צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות

להאזנה:


 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות נגרמת בעקבות מספר תרחישים אפשריים, החל משגיאה או ליקוי בביצוע הניתוח עצמו וסבל מנזקים שנגרמו עקב הניתוח ועד לקבלת החלטה על ההליך מבלי לקבל את הסכמתו מדעת של המטופל. במקרים אלו הליווי המשפטי מעורך דין רשלנות רפואית הינו קריטי להוכחת הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם ממנה וקבלת פיצוי כספי מתאים.

 

סרטן כליות – גורמים ותסמינים אפשריים

הכליות בגופנו אחראיות לסינון הדם כך שתנופה ממנו הפסולת ותופנה לעבר שלפוחית השתן ותופרש ממנו החוצה. שתי הכליות בגוף האדם ממקומות בחלקו האחורי של הגוף ומתחת לקשת הצלעות.

הגורמים להיווצרות סרטן כליות אינם ידועים, אך ישנם מספר גורמים אפשריים שמגדילים את הסיכון להתפתחות סוג זה של סרטן, כאשר הגידול הנפוץ והמוכר ביותר (כ-90% מהגידולים) הינו RCC (Renal Cell Carcinoma).

בין הגורמים המרכזיים ניתן למנות את העישון הממושך שפוגע בכליות לאורך השנים וכן את הגיל, מכיוון שסטטיסטית רוב החולים במחלה הם בני 60 ומעלה.

ישנם מחקרים המצביעים גם על עודף משקל כגורם המגביר סיכון וכן חשיפה לחומרים מסוכנים במסגרת מקום העבודה לאורך זמן כמו עופרת, פלדה, פחם ואסבסט.

התסמינים של סרטן הכליה עשויים להתגלות במקרה, שכן גידולים קטנים יחסית שמתגלים בכליות אינם מחוללים תסמינים משמעותיים.

בין הסימפטומים האפשריים שעשויים בכל זאת להופיע ניתן למנות ירידה חדה במשקל או תשישות בלתי מוסברים, הזעות ליליות, חום גבוה וממושך, כאב עמום בצידי הגוף או דם בשתן. את המחלה עצמה ניתן לבחן בבדיקות דם, ביופסיה, אולטרה סאונד, CT או MRI.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות

אפשרויות הטיפול במחלה

הטיפול בסרטן כליות מרגע אבחנתו נקבע על בסיס מצבו הרפואי הכללי של המטופל, בגודלו של הגידול הקיים וקצב התפשטותו. אם מדובר בגידול שעדיין לא פיתח גרורות חיצוניות לכליה, בדרך כלל שיטת הטיפול תהיה ניתוחית.

בניתוח מסירים את חלק הכליה שבו קיים הגידול, אך אם אותר גידול משמעותי ייתכן שיהיה צורך בהסרת הכליה לחלוטין.

חשוב לציין שישנם גם טיפולים מחליפי ניתוח שמתאימים להסרת גידולים סרטניים קטנים ובמסגרתם משתמשים במחט בטמפרטורה קיצונית כדי להקפיא או לחמם את התאים עד להשמדתם.

לטיפול זה ישנן תופעות לוואי אפשריות מזיהום ועד דימום וכאבים.

 

רשלנות רפואית באיחור הפניית המטופל לניתוח

ברוב המקרים, מי שיאבחן את סרטן הכליות יהיה רופא המשפחה ששומע על תלונותיו של המטופל לגבי כאבים או דם בשתן, ירידה במשקל וכו' והוא זה ששולח לבדיקות המתאימות.

כאשר חששותיו של הרופא מעלות אבחנה לגבי גידול סרטני בכליות, עליו להפנות את המטופל לאורולוג להמשך בירור ובמידת הצורך גם לניתוח.

אי שליחת המטופל לניתוח כאשר הצורך בכך ברור, או עיכוב בהפניה לאורולוג שיפנה מטעמו לניתוח, עשויים להיחשב לרשלנות רפואית חמורה שכן מדובר בניתוח מציל חיים, המגדיל את הסיכויים להחלים ומשיב למטופל את איכות חייו. אם מסיבה כלשהי נגרם איחור בהחלטה לגבי ניתוח ואכן נגרם למטופל נזק בסופו של דבר, ניתן יהיה לטעון כי מדובר ברשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות. (salkantaytrekking.com)

מצב אחר שעלול לעכב את ההפניה לניתוח הוא ביצוע אבחון לקוי של המחלה. אך אם מדובר בגידול משמעותי ואף גרורתי, הניתוח לא יועיל ויהיה צורך בחיפוש פתרונות אחרים.

לכן עורך הדין המטפל בתיק הרשלנות הרפואית מוכרח להוכיח כראוי את הקשר בין התפשטות המחלה לבין האיחור בביצוע הניתוח, או האיחור בהחלטה לנתח.

הוכחה זו לא דורשת רק מידע רפואי שתואם את הנזקים שנגרמו למטופל עקב האיחור בניתוח, אלא גם חוות דעת מומחה בנושא, שתקבע כי הנזק יכול היה להימנע, לו הרופא המטפל היה מפנה לניתוח בזמן, תוך שהוא פועל לפי עיקרון "הרופא הסביר".

חוות דעת המומחה הרפואי נדרשת כמעט בכל תיקי הרשלנות הרפואית ומספקת עמדה אובייקטיבית לתרחיש הנדון, מתוך עיניים רפואיות מקצועיות.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן כליות או לפניו

פרוצדורת הניתוח עצמה שונה ממנותח למנותח ועל פי סוג וגודל הסרטן הקיים. לעתים מדובר כאמור בהסרה נקודתית של האזור הסובל מגידול ולעתים בהסרה של הכליה כולה.

בכל אחד מההליכים המבוצעים מוכרח הרופא להעמיד בפני המטופל את כל האפשרויות הקיימות שיכולות לסייע לו ולהבהיר מהן ההשלכות, תופעות הלוואי וגם הסיכונים של כל אפשרות שתיבחר.

 

טופס הסכמה

לאחר מכן המטופל יתבקש לחתום על טופס הסכמה מדעת – טופס שבו מצהיר המטופל כי הוסברו לו האפשרויות השונות על סיכוניהן וסיכוייהן והוא מסכים ומאשר את ביצוע הפעולה שבחר בה.

אי החתמת המטופל על טופס זה, או החתמה שלא לאחר מתן הסבר מספק וממצה המקיף את כל האפשרויות ופורט על כל השלכותיהן, תיחשב רשלנות רפואית חמורה ביותר.

רשלנות רפואית אחרת במסגרת הניתוח עשויה להתרחש במהלכו ממש, כאשר למשל הכירורג המבצע את הניתוח לא נוקט בכל אמצעי הזהירות שהיה אמור לנקוט בהם, לא פועל על פי הפרוטוקול או הפרקטיקה המקובלת לניתוחים אלו כמו למשל אם לא נלקחו מהגידול שוליים.

 

הליך תביעת הרשלנות מא' ועד ת'

השלב הראשון בהגשת התביעה יהיה איסוף כל החומר הרפואי בנושא והמשך מעקב לגבי האירועים, על מנת לוודא שהנזק מאובחן במלואו ושניתן לבסס לגביו את הרשלנות. לאחר מכן עורך הדין יפנה לחוות דעת מקצועית מרופא מומחה (אורולוג בדרך כלל), על מנת לקשר סיבתית בין הרשלנות והנזק ולהבהיר מדוע ספציפית לאותו המקרה, לא הייתה אמורה להתרחש רשלנות כלל.

תביעות רשלנות רבות קמות ונופלות על חוות הדעת ובכוחן להשפיע לאין שיעור על גובה הפיצויים שיתקבל בסופו של דבר. ולכן את בחירת עורך הדין חשוב לבצע בעיקר לאור ניסיונו בתחום, שכן לעורכי הדין הוותיקים והמנוסים יש גם רופאים מומחים שעומדים לצידם וערוכים לספק חוות דעת אובייקטיבית ומהימנה, שבתי המשפט נוטים לכבד.

מעבר לכך, עורך דין טוב הוא גורם שמצוי מאוד בחוק ובפסיקה העדכנית ביותר בנושא ומסוגל להגיע להסכמים יעילים מול התביעה, או להיות בעל כושר שכנוע בבית המשפט עצמו. כך או כך, עליו להצביע על קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית והנזק במסגרת ניתוח לסרטן כליות ולכוון לגובה הפיצויים המקסימלי שניתן לאפשר ביחס לסוגיה שבתיק וחומרת הנזקים שנגרמו.

 

עמדו על זכותכם לתבוע פיצויים באמצעות עורך דין

רשלנות רפואית בניתוח סרטן כליות עשויה להתרחש לפני, במהלך ואחרי הניתוח עצמו. הדרך לצליחת התהליך בשלום והחלמה מהגידול הסרטני עוברת דרך הסיכוי הקטן שבמסגרתו תתרחש שגיאה באבחון, עיכוב בהפניה לניתוח או ביצועו, אי קבלת הסכמה מדעת, ביצוע הליך שלא על פי הנהלים או אמות המידה המקובלות וליקוי במתן הטיפול והמעקב המבוצעים לאחר ההחלמה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שהרופאים והצוות הרפואי עושים ככל יכולתם על מנת לסייע למטופלים ולהציל חיים. אם הם גרמו לרשלנות כך שנגרם למטופל נזק, ניתן לתבוע את הרופא המטפל ישירות, את בית החולים או המוסד הרפואי ובמקרים מסוימים גם את משרד הבריאות עצמו.

עורך הדין שתיפגשו עמו ישקול את סיכויי התביעה ויתחיל לגבש את התיק, תוך איסוף כל הניירת וקבלת חוות דעת מאורולוג מומחה, מה שיסייע להצלחה משפטית וקבלת דמי הפיצויים.

לרוב בתביעות אלו מתקבלים סכומים גבוהים במיוחד, שעשויים להגיע גם לכדי 500-600 אלף שקלים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם