צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות. בתרחיש זה, סביר שהמנתח נקט בפעולה או לחילופין נמנע מפעולה שכל רופא סביר אחר היה פועל באופן הפוך ממנה, דבר שהיה תורם לבריאות המטופל ובהחלט מציל את חייו. כיצד מתבטאת רשלנות בניתוחי ריאות בקרב חולי סרטן וכיצד ניתן לתבוע בגינה?

 

חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן הריאות

סרטן הריאות נחשב לאחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר, בעל אחוז תמותה משמעותי ואחד מהנפוצים ביותר בעולם המערבי. למרבה הצער, הוא מתגלה לא פעם באיחור ניכר, שעה שניתוח להסרת גידול קטן ולא גרורתי מהריאות כבר איננו מתאפשר ויש לנקוט בשיטות טיפול אגרסיביות.

לפיכך קיימת חשיבות אדירה לגילוי מוקדם של סרטן הריאות, שכן גילוי בזמן דרך בדיקה יזומה צפוי להעיד על גידול או גורם סיכון מסוים ולהסירם בניתוח, לפני שהמחלה תתפתח ותתקדם.

אמנם העדר אבחון מוקדם של מחלת הסרטן לסוגיה עשוי להיחשב במקרים רבים כרשלנות רפואית בפני עצמו, אך במאמר זה נתמקד רק ברשלנות שנגרמה לחולה בסרטן ריאות במעמד הניתוח, שעה שכבר נערך לו גילוי מוקדם של המחלה, הטיפול בוצע בזמן אך הניתוח הרשלני הביא עמו שורה של נזקים בלתי צפויים, חמורים ומייסרים.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

ניתוח ריאות להסרת גידול ממאיר

ניתוחים להסרת גידולים נחשבים כיום לפרקטיקה מקובלת מאוד, כאשר ידוע שהגידול הנוכחי קטן וטרם התפשט לאזורים אחרים בגוף. במקרה כזה ההמלצה הרפואית תהיה לעבור ניתוח שבו יוסר הגידול הקיים באופן נקודתי, כך שתימנע התפשטותו עם הזמן והמחלה עצמה עשויה להיפתר לחלוטין.

ועם זאת, צריך להתייחס גם למצבים שבהם המחלה לא נפתרת לחלוטין ושעדיין מצריכים טיפולי כימותרפיה או הקרנות לאחר הניתוח. כך קורה כאשר ניתן להסיר למשל רק חלק מסוים מהגידול, או כאשר הגידול אכן מוסר במלואו אבל אז מתגלות לו גם גרורות שלא אותרו קודם לכן.

מקרים אלו עדיין אינם נחשבים בהכרח לרשלנות רפואית, שכן מדובר במצבים רפואיים שעמם חולים רבים מתמודדים כחלק בלתי נפרד ממחלתם ואין להם קשר לחריגה מפעולות רפואיות או לקיחת החלטות שגויות מצד הרופאים המטפלים.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות – כיצד תתבטא?

ניתוחים רבים דורשים הסמכה ומיומנות מתאימים מצד רופא שמתמחה בתחום מסוים. לפיכך רופא שאיננו מיומן בתחום הריאות, לא יוכל לנתח את האיבר בצורה תקינה ועלול לבצע פעולות שגויות או כושלות שגורמות לנזק בלתי הפיך. ישנם מקרים שבהם אבחון המצב מלכתחילה הוליד אקט ניתוחי שגוי וכן קיימים מקרים שבהם אדם לא קיבל הסבר מפורט לגבי סיכונים וסיכויים הכרוכים בניתוח.

ככלל ניתן לומר שבכל ניתוח ריאות קיים סיכון לסיבוכים ולנזקים שונים ולכן לא תמיד מהווה הדבר עילה לתביעת רשלנות רפואית. לכן רק כאשר חלה טעות, שגיאה, פעולה לקויה, סטייה מנהלים, נורמות או פרקטיקות רפואיות מקובלות ייחשב הדבר לרשלנות רפואית.

כמו כן, ייתכן שהרשלנות תתבטא גם בזיהום שנגרם בניתוח, בתהליך החלמה לקוי (למשל התעלמות מתלונות המנותח) ובביקורת לאחר הניתוח, כך שההתייחסות לסוגיה איננה רק במעמד הניתוח עצמו.

 

11 מקרים אפשריים של רשלנות רפואית בניתוחי ריאות

  1. ניתוח שבוצע באיחור, שלא בתוך זמן סביר
  2. צוות בחדר הניתוח שאיננו מיומן או בעל ידע מקצועי דרוש לניתוח ריאתי
  3. אי מתן הסבר לגבי סיכונים, השלכות, סיכויים והחלמה למטופל טרם הניתוח
  4. שימוש בטכניקות או פרקטיקות לא מקובלות, לא אופטימליות ואף שגויות
  5. השארת גופים ועצמים זרים בחלל המקום המנותח
  6. עדכון לקוי לצוות המנתח מצד הצוות הרפואי המטפל
  7. כריתה או הסרה של האזור הלא נכון
  8. אבחון שגוי או חלקי בלבד במהלך ניתוח הריאות
  9. גרימת זיהום או נזק עצבי למנותח כתוצאה מטעות או כשל מצד המנתח
  10. לחץ ואובדן יכולת התמודדות מצד הצוות בעת תרחיש בלתי צפוי במעמד הניתוח
  11. שימוש באנשי מקצוע ללא הסמכה, מיומנות או מקצועיות נדרשת

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

תביעות רשלנות רפואית דורשות מבחינה עקרונית הוכחה (ביסוס) של שלושה אלמנטים:

  1. רשלנות מצד המטפל (רופא מנתח, רופא מומחה, אחות, צוות וכן הלאה)
  2. נזק שנגרם למטופל/ת כתוצאה מפעולת הניתוח, ההפניה לניתוח או ההחלמה והמעקב לאחר הניתוח
  3. קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק, המגובה בחוות דעת של מומחה רפואי כמו אונקולוג, כירורג ומומחה ריאות.

 

בלא שהוכחו שלושת הגורמים הללו יחד, לא יהיה ניתן לבסס את תביעת הרשלנות הרפואית וסופה להידחות.

 

גיבוש תביעת הרשלנות מול עו"ד מומחה

כדי להבטיח שהתביעה תתקבל ושיהיה ניתן לייצר את ההוכחה הנדרשת ולהעניק לנפגע התובע פיצויים שהולמים את הנזקים שנגרמו לו, יש להיעזר בעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ושצבר ניסיון בתחום ניתוחי הריאות.

עורך דין יאסוף את כל המסמכים והתיעוד הרפואי שמלמדים על השתלשלות הנסיבות ומצבו הקודם והנוכחי של המטופל, יעביר אותם למומחה רפואי מטעמו לצורך עריכת חוות דעת ויגיש תביעה מתאימה לבית המשפט במעמד הצדדים.

לעניין חוות הדעת, חשוב לציין שבתי המשפט נוטים לקבל ולהעריך מומחים רפואיים בעלי וותק, שם ופוזיציה בכירה יותר, בייחוד סביב מקרים כמו ניתוחים להוצאת גידולים ממאירים שאין להם הצלחה וודאית ויש עמם סיבוכים ככל ניתוח אחר. זוהי סיבה נוספת לבחור בעורך דין בעל שם ומוניטין, שכן עורכי דין אלו מצוידים במומחים הרפואיים הטובים והבכירים ביותר, דבר שצפוי לשפר משמעותית את סיכויי התביעה.

 

מספר נקודות חשובות בנושא

סרטן הריאות נחשב לגידול שקשה מאוד לטפל בו. הוא "מתיישב" על איבר מאתגר שלא ניתן להתקיים כראוי בכריתתו ולרוב מתגלה במצב מתקדם למדי. לפיכך, ישנם מקרים שבהם דווקא קבלת ההחלטה לנתח, עלולה להחמיר את המצב במקום להטיב עמו.

לאור זאת, רוב התביעות שנוגעות לרשלנות רפואית של סרטן הריאה מתמקדות בשלבי אבחון המחלה וקביעת הטיפול המתאים לשלב המחלה. ניתוח להסרת גידול ממאיר מהריאות מתבצע על פי רוב, כאשר ידוע שאין טיפול אפשרי אחר וככל שהסרטן עדיין לא התפשט לאזורים נוספים.

כאשר מטופל נפגע מניתוח שנועד להסיר את הגידול מריאותיו, הוא או משפחתו רשאים לתבוע בגין רשלנות רפואית ולפנות את תביעתם לכל מוסד רפואי או רופא ספציפי שהיו אחראים למחדל מסוים. כאמור, עבודתו של עורך הדין תהיה לבסס את התביעה על שלושת ההוכחות החשובות שלה, כדי לקבל בסופו של דבר סכום פיצויים ראוי שהולם את הנזקים שנגרמו עקב הניתוח.

 

עורך דין רשלנות רפואית לרשותכם

אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית במעמד ניתוח לסרטן הריאות ושכתוצאה מהניתוח נגרמו לכם נזקים שהיו עשויים להימנע, פנו אלינו בהקדם.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מתמחה בדיני רשלנות רפואית כבר למעלה מ-20 שנים, לאורכן צברנו ניסיון, מיומנות, היכרות עמוקה עם התחום והצלחות רבות, שהובילו לכדי ניהול תביעות בגובה מיליוני שקלים בהם זכו לקוחותינו.

על מנת לפעול גם במקרה האישי שלכם, אנו מזמינים אתכם לתאם פגישה ראשונית בביתכם וללא כל התחייבות, בה נוכל להעריך מקרוב את גובה הפיצויים האפשרי ולנהל עבורכם הליך מוצלח ונטול פשרות עד לתוצאה הסופית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם