צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות עשויה להניב תוצאות קטלניות ביותר, שכן לא רק שמדובר במחלה שכיחה ונפוצה במיוחד, אלא שחולות רבות לא יצליחו להתגבר על המחלה למרבה הצער. האם ייתכן שגם המקרה שלך מקים עילה לתביעת רשלנות רפואית וקבלת פיצויים בהתאם?

 

סרטן השחלות – מאפיינים וגורמים למחלה

סרטן השחלות הוא סרטן אלים, המדורג במקום החמישי מבחינת שכיחותו וכשמו כן הוא – סרטן המתפתח בתוך השחלות. ישנם מספר סוגים של סרטן שחלות כמו סרטן אפיתליאלי, סרקומות בתוך הרקמות הרכו וגידולי תאי נבט.

השחלות הן חלק ממערכת הרבייה הנשית, אליפטיות בצורתן וממוקמות בבטן התחתונה באזור האגן. תפקיד השחלות הוא לייצר את הביציות לצד הורמונים נשיים כמו אסטרוגן ופרוגסטרון.

כאשר נוצר גידול סרטני בתוך השחלות, הוא עשוי להתפשט לאורך הזמן גם לאיברים נוספים. ככל שחולף הזמן בהיעדר אבחון המחלה, הסיכויים להבריא ממנה נמוכים במיוחד.

קבוצת הסיכון ללקות בסרטן השחלות היא בקרב נשים שלא ילדו מעולם, מעל גיל 50 (כ-80% מהחולות). ישנן סברות שהיווצרות המחלה מתרחשת גם בעקבות גורמים הורמונליים, אך מדובר בהשערה בלבד. יחד עם זאת, חשוב לציין שנשים שנוטלות גלולות למניעת הריון ומעולם לא ילדו מפחיתות משמעותית את הסיכויים ללקות בסוג סרטן זה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות

כמו כן, ידוע שמחלת הסוכרת ורקע רפואי של סרטן השד מעלים את הסיכון, יחד עם תזונה לקוייה המלווה בהשמנת יתר ועישון. ישנה גם האפשרות שמדובר בגנטיקה משפחתית ולכן נשים שיש למשפחתן היסטורייה של סרטן השחלות חשופות מטבען למחלה זו באופן מוגבר.

כאשר אישה תואמת את קבוצת הסיכון על מאפיניה הרבים או חלקם לכל הפחות, עליה לבצע בדיקות תדירות לשלילת גידול סרטני בשחלות. חשיבות המעקב וביצוע הבדיקות עולה ככל שהשיוך לגורמי הסיכון הוא רחב יותר.

 

הבדיקות ודרכי הטיפול בסרטן השחלות

את הגידול עצמו ניתן לאבחן על ידי בדיקות דם ושתן, בדיקת רנטגן, CT או MRI. אם מדובר בגידול שנמצא בשלב משמעותי יותר, יידרשו גם טיפולים מקבילים בכימותרפיה והקרנות. כאשר הגידול משמעותי מאוד וכבר שלח את גרורותיו לאזורים נוספים, לא ניתן לנתח והטיפול הכימותרפי או ההקרנות הופכים לאפשרות הטיפול היחידה.

ניתוחים לכריתת גידולים סרטניים היא בדרך כלל האפשרות הרפואית המועדפת כאשר מדובר בגידול בשלביו המוקדמים. במצב שבו קיים גידול שעדיין לא שלח גרורות לאזורים נוספים והוא מוסר בניתוח כירורגי, גוברים מאוד הסיכויים להחלמה מלאה מהמחלה.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות – ביסוס הרשלנות

כפי שקראתם, הסיכוי לריפוי והחלמה מסרטן השחלות עולה ככל שגילוי המחלה מבוצע מוקדם יותר. אלא שכמו בכל סרטן, ישנם מקרים מצערים שבהם על אף קיומם של תסמינים אפשריים, לא היה ניתן לקבל תוצאות המאששות את קיומה של מחלה. במקרים אחרים, אי אבחון מוקדם של המחלה נבע מרשלנות כלשהי.

למעשה, אפשר לחלק את סוגי הרשלנות של סרטן השחלות לארבע קבוצות:

 

רשלנות רפואית באבחון המחלה

כאשר מבוצע אבחון שגוי של סרטן השחלות או אבחון מאוחר ובדיעבד, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות אם ניתן יהיה להוכיח את חוסר עמידתו של הרופא בסטנדרט הרפואי הנדרש ממנו.

 

אבחון שגוי וביצוע ניתוח שלא לצורך

במצב נדיר עשויה להתרחש גם טעות לפיה קיים סרטן ולבצע ניתוח להסרתו, אלא שבדיעבד מתגלה כי זוהי טעות והניתוח היה מיותר. זוהי רשלנות רפואית שבמסגרתה האישה איבדה את אחת משחלותיה או שתיהן ובכך פגעה בסיכויה להרות בעתיד.

 

מתן טיפול לקוי

רשלנות זו עשויה להתרחש לפני ואחרי הניתוח באופן שגורם למטופלת נזק. לדוגמה, דגימת ביופסיה שגרמה לנזק מקומי, אבחון שגוי של בדיקות או ביצוע שגוי של הבדיקה עצמה.

 

רשלנות בניתוח לסרטן השחלות

אם הניתוח בוצע ברשלנות ובכל דרך שהותירה נזקים שהמטופלת לא ידעה לגביהם כסיכון אפשרי טרם הניתוח, או שלא היו אמורים להתקיים כלל (כמו זיהום או דימום פנימיים למשל), הרי שעלולה להתרחש עילה לתביעה. חשוב לציין שניתוח מדויק ומקצועי המבוצע במיומנות רבה עשוי להיות ההבדל בין הצלת חיים ובין פגיעה קשה ביותר וחלילה מוות.

מכיוון שסרטן השחלות נחשב למסוכן ואלים ויש לאבחן אותו במהירות האפשרית, כל פעולה רפואית או העדר פעולה רפואית בנושא עשויה להקים עילה לתביעה וקבלת פיצויים בהתאם.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות

בגלל העובדה שסרטן השחלות הוא סרטן מסוכן במיוחד, החשיבות של גילוי מוקדם וטיפול נכון היא רבה מאוד. לכן יש חשיבות עצומה לאבחון מקצועי ומתן טיפול בהתאם.

יש להבדיל בין מהלכים ותהליכים רפואיים שבוצעו כשורה ולמרבה הצער לא הועילו כמצופה, לבין מהלכים ותהליכים רפואיים שבוצעו שלא כשורה או אפילו לא בוצעו כלל, המהווים עילה לרשלנות.

כמובן שבבסיס התביעה אמורים לעמוד גם הנזקים שנגרמו מאותו אקט רשלני וכמובן הקשר הסיבתי (קשר ישיר ומובהק) בינו לבין הנזקים הללו.

 

הגורם הנתבע במקרים אלו

אם אכן יתגלה במעמד הדיונים שהרופא לא פעל ככל רופא סביר אחר: לא הפנה לבדיקות מתאימות בזמן, לא התייחס לממצאים חריגים, לא הפנה את המטופלת לרופא מומחה, לא הסביר לה את כל אפשרויות הטיפול העומדות בפניה לרבות סיכונים וסיכויים קיימים, פעל בצורה מרושלת, בדק, ניתח או העניק טיפול שאינם על פי הסטנדרטים הרפואיים ועוד – הרי שיהיה ניתן לתבוע אותו ולדרוש פיצוי כספי.

לעתים מדובר בהתרשלות מצד גורם אחר שאיננו בהכרח הרופא, כמו למשל טכנאי רנטגן שביצע באופן שגוי את הבדיקה, או אחות שהניחה על דגימת הדם את התווית הלא נכונה. במקרים כאלו יהיה ניתן לתבוע את איש הצוות הרפואי, או את המוסד הרפואי עצמו שחרג מנהלים רפואיים מתבקשים.

 

רשלנות רפואית במעקב לאחר הניתוח

כמובן שיש לבצע מעקב רפואי שוטף אחר המטופלת גם אחרי הניתוח ולוודא שמצבה נותר כשורה. עליה לבצע מעת לעת בדיקות דם ביוזמתו של הרופא וליטול טיפול תרופתי במידת הצורך, לרבות שמירה על אורח חיים מסוים על מנת להימנע מהישנות המחלה.

במקרה לדוגמה, לא בוצע מעקב למנותחת שהוסר הגידול הסרטני שלה, כך ששבע שנים מאוחר יותר היא נאלצה לכרות גם את רחמה ולקבל טיפולי כימותרפיה שלא הועילו בסופו של דבר ולמרבה הצער. טענת המשפחה הייתה שחל איחור באבחון המהיר של הישנות המחלה והדבר מנע את מתן הטיפול הרפואי ההולם עבורה וקיצר את חייה.

 

ייצוג משפטי מגדיל את סיכויי הזכייה

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השחלות מצריכה עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתיקי רשלנות רפואית ובפרט באלו המתייחסים למחלת הסרטן ונזקיה. עורך הדין אמור לפעול במקצועיות ומיומנות רבה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר ולהבטיח פיצוי מקסימלי.

לשם כך עליו לאסוף את כל הניירת הרפואית המתארת את השתלשלות המקרה, נסיבותיו, הפרוצדורות הרפואיות שבוצעו וכמובן ממצאים המלמדים על הנזקים הרפואיים של התובע.

לאחר מכן עליו לפנות למומחה רפואי רלוונטי כדי שיתמוך בטענות התביעה ויסביר כיצד באה לידי ביטוי ההתרשלות הרפואית וכיצד גרמה ישירות לנזק הקיים. בשלב הבא, יהיה על עורך הדין לנהל את המשפט ולהביא הוכחות לטענות, על מנת לשכנע את השופט לפסוק פיצויים ההולמים את הפגיעה.

אם נפגעתם מרשלנות רפואית, אל תוותרו על זכותכם להתייעץ עם עורך דין ולבדוק כיצד לפעול בנושא. משרדנו עומד לרשותכם תמיד ותוכלו להגיע אלינו לפגישת התייעצות להערכת סיכויי התביעה בכל עת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם