צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

להאזנה:


 

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שידעה האנושות. בין מגוון טיפולים, תרופות וניתוחים, עוד לא נמצאה התרופה למחלה הארורה שתוקפת אנשים כה רבים בעולם. לצערנו, אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר הוא סרטן השד, ונשים רבות מתמודדות איתו ונאלצות לעמוד מול כריתת שד יחיד או כריתת שדיים מלאה. (https://bolivarescapes.com/) ניתוח שחזור שדיים הוא ניתוח שיכול להשיב לאותן הנשים את בטחונן בגופן ונשיותן, אולם לצערנו מקרים של רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים מותירים נשים רבות מצולקות פיזית ונפשית. האם יש מה לעשות במקרים של רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שד? על כך נסביר במאמר זה.

 

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים – במה מדובר?

ניתוח שחזור שדיים הוא למעשה ניתוח שבמסגרתו משוחזרת רקמת השד באופן שבא לדמות את השד הטבעי שנכרת במסגרת הטיפול בגידול הסרטני בגופה של המטופלת.

בזמן ניתוח שחזור שדיים הרופא המנתח נדרש לעתים לשימוש בשתלי סיליקון או ברקמות עצמיות הלקוחות מגופה של המנותחת.

מדובר כאן על ניתוח שיכול להתקיים בסמוך לכריתת השדיים וגם בחלוף זמן מסויים ממנה. ההליך השחזורי מצריך התמחות בכירורגיה פלסטית ומיומנות ספציפית בתחום השחזור.

אולם במקרים מסוימים, ניתוחי שחזור שדיים אינם עולים יפה – בין אם כתוצאה בחוסר הקפדה על המנתח על רמת הדיוק, הטכניקה, ההגיינה הנדרשות בעת ביצוע השחזור, ובין אם כתוצאה מהתרשלות בשלבים המקדימים לניתוח או בשלב המעקב אחר ההחלמה של המטופלת.

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים
רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

הסברים לא הולמים, השלכות לא ידועות – רשלנות רפואית לפני הניתוח

עוד לפני שהמטופלת ניגשת לבצע ניתוח שחזור שדיים, היא אמורה לקבל ייעוץ רפואי מהרופאים המטפלים שלה. הרופאים המטפלים אמורים לתת למטופלת את כל המידע הנחוץ לה – אילו השלכות עלולות להתלוות לניתוח שחזור שדיים, במה כרוך תהליך ההחלמה מניתוח שחזור שדיים, האם עלולות להיות תופעות לוואי שכדאי לדעת ולהכיר לפני שניגשים לניתוח שחזור שדיים וכמובן – האם יידרשו מהמטופלת נטילת תרופות, הימנעות מביצוע פעולות מסוימות ועוד.

ברגע שהרופאים המטפלים לא מציגים בפני המטופלת את כל המידע הזה – מדובר כאן על רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים בצורה מובהקת וברורה.

 

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים בזמן הניתוח עצמו

גם הניתוח עצמו עלול להביא איתו רשלנות רפואית. באיזה אופן? מדובר כאן על הליך כירורגי שמצריך הקפדה על מקצועיות מקסימלית, שימוש במירב הכלים, הידע והמקצועיות על מנת להעניק למטופלת את הטיפול המסור ביותר וכמובן שמירה על אלמנטים בסיסיים כמו היגיינה, שימוש בכלים רלוונטיים ויחס הולם למטופלת.

כמובן שגם ביצוע ההרדמה של המטופלת אמור להביא לידי ביטוי את המקצועיות הזו. כל מקרה שלא בוצעו בו פעולות מקצועיות שעלולות לגרום נזק למטופלת – נחשב גם הוא בגדר רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים.

 

על חשיבות המעקב לאחר ניתוחי שחזור שדיים

לאחר ניתוח שחזור שדיים הרופאים המטפלים אמורים להמשיך ללוות, לעקוב ולבצע תהליכי בקרה עם המטופלת.

הליווי, המעקב והבקרה אמורים לבוא לידי ביטוי בצורת פגישות ביקורת, שיחות שבהן תוכל המטופלת לשתף בתחושות ובדברים שהיא חווה לאחר הניתוח, ובהתאם הרופאים המטפלים אמורים להכווין אותה לבצע מגוון פעולות שיסייעו לה.

רופאים מטפלים שלא מקפידים על ליווי, בקרה ומעקב אחרי המטופלת הם רופאים המתנהלים ברשלנות מוחלטת.

 

התמודדות עם רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

לצערנו, ישנן לא מעט נשים שאינן מודעות לזכויותיהן במקרים של רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים. במידה ואתן מתמודדות עם נזק שנגרם לכן בעקבות ניתוח שחזור שד – דעו כי יש בהחלט מה לעשות בנדון.

 

נפגעתי מרשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים – האם יש מקום לתביעת פיצויים?

חשוב לדעת כי אין כל צורך לחשוש מפני פניה להליכים משפטיים כנגד רופא מנתח או צוות רפואי שהתנהלו בצורה רשלנית כלפיכן, במסגרת ניתוח שחזור שד.

ייתכן בהחלט כי תהיינה זכאיות לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לכן בעקבות רשלנות בניתוח שחזור שדיים. עם זאת, נדרשים חוות דעת מאיש מקצוע בתחום הרפואה לצד סיוע משפטי מעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, כפי שנסביר להלן.

 

קבלת חוות דעת מאיש מקצוע בתחום הכירורגיה הקוסמטית – השלב הראשון בדרך לתביעת רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

תביעה בנושא רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים מתחילה קודם כל בפגישה עם כירורג מומחה ורצוי כזה שמומחיותו היא בתחום הכירורגיה הפלסטית המשחזרת. נדרשת חוות דעת מקצועית על מנת לקבוע כי אכן ישנו קשר בין הנזק שהמטופלת חוותה בעקבות הניתוח ובין רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים, מצד הגורמים המטפלים.

במידה והמומחה קובע בחוות הדעת שלו כי קיים חשד לרשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים, ניתן להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית לבניית תיק התביעה.

 

חשיבות הליווי המשפטי בתיקי רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים

כדי שלא תידרשנה להתמודד לבדכן מול הרופאים המטפלים בנושא כה רגיש, בחירה בעורך דין מקצועי ומיומן בתביעות רשלנות רפואית בניתוחים משחזרים, היא לא פחות מהכרחית.

במדינת ישראל פועלים לא מעט עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית ויוכלו לסייע לכן משלב בניית תיק התביעה, כולל באיסוף המסמכים, הראיות והעדויות רלוונטיות, דרך שלב הייצוג שלכן בבית המשפט ועד שלב קבלת הפיצויים להם אתן עשויות להיות זכאיות.

 

כיצד לבחור עורך דין רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

לא כל עורך דין שיציע לכן את שירותיו הוא עורך דין הבקיא ברזי החקיקה הנוגעת לתיקי רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים. בטיפול במקרים אלו, נדרשת גם היכרות עם ענף הרפואה והן רגישות למצבה של המטופלת.

כדי למצוא את עורך הדין שיסייע לכן לבסס את התביעה שלכן ולמצות את זכויותיכן, מומלץ למקד את החיפושים בעורכי דין בעלי ניסיון מוכח בתביעות רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים, ולא להסס לבקש גם המלצות מלקוחות מרוצים. בהצלחה!

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם