צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד עשויה להיחשב ככל שגיאה, ליקוי, טעות או חריגה מנהלים רפואיים ברורים במסגרת הניתוח, לפניו או אחריו. סרטן זה פוגע משמעותית בתפקוד הכבד וחשיפתו מתרחשת לא פעם בשלב מתקדם מאוד. הנה כל המידע החשוב בנושא כדי להבין האם גם המקרה שלכם נחשב כרשלנות ומבסס עילה לתביעת פיצויים:

 

תפקיד הכבד וחשיבותו

הכבד הוא האיבר הפנימי הגדול ביותר בגוף האדם ומיקומו הוא מתחת לסרעפת, בחלקה הימני עליון של הבטן, כשמשמאלו הקיבה.

הכבד אחראי לתהליכים משמעותיים ביותר בגופנו, לרבות וויסות חילוף החומרים ועיבוד חלבונים, שומנים וסוכרים, סילוק רעלים מזרם הדם, ייצור אנזימים והורמונים חיוניים, איתור חיידקים ומזהמים וחיסולם ועוד.

כשומר הסף של גופנו, כל פגיעה בכבד עשויה לשבש מגוון מערכות גופניות ועד לכדי קריסתן במקרה של פגיעה נרחבת.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד

סרטן הכבד – גורמי סיכון וסימנים אפשריים

סרטן הכבד הוא גידול סרטני ממאיר שהתפתח בתוך הכבד, אך בשלביו הראשוניים הוא לא בהכרח מכיל סימפטומים שמקלים על הזיהוי. יחד עם זאת, מחויבים הרופאים לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ולהותיר במעקב תדיר את מי שנמצאים בקבוצת גורמי הסיכון לסרטן זה:

גברים שגילם 50 ומעלה (אם כי מדובר יותר במאפיין התנהגותי הכרוך בשתיית אלכוהול)

אנשים הסובלים ממחלת כבד כמו שחמת כבד, דלקת כבד (הפטיטיס בי או סי)

אנשים בעלי כבד שומני

גנטיקה הכוללת רקע משפחתי של מחלות כבד וסרטן כבד

זיהומים והדבקות באזור הכבד שנבעו מווירוסים בחלל הבטן

מלבד קבוצת הסיכון, יש לפעול בחובת הזהירות המתבקשת גם כאשר מטופל מתלונן על חוסר תיאבון ותחושת שובע מוגברת גם אחרי ארוחה קטנה, ירידה בלתי מוסברת במשקל, תחושה של גוש מתחת לצלעות בצד ימין עליון בבטן, בחילות והקאות ממושכות, צהבת המתבטאת גם בהצבה של העור והעיניים.

 

מתי יידרש ניתוח לסרטן הכבד?

כאשר מתגלה גידול בשלב יחסית מוקדם, אפשר להסיר את הגידול על ידי ניתוח כירורגי, בו ייתכן שיהיה צורך לכרות גם חלק מהכבד עצמו. אין בכך סיכון מתמשך משום שהחלק שנכרת גדל באופן טבעי מחדש תוך כמה שבועות.

אם מדובר בגידול משמעותי וחמור שהתגלה בשלב מאוחר וכעת הוא סמוך לכלי דם מרכזי או התפשט לאיברים נוספים, הרי שהניתוח לא יועיל והמטופל יידרש לעבור צריבה של הגידול או חסימת כלי הדם שמזינים את אותו גידול לצד הקרנות, כימותרפיה ובמקרים חמורים גם להצטרף לרשימת ההמתנה להשתלת כבד.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד

את אבחון סרטן הכבד נהוג לבצע על ידי מספר בדיקות נדרשות: בדיקת אולטרה סאונד, CT ו-MRI ונטילת ביופסיה של תאים מאזור הכבד. כמובן שבדיקות אלו ילוו גם בשלילת ממצאים אחרים כמו רפלוקס, בקע או מחלה ויראלית אחרת על ידי בדיקות דם, בדיקות גסטרולוגיות ועוד.

למרות שסרטן הכבד נחשב לאחד מסוגי הסרטן השכיחים בישראל, מדובר בגידול אלים ואגרסיבי שפוגע באופן בלתי הפיך בכבד ומשבש את תפקודו עד כדי נזקים חמורים ביותר.

לפיכך קיימת חשיבות קריטית לגילוי הסרטן עוד משלביו המוקדמים ביותר, כאשר גילוי זה נובע מפעולות מדויקות, מקצועיות ומחושבות של הרופאים והצוות הרפואי, שהביאו בחשבון את גורמי הסיכון ולקחו בחשבון את השתייכותם של התסמינים שהמטופל מתלונן עליהם לאפשרות שמדובר בסרטן בכבד.

אם הרופא לא שועה להפנות את המטופל לבדיקות רלוונטיות לשלילת סרטן כבד למרות תלונות ותסמינים מתאימים, המחלה לא אובחנה כראוי או שחל עיכוב כלשהו בפענוח הבדיקות והאבחנה עצמה, הרי שמדובר ברשלנות רפואית המקימה עילה לתביעה וקבלת פיצוי כספי.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כבד

רשלנות רפואית בסרטן הכבד עשויה להתרחש גם במעמד הניתוח, שבוצע לא כשורה וגרם לזיהום, פגיעה עצבית או פגיעה באיברים שונים, לא הסיר כראוי את הנגע הקיים או שלא בוצע מתוך הסכמתו מדעת של המטופל, כלומר שלא הוסברו לו כל הסיכונים והסיכויים לגבי האפשרות הניתוחית.

כאמור, הרופאים והצוותים הרפואיים המטפלים נדרשים לחובת הזהירות, לפיה עליהם לבצע כל טיפול ובדיקה שעשויים לשפר את מצבו של המטופל ולבלום את קצב התפשטות המחלה, כאשר כל טיפול וכל בדיקה הנערכים בפועל אמורים להתבצע על פי נהלים, סטנדרטים ופרקטיקות רפואיות מקובלות, שאותם היה מבצע כל רופא סביר אחר כדי להימנע מנזקים.

מצב שבו רופא סוטה או חורג מאותו הסטנדרט הרפואי או הנהלים ומעניק טיפול לקוי לחולה, מפר לא רק את חובת הזהירות הרפואית, אלא גם כושל במבחן המשפטי החשוב "מבחן הרופא הסביר", בו הנזקים שנגרמו יכלו להימנע בפועל, אילולא היה הרופא מבצע פעולות שכל רופא סביר אחר היה מבצע כך שהנזק האמור כלל לא היה מתממש.

 

בהעדר מעקב כנדרש, המטופלת נפטרה

כדוגמה להמחשת הסוגיה נוכל להשתמש בסיפורה של אישה אשר חלתה בסרטן השד ועברה ניתוח כריתת שד. אחד הסיכונים הידועים בסרטן השד הוא האפשרות שהמחלה תתפשט גם לכבד והמעי ואכן כך קרה בדיעבד, כאשר החולה סבלה כעת גם מסרטן משני בכבד. היא נאלצה לעבור טיפולים כימותרפיים שלא סייעו למצבה, עד שנפטרה למרבה הצער.

משפחתה של התובעת תבעה בגין רשלנותם של הרופאים, שכן היה עליהם לבצע מעקב אחרי הכבד והמעי, גם לאחר ניתוח כריתת השד כמקובל.

משלא בוצע כל מעקב רפואי לאחר הניתוח וההתפשטות לכבד התגלתה במלוא חומרתה בשלב מתקדם מאוד, קיבל בית המשפט את התביעה ופסק פיצויים בסכום מכובד ביותר, הקרוב למיליון שקלים.

 

תנאים המבססים רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד

לפני ניתוח סרטן הכבד, חשוב לבחון גורמים רבים שישפיעו על תוצאות ההחלמה לכאן או לכאן. כך לדוגמה, הרופא יצטרך לבדוק האם ישנם נגעים באיברים סמוכים לכבד כך שהניתוח יצטרך להתייחס גם אליהם ולבדוק את האפשרות הטיפולית עבורם. במקרים שבהם לא ניתן לנתח כמו נגעים בדרכי המרה או בכלי דם גדולים, יידרשו עוד מספר בדיקות כדי להבין האם ניתוח יניב בפועל תועלת או שמא יגרום לנזק.

יש להחליט לפני הניתוח גם על גישת הניתוח עצמו (שיטה פולשנית יותר או פחות) ולספק למטופל את כל המידע האפשרי על סמך מיקום הגידול, גודלו, סוגו, המצב הרפואי-פיזי הנוכחי של החולה, משך וקצב החלמתו ועוד.

 

האם יכולים להיות סיבוכים?

בדומה לכל ניתוח אחר, גם ניתוחים לסרטן הכבד עשויים לכלול סיבוכים או סיכונים אפשריים. גם הפעם נדרש הרופא להסביר למטופל את כל הסיכונים הקיימים והסיכויים להצלחת הניתוח והחלמתו, כך שיוכל להחליט אישית בנוגע למצבו ולעבור את הניתוח מתוך מתן הסכמה מדעת וחתימה בצלילות דעתו על טופס הסכמה לניתוח.

כאשר לא הוסברו כל הסיכונים למטופל, או שבוצעה במהלך הניתוח פעולה רשלנית וכתוצאה מפעולות אלו נגרם נזק, הרופא המנתח עשוי להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

יחד עם זאת, חשוב להבהיר ששיקול דעתו של רופא מומחה איננה מבססת עילה לתביעה ולפיכך, גם אם טעה בשיקול הדעת למרות שהביא בחשבון את כל הגורמים המתבקשים ופעל על פי המקובל מבחינה רפואית, הרי שהדבר לא ייחשב כרשלנות רפואית.

במקרים שבהם התרחשה טעות או שגיאה שגרמה לדימום, פגיעה באיבר סמוך, דליפת נוזלי מרה או זיהום, פגיעה בתפקודי הכבד ועוד – סיבוכים אלו עשויים לבסס עילה לתביעה.

 

בדקו האם ניתן לתבוע גם במקרה שלכם

אם אתם סבורים שנעשתה פעולה רשלנית במסגרת ניתוח לסרטן הכבד, באבחון סרטן הכבד או בטיפולים המבוצעים לפני ואחרי הניתוח, תוכלו לפנות לייעוץ ובדיקת הנושא מולנו ולברר כיצד ניתן לפעול מבחינה משפטית על סמך השתלשלות המקרה ונסיבותיו האישיות.

אנו נלווה אתכם עד למיצוי זכויותיכם כחוק וקבלת הפיצוי המקסימלי שיסייע ולו במעט, להתמודד עם השלכות הנזקים שנגרמו בכל מישורי החיים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם