צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד נגרמת כתוצאה מנקיטה בפעולות שגויות לבלימת המחלה כך שנשלחו גרורות סרטניות לכבד וכעת פוחתים הסיכויים לריפוי ולהחלמה. מצב זה מקצר משמעותית את תוחלת החיים של החולה ועשוי לבטא עוד שורה של נזקים רפואיים שנגרמו לפני, במהלך או אחרי הניתוח.

 

רשלנות רפואית בסרטן שד גרורתי

סרטן השד נמנה עם סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעידן המודרני, כאשר הסטטיסטיקה בישראל מצביעה על תחלואה בסרטן זה בקרב אחת לכל שמונה נשים. לאור הסיכון הקיים בקרב נשים, נהוג כיום לבצע בדיקות גילוי מוקדמות לאבחון סרטן השד ולטפל בהתאם במקרים חיוביים, בדרך כלל על ידי ניתוח לכריתת שד.

אם במסגרת האבחנה המוקדמת לא אותר סרטן בעקבות שגיאה או פענוח לקוי, רשלנות בביצוע הבדיקה עצמה או אי קבלת טיפול ראוי המתאים למחלה ודרגתה, הרי שהגידול הקיים ישלח במוקדם או במאוחר גרורות לאזורים נוספים. גרורות אלו הן שלוחות של הגידול הראשוני שפרץ את הרקמה ונע עם מחזור הדם עד לאזורים כמו הכבד, שם הוא מתחיל לייצר לעצמו אספקת דם חדשה ומביא לשיבוש הכבד, לעתים עד כדי פגיעה מוחלטת.

 

גילוי סרטן משני בכבד

גרורות שאותרו בכבד מכונות בעגה הרפואית "סרטן משני", שכן מדובר בתאים סרטניים שהתפתחו מהסרטן הראשוני, שהתפתח בשד. בנוסף, זהו אינו סרטן כבד שכן הגידול הסרטני אינו נוצר לראשונה ברקמות הכבד ולכן יש להבדיל בין המקרים.

כך או כך, כאשר מדובר באבחנה חיובית להימצאות גידול סרטני, קיימת חשיבות מכרעת לתזמון האבחנה. ככל שאובחן סרטן בשלבי ההתפתחות המוקדמים יותר, כך עולים הסיכויים לריפוי ולהחלמה ממנו. למרבה הצער, מצב של גרורות מבטא ירידה דרסטית בסיכויי הריפוי וההחלמה וכאשר מדובר בכבד, ייתכנו גם תסמינים רבים וחמורים כמו צהבת וחסימת נתיבי המרה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

בנוסף, אופן הטיפול יהיה קשה, מורכב וממושך בהרבה מזה שמבוצע לחולות בסרטן שד בשלבים מוקדמים של המחלה. במקרים של סרטן שד גרורתי בכבד, הטיפול הוא בדרך כלל פליאטיבי ומטפל בצמצום התסמינים האפשריים ושיפור של איכות חייה של המטופלת.

מקרים המהווים רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

מכיוון שחשיבות הגילוי המוקדם בסרטן השד היא עצומה וגם המודעות לנושא והבדיקות עצמן רבות מאוד, נשאלת השאלה – כיצד הגיע בכלל הסרטן לכדי מצב של גרורות בכבד? ובכן, יש לכך כמה וכמה סיבות אפשריות, חלקן עשויות להיחשב כרשלנות רפואית:

 

אבחון המחלה

ייתכן שהמטופלת לא נבדקה באופן יזום בבדיקת ממוגרפיה ולכן אובחנה עם סרטן בדרגה מתקדמת וחמורה. אך אם אותה המטופלת ביצעה בעבר בדיקה לפיה לא נמצאו גושים ממאירים ומתגלה בדיעבד שבוצע לה אבחון שגוי, הרי שהדבר ייחשב כרשלנות רפואית.

 

פענוח בדיקות לקוי

ישנם מקרים שבהם הגידול בשלביו הראשונים קטן מידי כדי לאתרו, מה שעשוי לייצר קביעה לפיה אין ממצאים בשד או שמדובר בגוש שפיר כמו למשל חסימה בצינור החלב או ציסטה. מקרים אלו אינם מהווים רשלנות רפואית בדרך כלל, לעומת מקרים שבהם מתקבלת תוצאה ברורה וודאית, אך נמסר למטופלת מידע הפוך בנושא.

 

חוסר אבחנה לגבי המצב הגרורתי

למרות הניסיונות לבלום ככל האפשר את התקדמות המחלה, ישנם מקרים שבהם ההידרדרות תתרחש בכל מקרה. לעומת זאת, מקרים שבהם לא תבוצע אבחנה מתאימה למטופלת בעלת רקע של סרטן שד או ייערכו לה בדיקות לגבי תפקודי כבד עשויים להיחשב כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים לסרטן השד מבוצעים כיום הן במטרה להסיר גושים שאותרו בתוך רקמת השד והן מטעמים מניעתיים בקרב נשים בעלות נטייה גנטית לסרטן השד. כאשר במסגרת הניתוח עצמו, בניתוח לשחזור השד או בניתוח דחוף לטובת טיפול בגרורות הכבד חלה טעות, שגיאה או שהתרחש ליקוי כלשהו, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

 

בדיקות וטיפולים שאינם מתאימים

ייתכן שהותאמו למטופלת טיפולים שאינם מתאימים למצבה הנוכחי לאור שגיאות בפענוח הממצאים בבדיקות, קבלת החלטות לקויה או חוסר הידיעה/ חוסר הלקיחה בחשבון של גרורות בכבד. אם הטיפול עצמו גרם לנזק שיכול היה להימנע במסגרת טיפול מתאים אחר, או שלא ניתנה למטופלת היכולת לקבל החלטה על אופן וסוג הטיפול הרלוונטיים למצבה, עלול הדבר להיחשב כרשלנות רפואית.

 

שמירה על חובת הזהירות הרפואית

חשוב להבהיר שהצוות הרפואי ובפרט הרופא המטפל והרופא המנתח מחויבים לפעול בזהירות ובצורה שקולה ומחושבת לעומת כל שלבי המחלה, לנהל מעקב מסודר לאחר המצב של המטופלת וגם אחרי שעברה ניתוח.

המעקב חיוני למניעת הישנות המחלה והתפשטות גרורות לאזורי גוף נוספים. כל פעולה שחורגת מהפרקטיקה המקובלת במישור הכירורגי והאונקולוגי וגרמה לכך שלמטופלת יש נזק נוסף, תיחשב כרשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד.

 

התרשלות ביחס לסרטן השד וגרורותיו

סרטן שד שהופיעו לו גרורות בכבד הוא בר טיפול, אך לא ניתן לרפא אותו לחלוטין. בשלב זה המטרה המרכזית תהיה לשלוט ככל האפשר בקצב ההתפשטות של הסרטן ולהאט אותו, תוך הפחתה אפשרית של התסמינים ולהאריך בצורה נאותה את חיי החולה.

התהליך הטיפולי עובר בדרך כלל דרך איתור נקודת המוצא של הסרטן, כך שאם לא היה ידוע קודם לכן על סרטן שד, הרופא יצטרך לבחון לעומק את המטופלת שלפניו ולהבין עד כמה רחוק הסרטן כבר התפשט מנקודת מוצאו.

בשלב זה, כל פספוס, טעות או עיכוב בהפניה לבדיקות הוא קריטי לחיי המטופלת. חולות שלא אובחנו מלכתחילה עם סרטן שד או שלא קיבלו טיפול ראוי עשויות לסבול מנזקים גם בריאות, המוח והעצם ולשבש את תפקודם. ולכן כל אבחנה רפואית לגבי מחלת הסרטן כרוכה בהנחיות מעקב וטיפול, לרבות ביצוע צילומי רנטגן, דימות ובדיקות דם.

אם למרות כל הבדיקות שבוצעו והאבחנות שהתקבלו, הרופא לא אבחן סרטן שד גרורתי בכבד או אבחן אותו באופן לקוי, ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית וחשוב להיפגש בנושא עם עורך דין מומחה, כדי להבין האם יש עילה לתביעה וקבלת פיצויים כחוק.

 

הוכחת מקרה הרשלנות הרפואית

כדי לבסס את הרשלנות הרפואית במקרים של סרטן שד גרורתי בכבד, חשוב להוכיח מספר תנאים:

  • יחסי רופא – מטופל עם הרופא הנתבע או הגוף הרפואי שאותו מבקשים לתבוע
  • חוסר פעולתו של הרופא בכפוף לנהלים או הפרקטיקות המקובלות ביחס לאבחון וטיפול בסרטן כבד משני או סרטן שד שהתפתח לכדי סרטן גרורתי בכבד
  • קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין המצב הרפואי הנוכחי, כלומר מצב המאפיין נזקים שהיה ניתן להימנע מהם, אלמלא הייתה מתרחשת רשלנות.

כמו כן, התביעה דורשת להוכיח שההתרשלות של הרופא או של המוסד המטפל שביצעו אבחנה, טיפול או ניתוח בסרטן השד וגרורותיו פגעו בבריאות והעלו את הסיכון לפגיעה בריאותית או למוות.

אם אתם מאמינים שבוצע מחדל רפואי שגרם לנזק, לרבות התפתחות של סרטן שד לכדי מצב גרורתי בכבד, חשוב שתעמדו על זכויותיכם ותפנו עוד היום לייעוץ משפטי עם עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בנושא.

בפגישה עם עורך הדין תוכלו להעריך את סיכויי התביעה ולהחליט על דרכי הפעולה האפשריות מבחינה משפטית. זהו תהליך מתמשך המצריך בנייה מושכלת ומחושבת של תיק התביעה, לצד ניהול משפטי מקצועי ועתיר ידע במעמד המשפט עצמו, אך הצלחתו תניב פיצויים בסכום משמעותי. סכום זה אמנם לא ישיב את המצב הרפואי לקדמותו, אך עשוי לסייע לחולה ולמשפחתה בהתמודדות הבלתי פשוטה שכרוכה בכך.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם