צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית – דלקת קרום הלב

להאזנה:

 

תביעת רשלנות רפואית בגין דלקת קרום הלב דורשת בקיאות וניסיון רבים, שכן מדובר בסוגיה שכוללת הליכים רפואיים מורכבים ואף סכנת חיים. מה חשוב לדעת על דלקת קרום הלב וכיצד לפעול כדי להשיג פיצוי מקסימלי? במאמר זה תמצאו מידע מפורט על הסוגיה.

 

אבחנת דלקת קרום הלב הייתה שגויה

מעשה בבחור בן 23 שחש כאבים בחזה המקרינים לצד שמאל והתפנה לבית החולים. הוא אושפז עם אנמנזה לדלקת בשריר וקרום הלב ושוחרר כעבור מספר ימים עם המלצה למעקב קרדיולוגי וטיפול תרופתי ותזונתי.

שמונה חודשים לאחר מכן שוב חש הצעיר באותם הכאבים ושוב התפנה לבית החולים, גם הפעם חלה אותה האבחנה והוא שוחרר עם אותן ההמלצות. חודש לאחר מכן הוא אובחן עם מחלת לב כלילית, בעקבותיה בוצע לו ניתוח מעקפים.

סיכום הניתוח אף תיעד כי קיימות צלקות קטנות – עדות לכך שהמטופל סבל קודם לכן מאוטם שריר הלב, קרי חווה התקף לב.

ניתוח המעקפים גרם להיווצרות של תסמונת דרסלר, שחייבה את הצעיר לקבל מינון גבוה מאוד של סטרואידים. מינון זה גרם להתפתחות נמק בראש הירך ולעלייה דרסטית של המטופל במשקל.

רשלנות רפואית - דלקת קרום הלב
רשלנות רפואית – דלקת קרום הלב

כל אלו יכלו כמובן להימנע, אילו רק היה מאבחן בית החולים במועד הראשון (ולכל הפחות במועד השני) שמדובר בהתקף לב ומבצע צנתור המייתר את ניתוח המעקפים שגרם לסיבוכים הללו.

קביעת השופט התבססה על מומחה רפואי שקבע בלי צל של ספק כי ממצאי הבדיקות לאחר האשפוז הראשון וכן תיאור הכאבים מעידים באופן חד משמעי על אוטם חמור בשריר הלב ושוללים דלקת.

זאת ועוד – גילו הצעיר של התובע, גורמי הסיכון הכליליים לרבות עודף משקל, עישון כבד, שומנים בדם וכבד שומני היו מוכרחים לגרום לבית החולים לבצע בדיקות לשלילת מחלת לב כלילית וכן לערוך את הצנתור תוך 90 דקות לכל היותר מרגע הגעתו למיון כדי למנוע את הנזק לשריר הלב. לפיכך נפסקו לתובע פיצויים בסך של כ-750,000 ₪ הכוללים גם את הוצאות המשפט ושכ"ט עורך דין.

 

רשלנות רפואית במחלות לב

מחלות לב נחשבות לאחד מגורמי התמותה המרכזיים בעולם המערבי ובישראל בפרט, בה מחלות אלו הן שניות רק לתחלואת הסרטן. מחלות לב כוללות למעשה את מגוון המצבים הלבביים, כמו דום לב, מומים בלב, פקקת העורק הכלילי והתקפי לב – אירועים שתוצאתם עשויה להיות קטלנית.

מכיוון שבאירועים לבביים רכיב הזמן הוא קריטי לסיכויי ההחלמה ובכלל ההישרדות של החולה, חשיבותו של האבחון הרפואי המדויק, הנכון והממצה תוך זמן סביר גבוהה במיוחד. למרות זאת, קיימים מקרים של רשלנות רפואית הנוגעים לאבחון או טיפול במחלות לב ובפרט בהתקפי לב, מה שעשוי לגרום לנזקים חמורים (כמו למשל דלקת קרום הלב או אי ספיקת לב) ולרבות מוות.

תביעת הרשלנות הרפואית לעניין זה היא הליך מורכב ביותר ובלעדי עורך דין רשלנות רפואית שצבר ניסיון עשיר בתיקים דומים, הסיכוי להשיג פיצוי הולם ולסיים את ההליכים בניצחון התביעה הוא קלוש ואפילו אפסי.

תביעות אלו מצריכות חוות דעת של רופא מומחה לקרדיולוגיה, שיוכיח כי נגרם לתובע נזק, התרחשה רשלנות מטעם הגורם המטפל וכי קיים קשר סיבתי בין השניים.

 

דלקת קרום הלב

הקרום העוטף את הלב (פריקרד) מורכב משתי שכבות וביניהן מעט נוזל המרכך את תנועתן בכדי שיבצעו כראוי את התכווצות והתרחבות הלב. דלקת קרום הלב (פריקרדיטיס) היא הבעיה השכיחה ביותר בתחלואת קרום הלב, במסגרתה הקרום הדלקתי מכיל כמות גדולה של נוזל והדבר גורם לכאבים עזים בחזה ולהתנפחות שק הלב.

בעיות נוספות עשויות להיות דלקת חוזרת של קרום הלב, מצבי טמפונדה מסכני חיים עד כדי שוק ומוות כתוצאה מהצטברות נוזלים רבים בקרום הלב ודלקת מיצרה של כפורת הלב, במסגרתה הקרום הופך לנוקשה ואיננו גמיש.

 

על גורמים ותסמינים

ישנם גורמים רבים להיווצרות דלקתית בקרום הלב, כאשר זיהום ויראלי הוא הסיבה השכיחה ביותר ואחריה אירועי טראומה בבית החזה (בעקבות תאונת דרכים או ניתוח לב פתוח), מחלות מסוימות כמו תת פעילות בבלוטת התריס ומחלות אוטואימוניות וגידולים ממאירים בעלי גרורות בקרום הלב.

התסמינים הנפוצים ביותר של הדלקת כוללים כאבים דוקרים בחזה, קשיים בנשימה והזעה מוגברת. ישיבה רכונה קדימה תביא להקלה מסוימת בתחושות ואילו שכיבה תביא להחמרתן.

 

אבחנת דלקת קרום הלב

אבחון דלקת בקרום הלב מתרחש על ידי האזנה ללב, במסגרתו נצפה לשמוע את צליל החיכוך שמשמיעות השכבה התחתונה והעליונה של הקרום. בנוסף יבוצעו בדיקת א.ק.ג ואקו לב, שתצביע על כמות הנוזל שקיימת בין שתי השכבות וכן בדיקות דם לאבחון הדלקת.

 

דרכי הטיפול

הגישה הטיפולית "המסורתית" התרחשה על ידי תרופות אנטי דלקתיות וסטרואידים. אלא שכיום מחקרים קליניים עדכניים יותר מצביעים על הסטרואידים כגורמי סיכון לעלייה במספר הדלקות החוזרות, על אף שהם מסייעים לחולים בשלבים חמורים ומסוכנים ביותר של המחלה.

אותם המחקרים הצביעו גם על סוג התרופה המתאימה, שיעילה לטיפול בהתקפים חדים וגם כטיפול מונע אך קיימת אפשרות טיפולית נוספת באמצעות תרופה ביולוגית.

הטיפול אם כך הוא תרופתי ופשוט ובכוחו למזער נזקים ולמנוע סיבוכים במחלה, לרבות טמפונדה לבבית שמוגדרת כסכנת חיים. יחד עם זאת, הדבר מסביר מדוע מוגשות תביעות רבות בתחום זה שכן אלמלא הטיפול, לא ניתן לטעון שנגרם נזק כלשהו.

 

גיבוש תביעת רשלנות רפואית דלקת קרום הלב

תביעות רשלנות רפואית הנוגעות לדלקת קרום הלב דורשות בדיקה יסודית ביותר של נסיבות המקרה וההשתלשלות הרפואית. במסגרת בדיקה זו יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי לנושא, לרבות אשפוזים, בדיקות, תלונות לרופא המשפחה, בדיקות רופא מומחה, אישורי תרופות ועוד. בנוסף יש לפנות למומחה רפואי כדי לערוך חוות דעת התומכת בטענות התביעה.

ההליך המשפטי כשלעצמו מושפע מעובדות המקרה ולכן קשה להעריך במדויק את פרק הזמן שלו, אך בדרך כלל הוא אורך מספר שנים.

אם תתרחש פשרה ההליך יתקצר כמובן. גם לעניין גובה הפיצויים קשה להשיב, מכיוון שכל מקרה לגופו מכיל ראשי נזק מסוימים, שיחושבו כספית אם תוכח רשלנות רפואית בדלקת קרום הלב:

 

ראשי נזק ממוניים

הפסדי שכר, פנסיה, פגיעה בכושר ההשתכרות, הוצאות שנגרמו בעקבות המצב הרפואי וכל אלו בהתייחסות לעבר ולעתיד. למשל, הפסדי השכר לעבר שהתרחשו ממועד הרשלנות והפסדי השכר לעתיד מפאת המצב הרפואי הקיים.

 

נזק בלתי ממוני

רכיב הכאב והסבל שנגרמו לתובע וככל שנגרם לו גם קיצור תוחלת החיים.

 

פיצוי נפטרים כתוצאה מרשלנות רפואית

פטירה עקב הטיפול או העדר הטיפול הרשלני לדלקת קרום הלב מספקים למשפחה פיצוי עבור כל השנים שבהן יכול היה לעבוד, להשתכר ולחסוך אם היה נותר חי ובריא.

 

אחוזי נכות תפקודית

במקביל לתביעת הרשלנות הרפואית, ישנה גם סוגיית העמידה בפני וועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות למצב הלבבי. למעשה ככל ששיעור הנכות שנקבע גבוה יותר, כך יקבע גם סכום פיצויים גבוה יותר. לפיכך, אדם שנותר עם נכות צמיתה כתוצאה מרשלנות באבחון או טיפול בדלקת קרום הלב צפוי לקבל פיצוי של מיליוני שקלים.

 

התייעצו עם עורך הדין כעת

תחום הרשלנות הרפואית וודאי שבסוגיית מחלות הלב הוא מורכב ומצריך ידע, ניסיון והיכרות מעמיקה עם החוק והמערכת הרפואית עצמה. ישנם מקרים שבהם קשה לקשור בין הרשלנות הרפואית והנזק ולכן חשוב להתייעץ מראש עם עורך דין מנוסה ביותר, שייצג מטופלים בתיקים דומים ויודע כיצד לפעול בנושא זה.

אם אתם או מי ממשפחתכם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, פנו אל משרדנו כדי לתאם פגישת ייעוץ בה נוכל להעריך את סיכויי התביעה ולנהל אותה עד לתוצאה הטובה ביותר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם