוצע באופן כרונולוגי כדי ללמד על השתלשלות האירועים ולהבין כיצד התפתחו הדברים לכדי פעולה רשלנית שהובילה להתפתחות סרטן שד גרורתי בעצמות.

 

גיבוש תיק בעזרת מומחה

לטובת גיבוש התיק ישתמש עורך הדין גם בחוות דעת רפואית, שנוצרה על ידי מומחה בתחום (רופא אונקולוגי או כירורג בדרך כלל), שיתמוך בראיות התביעה ויסביר מדוע הפעולות הרפואיות שננקטו היו לקויות כך שגרמו לנזק. המומחה הרפואי יוכל להצביע על סטייה או חריגה מנהלים רפואיים או פרקטיקות רפואיות מקובלות, על הפרת חובת הזהירות של המטופלת או כשל במבחן "הרופא הסביר".

 

דיון בבית המשפט

במעמד הדיון בבית המשפט, יידרש עורך הדין לקשר סיבתית בין ההתרשלות ובין הנזק שנגרם כתוצאה ממנו ובהנחה ויבצע זאת כהלכה, השופט צפוי לפסוק כי הגורם הנתבע אכן התרשל ולנקוב בגובה הפיצויים המתאים למקרה. מכיוון שפיצויים אלו מכילים תחשיב הכולל את אובדן ההכנסות בעבר ובעתיד, את הכאב והסבל הרבים של התובעת, את כל הוצאותיה לאור מצבה ועוד שלל ראשי נזק אפשריים, הסכום צפוי להיות משמעותי ביותר.

 

אם נפגעתם, אתם זכאים לתבוע

סרטן שד גרורתי בעצמות הוא מצב שממנו סיכויי ההחלמה נמוכים ולכן כל טעות, שגיאה או ליקוי שמבוצעים בשלב זה עשויים להוביל לכדי פגיעה קריטית ואף אסון טראגי כבד. אם נפגעתם מרשלנות רפואית הנוגעת לאבחנה מאוחרת, טעות בניתוח או פעולה שגויה בנוגע לסרטן השד, פנו למשרדנו ונעשה את הכל על מנת שתמצו את זכויותיכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם