צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן

להאזנה:


 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן עשויה להותיר את המטופלים עם נזקים בלתי הפיכים כתוצאה משגיאות או ליקויים שנגרמו תוך כדי הניתוח, לפניו או אחריו. לפניכם כל המידע הרלוונטי לגבי סרטן שלפוחית השתן והטיפול הניתוחי המתאים לו, כדי שתוכלו לזהות את שורת המקרים המאפיינת רשלנות רפואית ובאילו מקרים תוכלו לתבוע ולקבל פיצוי כספי משמעותי.

 

מהו סרטן שלפוחית השתן?

סרטן שלפוחית השתן הוא גידול סרטני המתפתח בתאי האפיתל בגוף – אותם התאים הקיימים בתוך רירית השלפוחית, המקום שבו נאגר השתן עד לשלב הפרשתו החוצה מהגוף. למעשה, רוב החולים יגלו על היותם סובלים מלימפומה או סרקומה בשלפוחית השתן, כתוצאה מכאבים ממושכים או תחושת אי נוחות באזור השלפוחית. חלקם יאובחנו באופן שגוי בהתחלה ויגלו את האמת על מחלתם רק בשלב הרבה יותר מאוחר.

 

סרטן קשה לזיהוי ומקרי הרשלנות רבים

מדוע חלות שגיאות רבות באבחנה הראשונית של סרטן השלפוחית? ובכן, אדם שמגיע עם כאבים או מחושים לקופת החולים ועובר בדיקה, עשוי לסבול מתסמינים שמאפיינים גם מחלות רבות אחרות, מה שעשוי להצביע על קיומו של מצב רפואי שפיר אחר ולא על סרטן. אם יתגלה בהמשך כי אכן חלה שגיאה באבחנה, יהיה ניתן לבדוק את סיכויי התביעה בנושא מול עורך דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן

בדיקת ציסטוסקופיה

את אבחון סרטן שלפוחית השתן מבצעים על פי רוב בבדיקת ציסטוסקופיה – החדרת צינור דקיק לפתח השופכה, כדי לאתר גוש או נגעים חשודים. אם אכן אותרו כאלו, ניתן יהיה לבצע במעמד אותה הבדיקה ותחת אותו המכשור הרפואי גם ביופסיה, הדוגמת את הממצא ומעבירה אותו לבדיקה פתולוגית.

ישנה גם האפשרות לבצע בדיקת שתן שתצביע על קיום תאים סרטניים, אך בדיקה זו לא בעלת חיזוי של 100% ולכן עליה להשתלב בבדיקות רנטגן ו-CT שיספקו תמונה ברורה וודאית.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

באופן כללי במחלות סרטניות, קיימת חשיבות ראשונה במעלה לגילוי המוקדם. ככל שהמחלה מאותרת בשלביה המוקדמים יותר, כך אופן הטיפול בה יהיה קל יותר ויגדלו הסיכויים לריפוי ולהחלמה מלאים. גידולים סרטניים שהתפתחו לשלבים מאוחרים יותר וכבר שלחו גרורות גם לאזורי גוף אחרים, עשויים להצריך טיפול ממושך וקשה ביותר שסיכויי ההחלמה המלאים בו פחותים ביותר.

מכיוון שסרטן שלפוחית השתן נמנה עם סוגי הסרטן שבהם הסיכוי להישנות (חזרה) של המחלה גבוה, לא די רק בגילוי המוקדם על מנת לבלום את התקדמות המחלה ונדרש גם מעקב שגרתי ותכוף לגילוי הישנות המחלה בקרב אנשים שהחלימו והסרטן נמצא מאחוריהם. כפי שאתם בוודאי מבינים, מדובר באתגר רפואי לכל דבר, שכן תסמיני הסרטן זהים למחלות או בעיות נפוצות אחרות ורבות.

אם חלה שגיאה באבחון המחלה, בוצעה טעות במהלך אחת הבדיקות, ניתן פענוח לקוי, אדם שחלה בעבר לא נותר במעקב או כל ליקוי אחר שהותיר בפועל נזק מסרטן שלפוחית השתן, עשויים להיחשב כרשלנות רפואית וחשוב לפנות לעורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתביעות רשלנות במחלות הסרטן.

 

חשיפת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן

ניתוח לסרטן שלפוחית השתן מתבצע כאשר ניתן להסיר את הגידול הקיים דרך השופכה או הבטן ובמקרים מסוימים גם על ידי כריתה של שלפוחית השתן עצמה. האפשרות הניתוחית תעמוד על הפרק רק כאשר מוצו כל הבדיקות הנדרשות לאבחון הסרטן וגודלו, סוגו, מיקומו המדויק, המבנה שלו ודרגת חומרתו.

הרופאים שיביאו בחשבון את כל השיקולים ויקבעו את סוג ואופן הניתוח שהמטופל צריך לעבור, אמורים להעביר למטופל את כל האינפורמציה לגבי הניתוח, לפרט לגבי סיכונים וסיכויים הכרוכים בניתוח זה, השלכותיו האפשריות, תופעות הלוואי, יתרונות, חסרונות ועוד. על סמך הנתונים הללו יוכל המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת שמביע את הסכמתו להליך הכירורגי שעליו לעבור ואת העובדה שהוא מודע לכל הנתונים הרלוונטיים לגבי הפעולה.

אי הסברתם של הסיכונים, ההשלכות, היתרונות והחסרונות של הפעולה הניתוחית ובפרט אי החתמה על טופס הסכמה טרם הניתוח מהווים הפרה יסודית של זכויות החולה, כאשר אי מתן הסכמה מדעת מצידו של המטופל תיחשב כעילה לתביעת רשלנות רפואית.

יחד עם זאת, בניתוחים קיים תמיד הסיכוי לשגיאות או טעויות במעמד הניתוח עצמו וכמובן אחריו. ייתכן שהפרוצדורה בוצעה באופן לא נכון או שהביאה באופן שגוי בחשבון את האזור המנותח, לא התמקדה בהסרה מוחלטת של הגידול כך שנותרו ממנו שאריות בתוך השלפוחית, התרחש זיהום או שהשלפוחית נותרה פגועה, הצוות הרפואי מתעלם מתלונות המנותח לאחר מכן, אין מעקב לגבי מצבו של המנותח גם בהמשך או שניתן לו טיפול לקוי ועוד.

כל אחד מהמצבים הללו יוביל גם הוא לתביעת רשלנות רפואית אפשרית, במסגרתה ניתן לתבוע הן את הרופא המנתח או הרופא המטפל (אונקולוג, כירורג, אנדוקרינולוג וכד'), הן את המוסד הרפואי שבו בוצע הטיפול הרשלני ובמקרים מיוחדים גם את גורמי הבריאות הציבוריים במדינת ישראל.

 

ביסוס הרשלנות הרפואית במעמד התביעה

כדי להוכיח שאכן התרחשה רשלנות לפני, במהלך או אחרי ניתוח לסרטן שלפוחית השתן, יש לקשור סיבתית בין ההתרשלות שהתקיימה לבין הנזק שנגרם כתוצאה ממנה. כאן המקום להבהיר כי לא כל סיבוך רפואי או החמרה במצב הרפואי נובעים מרשלנות ולעתים למרות הניסיונות לבלום את המחלה ולמנוע ממנה להתפשט, היא בכל זאת מחריפה ומתעצמת או מלווה בנזקי גוף אחרים.

ולכן רשלנות רפואית תוגדר ככזו רק אם הוכחה באופן חותך וחד משמעי חריגה או סטייה מהפרקטיקות הרפואיות , מנהלים רפואיים או מאמות מידה רפואיות מקובלות, שכל רופא סביר אחר שהיה פועל במסגרתן יכול היה למנוע את הנזקים שנגרמו מלכתחילה.

רשלנות רפואית תתקיים למשל כאשר מטופל אובחן תחילה עם זיהום בשלפוחית השתן והמשיך לסבול עד כדי דימומים ושיבוש חמור של תפקוד השלפוחית כתוצאה ממה שהתגלה בשלב מאוחר יותר כסרטן, במצב שבו הרופא לא משייך את תלונותיו של המטופל לסיכויים האפשריים לסרטן שלפוחית השתן ולא מפנה אותו לבדיקות המתאימות, בחוסר מעקב לאחר ניתוח כך שישנם נגעים נוספים בתוך השלפוחית שנמצאו בדיעבד ועוד.

 

השורה התחתונה, בקצרה:

אבחון סרטן השלפוחית אמור להתבצע במהירות ובדיוק מירבי כדי למנוע התפשטות שעלולה להותיר את המטופל עם נזקים חמורים המשבשים את איכות חייו ופוגעים קשות בסיכוי החלמתו בעתיד. מכיוון שמדובר בסרטן קשה מאוד לזיהוי, הרופא נדרש להביא בחשבון את הסיכוי לכך שמדובר בממצא סרטני ולשלוח את המטופל לבדיקות המתאימות, לרבות בדיקה אצל אורולוג. (Tramadol)

משהתקבלה פרוגנוזה רפואית מתאימה, יש להציג למטופל את אפשרויות הטיפול הרלוונטיות למצבו ולקבל את הסכמתו מדעת. על הרופאים מוטלת החובה לפעול במידת זהירות ואחריות כלפי מטופליהם ולבצע כל שביכולתם כדי להקל על המטופלים ולשפר את מצבם, לצד ריפוי והחלמה מלאים.

תביעה אפשרית בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שלפוחית השתן עשויה להתייחס לכשל, שגיאה, טעות או ליקוי בכל אחד משלבי הטיפול וההתייחסות הרפואית הללו ולהצביע גם על גורמים כמו איחור באבחנה, עיכוב בניתוח או שגיאה בפענוח הבדיקות כרשלנות שגרמה לנזקים.

תביעות מהסוג הזה הן לרוב ממושכות ומורכבות מאוד, אך מאפשרות לתובעים לקבל פיצוי כספי משמעותי שאמנם לא ישיב את הגלגל לאחור וימנע את הנזקים הקיימים, אך יוכל לסייע בהתמודדות הכלכלית עם המחלה והוצאותיה ולהקנות שקט נפשי מוגבר יותר לחולה ולבני משפחתו.

אם אתם מאמינים שנפגעתם מרשלנות רפואית הנוגעת לסרטן שלפוחית השתן או ניתוח בשלפוחית השתן, פנו למשרדנו ונדאג להעריך באופן מקצועי ומהימן את סיכויי התביעה ולפעול בהתאם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם