צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד מתקדם

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד מתקדם מתייחסת להליך ניתוחי בשלב שבו המחלה כבר הוחמרה והגידול הסרטני כבר התפשט אל מחוץ לשד, לעבר אזורים נוספים בגוף (גרורות). רשלנות שכזו תתרחש במסגרת הניתוח עצמו, בטיפול שאחריו ולעתים גם כאשר ההפניה לניתוח או הצורך בניתוח מתעוררים בשלב מאוחר המביא לנזקים שייתכן ויכלו להימנע.

 

מהו סרטן שד מתקדם?

סרטן השד נחשב למחלה ממאירה נפוצה, ממנה צפויה לסבול אחת לכל שמונה נשים. לפיכך חשוב לבצע בדיקה שנתית לסרטן השד ולעקוב אחר הנושא בייחוד אם קיימת לכך נטייה גנטית.

אם אובחן סרטן שד במצב מתקדם, הרי שמדובר בשלב חמור שבו קיימות גרורות והוא מציין ברוב המקרים את שלב 4 – דרגת החומרה המשמעותית והדחופה ביותר לטיפול, שכן סיכויי ההחלמה משלב זה פחותים במיוחד.

בדומה ליתר סוגי הסרטן, גם סרטן השד מדורג בארבע דרגות חומרה אפשריות, המבטאות מספר בין 1 ל-4. דרגת החומרה נקבעת על פי המעורבות הממאירה הקיימת ברקמות ואיברים מרוחקים ממקום הגידול, כך שדרגה 1 מציינת גידול מקומי בשד עצמו ואילו דרגה 4 כבר מבטאת התפשטות של המחלה לאזורים כמו בלוטות הלימפה ומקומות נוספים.

מידת ההתפשטות שאובחנה מעידה על כמה הגידול אגרסיבי בפועל. ולכן דרגת הגידול מסייעת הן לרופא והן למטופליו להבין את השלב שבו המחלה נמצאת ואת הסיכויים האפשריים להחלמה ממנה.

קביעת הדרגה גם צפויה לקבוע את סוג הטיפול ומהלכו. ככל שמדובר בגידול משמעותי יותר, הניתוח יצטרך להתייחס לאזור גדול יותר ותעלה הסבירות לכריתת שד מלאה.

גם הטיפול הנלווה לניתוח יהיה משמעותי וממושך יותר ויצטרך לכלול גם טיפולים נוספים כמו כימותרפיה, קרינה או טיפולים ביולוגיים.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד מתקדם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד מתקדם

רשלנות רפואית הנוגעת לסרטן שד מתקדם

במקרים של רשלנות רפואית המתייחסת למצבו המתקדם של סרטן השד, בדרך כלל האשמה תופנה לעיכוב מסוים באבחון המחלה או בהפניה לניתוח. חשיבות הגילוי המוקדם בכל סוגי הסרטן בכלליות היא קריטית, שכן כאשר מדובר בשלבי התפתחות ראשוניים של המחלה, עולה הסיכוי להתרפא ממנה.

אם אכן נגרם אבחון מאוחר, או שחלה טעות באבחון כתוצאה מפענוח בדיקות שגוי, חשוב להיפגש בהקדם עם עורך דין רשלנות רפואית ולבחון את אפשרויות התביעה וניהול ההוכחות בבית המשפט.

כדי להביא להצלחת התביעה ומתן פיצויים גבוהים לתובע, נדרש עורך הדין להוכיח קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין הנזק שנגרם.

התרשלות זו מצביעה על חריגה מסוימת מהנהלים, הנורמות הרפואיות, הפרוטוקולים הרפואיים או אמות המידה הרפואיות המקובלות ובאופן שפגע בזכויות החולה (הפרת חובת הזהירות, אי הסכמה מדעת) או שסטה מאבן הבוחן המרכזית של מבחן "הרופא הסביר".

 

חשיפת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד מתקדם

רשלנות רפואית בניתוח עשויה כאמור להתבטא בשלבים שלפני, במהלך ואחרי הניתוח עצמו. בהתייחסות לסרטן שד מתקדם, זו עלולה להיות שגיאה בפענוח הבדיקות, ביצוע שגוי של אותן הבדיקות, עיכוב באבחון, שגיאות או ליקויים בביצוע הניתוח או ההרדמה בניתוח, מתן תרופות לקוי או ביצוע טיפולים נלווים באופן רשלני וכדומה.

כך לדוגמה, עשויה להתרחש גם טעות בבדיקת ממוגרפיה פשוטה שבוצעה לאישה שניגשה להיבדק. רשלנות נוספת עשויה למשל להתבטא באי שליחת המטופלת לבדיקות גנטיות שיכלו לאותת על הצורך במעקב תכוף יותר והתגוננות מתאימה מפני סרטן השד, אי שליחה לבדיקת MRI או אולטרסאונד לבירור תסמינים המעלים חשד לסרטן זה ועוד.

ישנם מקרים שבהם הגידול עדיין קטן מאוד ולכן לא ניתן להצביע על תחושה של גוש או כאבים שיצריכו בדיקה. גם במקרה שבו האישה אכן נבדקה, יתכן שגוש קטן מאוד לא יוכל עדיין להתגלות בבדיקת הממוגרפיה ובמקרים מסוימים הגושים בשד מאובחנים כשפירים כמו ציסטה בשד או צינורית חלב שנסתמה.

כל אחת מהרשלנויות האלה, עלולה לגרום בפועל להסלמת המחלה וקביעת דרגה גבוהה יותר, ממנה מצטמצמים משמעותית סיכויי הריפוי וההחלמה.

לפיכך במקרים שבהם הרשלנות הרפואית גורמת למצב של סרטן שד מתקדם, קל יותר לקשר סיבתית בין הרשלנות והנזק ולהגדיל את סיכויי התביעה.

 

אבחון וטיפול בסרטן שד מתקדם

כדי למנוע החמרה במחלה ולבלום את סרטן השד במצבו המתקדם, הרופאים המטפלים מחויבים לבצע כל פעולה ובדיקה אפשרית לאבחון המחלה עוד בשלביה הראשוניים. פעולות אלו כוללות סקירה יסודית של ההיסטוריה הרפואית של המטופלת והמלצה על טיפול מניעתי מוקדם כמו כריתת שד.

אם מדובר במטופלת שברקע הרפואי שלה קיים סרטן שד או בשחלות, היא תישלח לבדיקות גנטיות ובהן ייתכן שתימצא מוטציה גנטית המצריכה טיפול מניעתי.

חשוב להבהיר שסרטן השד לא בהכרח מבטא תסמינים מוקדמים ולכן נשים בעלות גנטיקה לחלות בסרטן השד יצטרכו לעקוב אחר הנושא בתדירות גבוהה ולטפל בכל גידול קטן שהתגלה בהתאם.

כיום ידוע שגילוי סרטן בשלביו ההתחלתיים מגדיל את אחוזי הריפוי ולכן אם חלה רשלנות רפואית שגרמה למחלה להפוך לסרטן שד מתקדם, הרי שהיא שוללת מהאישה את היכולת לחיות חיים בריאים וטובים יותר.

 

הליך התביעה במקרים של רשלנות רפואית

כאשר המפגש של נפגעת הרשלנות עם עורך הדין מוליד מסקנה שלפיה קיימת עילה לתביעה וקבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית, יתחיל שלב איסוף החומרים וגיבוש התיק.

מדובר בשלב ארוך ולעתים גם מתמשך למדי, שבמסגרתו יצטרכו עורך הדין והלקוחה לצרף לתיק התביעה את כל הניירת הרפואית הרלוונטית למחלה, מהשלב שבו בוצעה בדיקה פשוטה או שהתרחשה תלונה לגבי גוש בשד ועד לשלב שאחרי הניתוח, לרבות ניתוח שחזור שד, ההחלמה, הטיפול התרופתי והבדיקות המציינות את הפרוגנוזה הרפואית המעודכנת ויתר הנזקים שנגרמו.

בנוסף לתיעוד הרפואי לגבי מצבה של המטופלת בעבר ובהווה יפנה עורך הדין למומחה רפואי רלוונטי, לרוב במקרים של סרטן שד יהיה מדובר בכירורג פלסטי המתמחה בניתוחי כריתת שד ושחזור שד.

תפקידו של המומחה יהיה לספק חוות דעת התומכת בממצאי התביעה ומסבירה כיצד בפועל התרחשה פעולתם של הרופאים וגרמה לנזק. כלומר, להצביע על פעולה או אי פעולה רפואית נדרשת כרשלנות, כך שאם הייתה מבוצעת כסדרה לא היו נגרמים לתובעת הנזקים הקיימים לה כיום.

 

ניהול התביעה בבית המשפט

את התביעה על כל מסמכיה יחד עם חוות הדעת יגיש עורך הדין לבית המשפט ויקבל תאריך לדיון בו יהיה נוכח גם הגורם הנתבע (רופא מטפל בעצמו או איש צוות רפואי בעצמו, סנגוריה מטעם הגוף הרפואי המטפל ובמקרים מסוימים גם נציגים משפטיים ממשרד הבריאות).

כעת מוטלת על עורך הדין מלאכת ההוכחה – מתן הסבר מספק לפיו הופרה חובת הזהירות (למשל המטופלת לא חתמה על טופס הסכמה לפני הניתוח) או שהרופא המטפל לא פעל על סמך עיקרון הרופא הסביר.

כמובן שהסבר זה ילווה בחובה הבסיסית שלפיה הצוות הרפואי אמור לאבחן בהקדם ובמהירות כל גידול סרטני ולפעול כנדרש כדי למנוע ממנו להפוך למחלת סרטן שד מתקדמת.

 

גובה הפיצויים האפשרי בתביעות אלה

סכום הפיצויים בתיקי רשלנות רפואית נקבע על סמך ההתרשמות של השופט מממצאי התביעה וההוכחות שהעמידה במסגרת הדיון ותיק הראיות. גובה הפיצויים בייחוד בפגיעות ונזקים שנגרמו כתוצאה מניתוח ובפרט שנועד לבלום סרטן שד מתקדם הוא משמעותי ועשוי להגיע גם עד לחצי מיליון ₪.

סכום זה אמנם לא ירפא את הנזק הקיים, אך יוכל לסייע לשיפור איכות החיים ומימון ההוצאות הקיימות ויאפשר לתובעת לסגור מעגל מול הצד שהתרשל כלפיה.

 

נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח סרטן שד מתקדם?

אם את סוברת שנגרם לך נזק כתוצאה מרשלנות רפואית שהתרחשה לפני, במהלך או אחרי ניתוח סרטן שד מתקדם, צרי קשר עם משרדנו ונשמח לסייע בנושא.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם