צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית: כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה

להאזנה:

 

בניגוד למה שנהוג לחשוב על רשלנות רפואית, יש הגדרות מדויקות בחוק שעל פיהן אפשר לדעת האם המקרה שלכם נחשב למקרה של רשלנות רפואית או תוצאה סבירה ומתקבלת על הדעת של כישלון בריפוי או פרוצדורה רפואית אחרת.

רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לבריאות ולהחלמה, ולכן סביר להניח שיש אנשים רבים שמתוסכלים מקצב התקדמות ההחלמה שלהם או מכך שיש מצבים רפואיים שלא ניתן לרפא ולכן חושבים שלא נעשה הכל למענם.

יכול להיות גם שאפשר היה להתמודד עם המחלה או הבעיה הרפואית שלהם אבל גם נאמר להם במפורש מהן המגבלות הקיימות במצב זה ובאפשרויות הטיפול. כך שיש להוכיח שהנזק נגרם בגלל הטיפול או היעדרו ולא בגלל סיבות אחרות.

מהי בעצם תביעת רשלנות רפואית

הגדרת הרשלנות הרפואית כוללת סטייה מובהקת ומפורשת ממתן שירותים רפואיים ברמת הזהירות המתבקשת והקשר שלה לנזק שנגרם למטופל נגרם בגלל סטייה זו. אילו לא היו סוטים מהכללים לא אמור היה להגרם נזק. זה כולל אנשי צוות רפואי ופארא-רפואי. הדוגמאות הכי מובהקות הן איחור או טעות באבחון והולדה בעוולה, כלומר תינוקות שנולדו עם פגיעות שהיו יכולות להתגלות לו היו מבצעים בדיקות מתאימות וכדומה. יש שורה של מקרים שבגללם אפשר להגיש תביעה על רשלנות רפואית ולכן יש לבדוק כל מקרה לגופו ולהעמיק בו.

מה נחשב לקייס לתביעה על רשלנות של צוות רפואי

חשוב לדעת מהם המקרים שבהם יש לכם קייס להגשת תביעה על רשלנות רפואית, למרות שגם רשימה זו אינה הרשימה השלמה. הרשימה מתעדכנת מדי פעם ככל שהטכנולוגיה והמחקר הרפואי מתקדמים. זהו הבסיס לכל בדיקה של המקרה שלכם שתקבע אם יש לכם קייס ולא רק תחושה סובייקטיבית שלכם שנעשה לכם עוול.

רשלנות רפואית כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה
רשלנות רפואית כך תדעו אם ישנה עילה להגשת תביעה

– אבחון שגוי של מחלה שכולל החמצת האבחון או אבחון מחלה אחרת במקום הנכונה.
– אבחנה מאוחר מדי בשלב שגורם נזק בלתי הפיך.
– טיפול מיותר שגורם נזק.
– מינון שגוי של תרופה.
– טיפול מבלי שהמטופל היה מודע לתוצאותיו והסכים להן.
– ניתוח שבוצע ברשלנות.

רשלנות רפואית בהריון: כל נזק שנגרם במהלך הריון או לידה.

– נזק שנגרם במהלך טיפול שיניים

מה עושים כעת?

כעת, לאחר שרואים את הרשימה הזאת מבינים את מורכבות בניית תיק הראיות לתביעה על רשלנות רפואית. עם זאת, ברור גם למה יש כאן עילה לתביעה כאשר המקרה שלכם מובהק מאוד ומתאים לאחד הסעיפים האלה. לפני שאתם נוקטים כל פעולה שהיא התייעצו עם עורך דין שיסביר לכם בדיוק איך לפעול מבלי לחבל בסיכויים שלכם לקבל פיצויים והכרה בעוולה שנעשתה לכם.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם