צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט עשויה לסבך פי כמה וכמה את מצבו החמור של המטופל שנאלץ לעבור את הניתוח ולהותיר אותו עם תוצאות קשות ואף טראגיות. האם ייתכן שגם במקרה שלכם התרחשה רשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינה פיצוי כספי בשיעור גבוה? קראו ובדקו:

 

סרטן הוושט – מאפיינים וסיכונים

סרטן הוושט נחשב לסרטן יחסית נדיר התוקף בעיקר גברים ומתבטא באחד משני סוגים:

קרצינומה ואנדוקרצינומה. בשני המקרים, החולה יחווה תסמינים דומים למדי כמו כאבים בבליעה, שיעול כרוני וצרידות, כאבים בחזה, קושי באכילה ובבליעה הכולל ירידה במשקל והקאות.

קבוצת הסיכון למחלה זו מאפיינת גברים שגילם הוא מעל 55 והם סובלים מריפלוקס מתמשך, או נטייה גנטית לחלות בסרטן באזורים סמוכים לוושט, עישון והשמנה.

כמו בכל מחלות הסרטן, גם בסרטן הוושט ישנה חשיבות קריטית לגילוי ואבחון מוקדם של המחלה וטיפול בהקדם האפשרי על מנת להסיר את הגידול הקיים ולבלום התפשטות מסוכנת.

ככל שהמחלה מאובחנת בשלב מתקדם ומאוחר יותר, כך פוחתים בפועל הסיכויים לריפוי והחלמה ממנה. במקרים מסוימים, אבחון שנמסר באיחור או עיכוב באבחון וההפניה לבדיקות ובפרט אלו שגרמו לירידתה של האופציה הניתוחית מהפרק, עשויים להיחשב כרשלנות רפואית חמורה ביותר.

 

רשלנות באבחון סרטן הוושט

בדרך כלל סרטן הוושט יאותר על ידי השמעת תלונות מצד המטופל שניתן לשייך גם לסוג זה של סרטן. על אחת כמה וכמה כאשר המתלונן נמצא בקבוצת הסיכון לחלות במחלה זו, יש לשלוח אותו לביצוע כל הבדיקות הנדרשות לרבות בדיקת CT ואנדוסקופיה, שיספקו תמונת מצב לגבי סוג וגודל הגידול, מיקומו המדויק בתוך הוושט ודרגת חומרתו הנוכחית.

מכיוון שהתסמינים המתוארים של המחלה מופיעים בדרך כלל בשלביה המתקדמים, הן הבדיקות והאבחון והן הענקת הטיפול מוכרחים להיות מהירים ומדויקים כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט

האם האבחון מסובך?

מדובר באבחון מורכב שאיננו נחשב כרשלנות אם המטופל הופנה לבדיקות והתגלה כי יש לו סרטן בוושט בשלב מתקדם, אך יהיה מדובר ברשלנות אם לאור התלונות, קבוצת הסיכון והממצאים הרפואיים שמדגים המטופל התרחשה אבחנה שגויה של המחלה, חלים עיכוב או סחבת בביצוע הבדיקות וגם ההחלטה לגבי אפשרויות הטיפול מתעכבת מסיבות בלתי סבירות.

כמובן שגם אם התרחש מחדל שבמסגרתו המטופל לא הופנה לאחת הבדיקות המתאימות כמו ביופסיה, אנדוסקופיה, רנטגן או CT כך שמחלתו לא התגלתה בזמן נחשב לרשלנות רפואית וכך גם פענוח בדיקות שגוי שלא הבין כראוי את התקדמות המחלה ולכן לא גרם לנקיטה בפעולות הטיפוליות המתאימות ביותר.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט וטיפולי ההמשך

הטיפול למחלה נקבע על סמך הסוג הספציפי של הסרטן, היקף הגידול והתפשטות המחלה, לצד נסיבותיו האישיות של המטופל עצמו מבחינת גיל, מצב רפואי ורקע רפואי.

לרוב ישולבו בניתוח הסרת הגידול גם טיפולי הקרנות או כימותרפיה כדי למנוע התפשטות אפשרית במחלה ולבלום נגעים שאותרו באזורים שאינם ברי ניתוח.

 

תופעות לוואי

כחלק מרכזי מאוד בשלב שלאחר הניתוח הוא לבצע מעקב רפואי שבודק את יעילות הטיפול שבוצע, מוודא שלא נגרמו תופעות לוואי או בעיות הדורשות התייחסות וגם שאכן נבלמה התפשטות המחלה והיא הוסרה באופן שמגדיל את סיכויי ההחלמה לחלוטין. כמובן שבכל בעיה רפואית שאותרה במעמד הבדיקה יש לטפל באופן נקודתי ולהמשיך לעקוב אחרי הנושא.

 

החלמה

ועם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שזמן הוא הפקטור המרכזי ביותר כשמדובר בסרטן. ככל שחולף הזמן והטיפול שניתן איננו מותאם למטופל או שלא מבוצע לגביו מעקב כך שלא ניתן לדעת האם הטיפול שניתן הוא אכן יעיל, כך הולכים ופוחתים שיעורי ההחלמה ולעתים גם שיעורי השרידות של המטופל.

אם אכן נגרם עיכוב באבחון המחלה גם במועד שאחרי הניתוח, המטופל לא נשלח לביצוע בדיקות המשך או לבירור מצבו הרפואי, נגרמה רשלנות בפענוח הבדיקות או שהניתוח עצמו בוצע באופן לקוי החורג מהנורמות הרפואיות המקובלות, הרי שהרופא נחשף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית לגבי אי הסכמה מדעת לניתוח

כמובן שהניתוח מעצם היותו, בדומה ליתר הניתוחים הקיימים מכיל כשלעצמו סיבוכים וסיכונים שונים לרבות זיהום או פגיעה באיברים סמוכים כמו מיתרי הקול למשל, סיבוכים מההרדמה, מהחדרת צינורית לתוך הוושט ועוד.

ולכן על הרופא מוטלת החובה להסביר למטופל שלו את כל הסיכונים, הסיכויים, הסיבוכים האפשריים, היתרונות והחסרונות של ההליך הניתוחי – הן ביחס לאלמנטים שנוגעים להסרת הגידול מהוושט והן ביחס לאלמנטים שנוגעים לביצוע הפרוצדורה עצמה והשלכותיה.

רק מטופל שקיבל את מלוא האינפורמציה בנושא וסיפק את הסכמתו לניתוח יוכל לחתום על טופס ההסכמה לניתוח.

כאשר לא מוסברים למטופל ההשלכות של הניתוח וסיכוניו, תופעות הלוואי, סיכויי ההצלחה או האלטרנטיבות האפשריות לגבי מצבו, הרי שהוא לא יכול היה לספק הסכמה מדעת ודבר זה מהווה פגיעה יסודית בזכויות החולה ועילה מוצקה מאוד לתביעת רשלנות רפואית (כמובן במקרה שבו הניתוח גרם בפועל לנזק שהמטופל לא היה מודע לגביו טרם הניתוח).

 

הפרת חובת הזהירות כלפי המנותח

ניתוחי הוושט מורכבים למדי ולכן מתייחסים בדרך כלל למיקום, גודל ואופי גידול שיכולת הריפוי מהם אפשרית בהינתן מומחה רפואי מקצועי ומיומן שיבצע את הניתוח.

במהלך ניתוח זה כורתים חלק מהוושט ומהקיבה ומבצעים לאחר מכן שחזור במערכת העיכול. אם התרחשה שגיאה או חריגה מהפרקטיקה המקובלת במעמד הניתוח וגרמה לפגיעה למשל במיתרי הקול או לסיבוך בקיבה שיכולים היו להימנע, גם כאן מדובר בהפרת חובת הזהירות כלפי המטופל ועילה לתביעת רשלנות.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט

אם אתם מאמינים שבוצע כלפיכם מחדל רפואי שגרם לנזק לפני, במהלך או אחרי ניתוח לסרטן הוושט, מומלץ שלא להמתין בנושא ולפנות להתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית.

בפגישה עם עורך הדין תוכלו להבין האם קיימת עילה לתביעה ולקבל הערכת סיכויים מקצועית ומדויקת ככל האפשר להצלחתה המזכה בכספי פיצויים.

הפיצויים שניתנים במקרים אלו מורכבים ממספר ראשי נזק (ממוניים ובלתי ממוניים) המביאים לכדי תחשיב את אובדן ההכנסות בעקבות הנזקים שנגרמו כתוצאה מהרשלנות, את הכאב והסבל שעבר המטופל, את הוצאותיו שנגרמו לו עקב מצבו הרפואי החמור ועוד.

סכומים אלו צפויים להגיע לכדי מספרים גבוהים ביותר, לעתים גם של מאות אלפי שקלים ולמרות שאין בהם כדי לשקם נזקים רפואיים ולהשיב למטופלים הסובלים את איכות חייהם, הכסף מהתביעה יוכל בכל זאת לסייע להתמודדות של החולה ובני משפחתו במגוון תחומי חיים שיצאו מאיזון מאז המקרה.

 

עורך דין מנוסה יגדיל את סיכויי התביעה

אם אכן קיימת עילה לתביעה וניכר כי הניתוח לסרטן הוושט היה מלווה ברשלנות רפואית כלשהי שגרמה לנזק, על עורך הדין יהיה לקשור סיבתית בין ההתרשלות לבין הנזק ולתמוך במסקנה זו על ידי מלוא החומר הרפואי הרלוונטי שמצוי בידי המטופל והמוסדות הרפואיים בהם בוצעו הטיפולים והן על ידי מסקנתו של מומחה רפואי המספק חוות דעת רפואית רלוונטית לתיק זה.

המומחה הרפואי הוא מרכיב חשוב מאוד בתביעות הרשלנות הרפואית, שכן הוותק והניסיון שלו בשדה הרפואי מאפשרים לבית המשפט להבין האם אכן בוצעה חריגה מסטנדרטים ונהלים מסוימים שאלמלא היו מבוצעים כסדרם, לא היה נגרם אותו הנזק.

כפי שאתם מבינים, מדובר במלאכה מורכבת ומחושבת שתקבע את הצלחת המשפט כולו ולכן חשוב שתבוצע מן הרגע הראשון מול עורך דין מקצועי ומנוסה בלבד.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם