צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

להאזנה:

 

התעלמות מתלונות המטופל, כשל באבחון דגימת הביופסיה, ניתוח שגרם לזיהום או פגיעה עצבית, הפניה לניתוח באיחור, מתן טיפול שגוי בעת ההחלמה מניתוח. כל המקרים הללו ועוד שורה של מקרים אפשריים מהווים רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור. האם גם המקרה שלכם עשוי להתגלות כרשלנות רפואית המזכה בפיצוי כספי משמעותי? קראו ובדקו:

 

"באתי לבדוק את נקודת החן הזו"

אנשים שאובחנו כלוקים בסרטן העור בדרך כלל הגיעו מלכתחילה לרופא עור כדי לבדוק נקודת חן חשודה, שגדלה, השתנתה או מגרדת מאוד. חלקם יישלחו בלא כלום לביתם ויגלו במועד מאוחר יותר כי הרופא התרשל בבדיקה יסודית של אותה השומה. אחרים יידרשו לכריתה חלקית ושליחת הגידול לבדיקה פתולוגית, שם ייקבע האם זהו סרטן העור המצריך כעת גם ביופסיה והפניה לבדיקת CT.

 

טיפול במלנומה על ידי ניתוח

מלנומה היא סוג נפוץ של סרטן העור, שאחת מתכונותיו היא ההתפשטות המהירה שלו לחלקי גוף אחרים, בדרך כלל אזורי הגב ובפרט כל אזור חשוף באופן ישיר לשמש.

לפיכך האבחון המוקדם והטיפול המהיר ככל האפשר הם קריטיים להגדלת סיכויי ההחלמה והריפוי.

על פניו קל יחסית לטפל בסרטן העור ולבלום את החמרתו:

מדובר במיקום חיצוני הדורש כריתה מלאה של כל האזור הנגוע, כך שהגידול עצמו מוסר והבעיה מגיעה לפתרונה. אלא שבמקרים שבהם אותר הגידול בשלב מאוחר יותר והוא כבר שלח את גרורותיו גם לאזורי גוף אחרים, הכריתה לבדה לא תספיק והיא תלווה גם בטיפולי הקרנות ובמקרים חמורים יותר בכימותרפיה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

מתי תתרחש רשלנות רפואית באבחון, טיפול או ניתוח מלנומה?

  • אם לא בוצעו בדיקות נדרשות, או שהרופא לא משייך את תלונות המטופל לאפשרות שהוא סובל מסרטן העור.
  • אם רופא המשפחה לא מפנה מטופל בעל תלונות רלוונטיות לרופא מומחה
  • אם רופא שקיבל תוצאות לגבי השומה החשודה לא מודיע למטופל להגיע אליו בהקדם לקבלת התשובות והמשך בדיקות וטיפול
  • אם הביופסיה נכשלה, או שהפתולוג לא אבחן כראוי את קיומם של תאים סרטניים בדגימה
  • אם קיימת אבחנה לסרטן העור אך הרופא לא משכיל לאבחן כראוי את שלב הגידול והסוג הספציפי של אותו סרטן
  • אם הרופא האונקולוגי לא מסביר למטופל מהן אפשרויות הטיפול הרלוונטיות למצבו, על הסיכונים והסיכויים בכל אפשרות, יתרונותיה, חסרונותיה והשלכותיה.
  • אם בוצע ניתוח להסרת האזור הנגוע, אך הוא הותיר את המטופל עם פגיעה באיברי גוף, זיהום, פגיעה עצבית או חלילה שאריות מהנגע הסרטני.

 

סרטן העור – אופן האבחון והטיפול

לצערנו, סרטן העור הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר, בייחוד במדינת ישראל הלוהטת בה החשיפה המוגברת לנזקי השמש עשויה לפגוע בעור ולהגדיל את הסיכויים לתחלואה בסרטן זה.

כאמור, המקומות "המועדים לפורענות" הם האזורים החשופים לשמש, אך סרטן העור עשוי להתפתח גם במקומות מוסתרים יותר.

אם מדובר בסרטן מסוג מלנומה שעלול להופיע בזרועות, בעורף, בכתפיים או בראש, יש לאבחן אותו במהירות רבה כדי להימנע מגרורות, שכן לרוב הן מגיעות למערכת הלימפה.

בפועל אבחון סוג הסרטן הספציפי מתבצע על ידי הביופסיה, בה ניתן לאתר את התרכובת התאית הקיימת. בין אם זו מלנומה ובין אם סרטן העור מסוג אחר, מדובר במחלה אגרסיבית ואלימה שמסלימה במהירות (בדרך כלל, בכל אופן) ולכן אין להשתהות בביצוע האבחון ובוודאי שלא בביצוע הטיפול המתאים.

ניתוח הוא כמובן האפשרות הטיפולית האידיאלית במקרים של גידול מקומי.

הרופא המטפל הוא זה שיחליט לגבי ההליך הכירורגי המתאים ביותר למטופל ביחס לנגע הקיים ומיקומו. ישנם מקרים שבהם למשל תילקח החלטה לגבי ניתוח כריתה מלאה שתחייב גם שחזור הרקמות המקומיות וישנם מקרים שבהם יהיה אפשר לנקוט בכריתה נקודתית מאוד, עם כמה שפחות פגיעה ברקמות הבריאות.

 

העדר הסכמה מדעת לניתוח – רשלנות חמורה!

מלבד הניתוח ייתכן שישנן עוד דרכי טיפול אפשריות, אך עבור כל אפשרות הרופא נדרש להציג יתרונות, חסרונות, סיכונים, תועלות והשלכות אפשריות. גם אם ניתוח הוא האופציה האפשרית הטובה ביותר למצבו של המטופל, הרופא מחויב להסביר לו את משמעות הניתוח וסיכוניו האפשריים, כדי לספק הסכמה מדעת ולחתום על טופס הסכמה לניתוח.

אם באחד השלבים הללו התרשל הרופא, סטה מהנורמה המקובלת או לא סיפק לכם אינפורמציה מלאה ומקיפה בנוגע לאופן הטיפול, האפשרויות או הממצאים מהבדיקה עצמה, בדקו האם קיימת עילה לתביעה מול עורך דין רשלנות רפואית.

 

הפרת חובת הזהירות הרפואית – רשלנות חמורה!

הרופא מחויב לנקוט בחובת הזהירות המתבקשת כלפי כל מטופליו ולבצע כל פעולה אפשרית כדי להבטיח את בריאותם הפיזית והנפשית. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם הרופא המנתח מפר את חובת הזהירות שלו למטופל בעת ביצוע הניתוח, לפניו או אחריו, או פועל בניגוד למה שמצופה מהרופא הסביר, כך שהוא נחשף אם פעולותיו גרמו לנזק, לתביעת רשלנות רפואית.

בעקבות האופי המדויק והרגיש של ניתוחים להסרת גידולים ממאירים בעור, ישנן שגיאות שעשויות להותיר את המטופל עם סיבוך קשה או פגיעה גופנית חמורה:

  • ביצוע הפרוצדורה או הניתוח עצמו באופן לא נכון
  • חיתוך שגוי שגרם לפגיעה בעצב, עורק או וריד
  • ניתוח במקום הלא נכון
  • העדר איתור מהיר של פגיעה שנגרמה למטופל בזמן הניתוח
  • העדר טיפול ותיקון מהירים של הטעות תוך כדי הניתוח
  • העדר קבלת הסכמה מדעת מצד המטופל לניתוח שמבוצע לו
  • התפתחות זיהום עקב הניתוח, שאובחן באיחור
  • התרשלות בבדיקה ובמעקב הנדרשים אחרי הניתוח

 

התרשלו כלפיכם? זכותכם לתבוע

כאשר מדובר בהליכים כירורגיים שונים ובפרט ניתוחים לסרטן העור, כל טעות עלולה לשנות לחלוטין את המצב הרפואי של המטופל ולגרום לתרחישים של "בעיה על בעיה" או פתרון בעיה אחת וגרימת בעיה אחרת.

כאשר ניתן להוכיח שהשגיאה שהתרחשה לא הייתה מחויבת המציאות ושבוצעה חריגה (של הרופא, הצוות הרפואי ולעתים גם של בית החולים כולו) מהסטנדרטים המקובלים, הרי שעומדת הזכות להגיש תביעת רשלנות נגד הגורם המטפל ולדרוש פיצוי כספי בהתאם.

 

ביסוס הרשלנות הרפואית בניתוח לסרטן העור

תביעות רשלנות רפואית פועלות כך שנטל ההוכחה הוא מצד התובע. במילים אחרות, עורך הדין של התובע בתיק הרשלנות יצטרך לקשור סיבתית בין ההתרשלות שהתרחשה לבין הנזק שנגרם ללקוח שלו ולהבהיר כי אלמלא אותה ההתרשלות, נזק זה יכול היה להימנע.

המטרה היא לא להוכיח שבוצעה טעות בשיקול הדעת של הרופא, אלא שהופר מצידו עיקרון רפואי חשוב שנוגד את אופן הטיפול המקובל בסרטן העור, או מפר את חובת הזהירות כלפי המטופל.

לטובת הנושא, יהיה צורך לבנות באופן מושכל ומקצועי מאוד את תיק התביעה. עליה לכלול תיעוד רפואי מקיף, עקבי ועשיר מאוד לגבי מצבו של המטופל החל מהשלב שבו הגיע לרופא העור לבדיקת נקודת חן תמימה למראה ועד לניתוח שהותיר נזקים או להתרשלות אחרת באבחנה או הטיפול בסרטן העור.

בנוסף, ישנם מקרים רבים הדורשים גם תימוכין של חוות דעת רפואית ממומחה לרפואת עור או כירורג וותיק, שיתמכו במסקנות התביעה ויצביעו על הרשלנות מנקודת מבטם כרופאים וותיקים ומנוסים.

 

שמחים לסייע ולייעץ לכם תמיד

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור עשויה לפגוע באיכות חייו העתידית של המטופל ולהשפיע על סיכויי החלמתו. אל תוותרו על זכותכם לתבוע ולקבל פיצוי כספי בסכום משמעותי.

סכום זה אמנם לא ישיב את איכות החיים הקודמת, אך עשוי לסייע מאוד בהמשך ההתמודדות עם המחלה ויתר נסיבות החיים שנוצרו ממנה. צרו עמנו קשר ונשמח ללוות אתכם בנושא.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם