צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים עלולה לסכן באופן מוגבר את חיי החולה ולמנוע ממנו את סיכויי ההחלמה. רשלנות זו עלולה להתבטא באבחון מאוחר או שגוי של המחלה, בביצוע לקוי של הניתוח או בהיעדר טיפול מתאים ומעקב לאחר מכן. האם ייתכן שגם במקרה שלכם התקיימה רשלנות רפואית הנוגעת לסרטן האשכים?

 

סרטן האשכים – גורמי סיכון ותסמינים

סרטן היא המחלה הקשה והשכיחה ביותר בעידן המערבי-מודרני, הגובה מידי שנה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם בישראל לבדה. מטבע הדברים, סרטן שתוקף את איברי הרבייה מעלה בקרב המטופלים חשש כבד ביותר הן לחייהם ובריאותם והן למצבם מבחינת הכשרות המינית והפריון.

ולכן כל ניתוח להסרת גידול סרטני מאזורים אלו שנגוע ברשלנות רפואית, גורם למפח נפש אדיר בקרב המטופלים ומביא אותם לא פעם לכדי מצב נפשי ירוד ביותר, המתלווה לתחושותיהם הפיזיות הקשות.

לפיכך חשוב להבין מהם המקרים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית, כיצד ניתן להוכיח משפטית שהתרחשה רשלנות ואיך מתקבלים דמי פיצויים שאמנם לא יצליחו להשיב את הגלגל לאחור, אך יעניקו לחולה ולמשפחתו את האפשרות להתמודד עם השלכות המחלה.

סרטן האשכים נחשב יחסית נדיר ותוקף בקרב גברים בגילאי 20-40 בעיקר. גורמי הסיכון למחלה אינם לגמרי ידועים, אם כי גברים שבילדותם סבלו מאשך טמיר או בעלי גנטיקה לחלות בסרטן זה נכללים בקבוצת הסיכון ללקות במחלה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים

קיימים שני סוגים מרכזיים לסרטן האשכים (סמינומה או סרטן שאינו סמינומה), כאשר כל אחד מהם נחלק לתתי סוגים נוספים. הטיפול לכולם יחסית דומה, אם כי חשוב להבין במדויק מהו סוג הסרטן הספציפי לפני ביצוע הניתוח.

ישנם מספר סוגי סרטן שבהם לא מורגשים כלל תסמינים, עד למועד שבו המחלה נחשבת למתקדמת. ובכן, סרטן האשכים אינו אחד מהם. תסמיני המחלה כוללים תחושת כאב או אי נוחות מקומית ולעתים יהיה ניתן להבחין בגוש באשך. במצב זה יש לגשת לרופא המשפחה כדי לקבל הפניה לבדיקות מעמיקות לבירור המצב.

 

אבחון מחלת סרטן האשכים

את אבחון סרטן האשכים מבצעים על ידי בדיקות דם ובדיקת אולטרסאונד או MRI. מכיוון שישנו חשש מפני התפשטות מהירה של הגידול לאיברים נוספים, האבחנה המדויקת של תת הסוג תבוצע במעמד הניתוח עצמו ובמסגרתה גם שלב המחלה, המתבטא בדרגת חומרה בין 1-4.

השלב הראשון של המחלה מציין גידול באשך או יותרת האשך, השלב השני את התפשטות הגידול ללימפה או כלי דם, השלב השלישי את התפשטות הגידול עד צינור הזרע ובשלב הרביעי והחמור ביותר את התפשטות הגידול לשק האשכים.

 

רשלנות רפואית בטיפול בסרטן האשכים

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים עשויה להתרחש לפני, במהלך או אחרי הניתוח, כאשר גם אבחון המחלה מהווה חלק בלתי נפרד מרשלנות זו, שכן אבחון מאוחר מכל סיבה שהיא, עלול לעלות לחולה בנזקים רפואיים קשים ואף בחייו. הרופאים המטפלים מחויבים לאבחן את המחלה במהירות הרבה ביותר כדי למנוע ממנה להתפשט ולהגדיל את סיכויי הריפוי וההחלמה.

חשוב לציין שסיכויי ההחלמה מסרטן האשכים מוגדרים כגבוהים ולכן מקרים שבהם פחתו הסיכויים להחלים מהמחלה עלולים לאותת על האפשרות שהתרחשה בשלב כלשהו בדרך רשלנות רפואית מסוימת. האורולוג או כל רופא מטפל אחר אמור להעניק התייחסות ותשומת לב לתסמינים ולתלונות שהמטופל מעלה ולבצע את הפעולות הנדרשות מהם באופן מדויק ויעיל.

הן הרופאים המטפלים והן הרופא המנתח והצוות הרפואי כולו נדרשים לפעול על פי חובת הזהירות. חובה זו היא חובה מחייבת, הקובעת את העובדה שיש לטפל בכל חולה על מנת לשקם ולהטיב עם מצבו ולהימנע ככל האפשר מפגיעה נוספת. על כן, כל טעות, שגיאה או סטייה מנהלים שהתרחשה בעת הניתוח, עלולה לגרום לאובדן הפוריות, להתנוונות ולנזקים בלתי הפיכים.

מלבד המחויבות לפעול במלוא המיומנות, המקצועיות וכובד הראש בעת הניתוח, הרופא מחויב להציג לחולה ומראש את כל התמונה המלאה לגבי מצבו. הרופא אמור לפרט בפני המטופל לגבי קיומה של המחלה, את דרכי הטיפול בה ואת כל הסיכונים, הסיבוכים, הסיכויים, תופעות הלוואי שכרוכים בניתוח, גם אם הם נדירים במיוחד.

רק אחרי שהבין המטופל במדויק את הטיפול שהוא אמור לעבור ואת השלכותיו, יש להחתים אותו על טופס הסכמה לניתוח, המהווה את הסכמתו מדעת ובצלילות גמורה לתהליך שאותו הוא עומד לבצע.

כל מצב שבו המטופל לא זכה להסבר מצד רופאיו לגבי המחלה והשלכותיה ולא פורטו בפניו משמעות הטיפול, התהליך הניתוחי, הסיכונים והסיכויים הכרוכים בו, או שלא הוחתם על טופס הסכמה מדעת, עשוי להיחשב כרשלנות רפואית המקימה עילת תביעה.

 

רשלנות רפואית במעקב אחר המחלה

את המעקב אחר מטופלים בסרטן האשכים נהוג לבצע מיד עם סיום הניתוח וגם לאחר שהמטופל משוחרר לביתו. המטרה המרכזית היא לוודא שהסרטן הוסר במלואו ושאין נגעים סרטניים מקומיים נוספים. על כן הרופאים אמורים להפנות את המטופל לבדיקות דם תקופתיות ולעקוב אחרי מצבו כדי למנוע כל הישנות של המחלה.

אם לא מבוצע מעקב זה והמטופל מגלה בהמשך הדרך על הישנות המחלה, הדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן האשכים וכריתת אשך

ניתוחים לכריתת אשך מבוצעים כאשר הגידול הסרטני נמצא בתוך האשך או כאשר ישנו מקרה של תסביב האשך. ניתוחים אלו לא אמורים לפגוע בפוריות הגבר משום שכמות הזרע והורמוני המין הזכריים מיוצרים בכמות מספקת גם מאחד האשכים. כדי לקבל תוצאה אסתטית טובה ולחזק את הביטחון העצמי יהיה ניתן להשתיל למנותח תותב.

רשלנות רפואית בניתוח כריתת אשך עשויה להתרחש אם המטופל מקבל אבחנה לקויה לקיומו של הגידול הסרטני, או שלא הופנה לבדיקות המתאימות לכך. כמו כן, ניתוח שלא בוצע על פי נהלים וסטנדרטים רפואיים מקובלים וידועים מראש, עשוי להיחשב כניתוח רשלני ביותר.

במקרה לדוגמה, צעיר בשנות העשרים לחייב אובחן באופן לקוי בנוגע למצבו, כך שהרופא המטפל לא שעה לתלונותיו, על אף שציין כי ישנה רגישות ונפיחות באשך השמאלי לאחר שבדק זאת.  הרופא קבע שאלו כאבים מקומיים שעשויים להתרחש ולכן רשם לו משככי כאבים וסיפק הפניה לאורולוג.

הכאבים של אותו צעיר התגברו בזמן שהמתין באופן ממושך לתור שנקבע לו אצל האורולוג. הוא הגיע לחדר המיון עם ההפניה, אך גם שם לא הכירו בדחיפות הטיפול ודרשו ממנו תשלום מאחר ובדיקה זו להערכת הרופאה במיון לא הייתה נחוצה.

בעקבות מצבו הכלכלי של הצעיר, הוא ויתר על אפשרות הבדיקה שהוצעה לו במיון והעדיף להמתין לתור שקבע לאורולוג, שם הומלץ על נטילת אנטיביוטיקה וביצוע בדיקת אולטרסאונד שנרשמה כבדיקה שאיננה דחופה. עד לבדיקה זו מצבו הרפואי של הצעיר החמיר והוא התפנה למיון, משם הועבר לאשפוז דחוף במחלקה האורולוגית.

בבדיקה זו התבררה האמת המרה לגבי מצבו ונקבע כי הוא סובל מסרטן האשכים שכבר התפשט לצינורית הזרע. לאור הרשלנות הרפואית החמורה שפגעה במצבו הרפואי של הצעיר וגם במצבו הנפשי באורח קשה ביותר, נקבעו לו פיצויים על סך 250,000 ₪.

 

מה עושים לאחר חשיפת נזק רפואי שנגרם?

אם עברתם טיפול הנוגע לסרטן האשכים או נותחתם בצורה לקויה ונגרם לכם נזק, ייתכן שנגרמה לכם רשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינה פיצויים. נשמח להיפגש איתכם במשרדנו לאבחון המקרה ולהעריך את סיכויי התביעה ולטפל במקרה שלכם במקצועיות ומסירות עד להשגת התוצאה הטובה ביותר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם