צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית יישור שיניים

להאזנה:

 

כולנו חולמים על חיוך של "מיליון דולר" ובעיקר על פה ושיניים בריאות שמעניקות ללסתות סגירה רצויה ואחידות במראה ותפקוד השיניים היפות והבריאות. אז מה כבר יכול להשתבש? תביעת רשלנות רפואית יישור שיניים מתייחסת לכל כשל, שגיאה או חריגה מהנהלים הרפואיים שגרמה למטופל נזק וכעת באפשרותו לתבוע פיצויים בגין ההפסד הממוני וכן הכאב והסבל שחווה.

 

טיפולי יישור שיניים בישראל

יישור שיניים הוא חלק מהתחום האורתודנטי ברפואת השיניים, שמתמקדת במבנה הפה והלסת והתיקון שלהן. כיום מדובר בתחום רחב וגדוש בפתרונות מתקדמים המשתמש במכשור רב, ניסיון שהלך והצטבר בקליניקות הטיפולים בקופות החולים ובמרפאות הפרטיות והכל לצד ידע נרחב וטכניקות עבודה מוצלחות.

תהליכי יישור השיניים מבוצעים תוך הפעלת כוח מדוד לכיוון הנדרש, כך שהשיניים ינועו למקומן הנכון. בסיום ישולב הטיפול האורתודנטי גם בפרקטיקה הכירורגית של רפואת השיניים הכללית, שתשמר את המצב הסופי בתהליך היישור (קיבוע מיקום השיניים).

רשלנות רפואית יישור שיניים
רשלנות רפואית יישור שיניים

מקרים אפשריים של רשלנות רפואית יישור שיניים

גרימת רשלנות רפואית ביישור שיניים מתרחשת ממספר נסיבות אפשריות. ראשית, רופא שאיננו מנוסה או מיומן מספיק עלול להותיר את המטופל עם נזקים חמורים ואף להחמיר מצב קיים בחלל הפה והלסת שדרש תיקון.

מעבר לכך ישנו גם הסיכוי לקבלת אבחון שגוי במצב השיניים או הענקת טיפול רשלני בעקבות חוסר התאמה בין מבנה הפה והשיניים האישי של המטופל ובין סוג המכשור שבו בוצע שימוש. הרשלנות עשויה להתבטא גם בבחירת השיטה הלא מתאימה לטיפול כולו ואפילו עקב מתן שגוי של תרופה או מינון תרופה.

ולכן בטרם הכניסה לתהליך, הרופא אמור לעמוד על חובת הזהירות ולבדוק היטב ולעומק את מצבו האישי של המטופל, את מצב השיניים, החניכיים והלסתות ולאבחן רגישויות או יעילות בהליכים שיבוצעו בשיטה או מכשור מסוימים.

 

הפרת חובת הזהירות ביישור שיניים

טיפולי יישור השיניים אמורים לספק תוצאות טובות לאורך שנים ארוכות, אך לעתים עלולה להתרחש תזוזה פנימית שמצריכה יישור שיניים נוסף. במקרים אחרים, התוצאה תיכשל בעקבות רשלנות ולפיכך יש להוכיח קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות ובין הנזק שנגרם למטופל. כמובן שמי שמחויב להוכחה זו על ידי הצגת תיעוד רפואי מלא הוא המטופל עצמו, התובע בגין רשלנות שנגרמה לו.

רופאי השיניים מחויבים לחוק זכויות החולה ולכללי האתיקה ולכן עליהם לקבל לפני כל טיפול שמבוצע את הסכמתו מדעת של המטופל, לבצע את הטיפול עצמו בהתאם לסטנדרטים המקובלים ולעקוב אחר הצלחת הטיפול ותוצאותיו ככל שנדרש ממנו לעשות זאת.

אם אחד מאלו לא התבצע ותוצאות יישור השיניים לא צלחו והותירו נזקים, עשויה להתקיים עילה לרשלנות רפואית שמכוחה ניתן לתבוע ולדרוש ישירות מהרופא או מהמוסד שבו התקיימו הטיפולים פיצוי כספי משמעותי.

 

טיפול ללא הסכמה מדעת

כל טיפול רפואי באשר הוא מחויב להתבצע רק בכפוף להסכמתו מדעת של המטופל. הכוונה היא לשיחה שבמסגרתה יסביר רופא השיניים למטופל על סיכויי הצלחת היישור בכל אחת מהאפשרויות המתאימות למצבו הרפאי, על סיכונים קיימים והשלכות טיפוליות שונות (למשל אכילת מזון נוזלי במשך 48 השעות הראשונות לאחר הטיפול).

בנוסף, הרופא אמור להציג את הפרוצדורה המתבצעת ומה היא כוללת: שתלים, עקירת שיניים, זריקת הרדמה וטיפול תרופתי. ההסכמה שתימסר לכל אלו נובעת אך ורק מתוך קבלת מידע מלא, עדכני וממצה, המועבר למטופל בשקיפות מלאה.

 

טיפול שחורג מתחום ההתמחות

ברפואת שיניים קיימות מגוון תתי התמחויות רבות, מאורתודנטיה שבמסגרתה מבוצעים טיפולי יישור השיניים וכלה בהתמחות בטיפולי שורש או השתלת שיניים. כמובן שמטבע הדברים אין רופא שיניים אחד שמתמחה בכל ולכן רופאי השיניים נוטים להתמקד בתחום ספציפי. לכל תחום שכזה מתקיימים כמובן לימודים מתאימים והסמכות רלוונטיות.

אך מה קורה כאשר רופא מתיימר לבצע טיפול שחורג ממומחיותו כמו ביצוע יישור שיניים שעה שהוא עוסק בתחום ההשתלות? ובכן, אם הטיפול חורג מתחום הסמכות המקצועית והרופא לא מיידע על כך את המטופל שלו, הרי שמדובר ברשלנות רפואית מובהקת גם ללא צורך בהוכחת נזק.

 

רשלנות רפואית שהתרחשה בטיפול

הפחד מרפואת שיניים שחלק גדול מהציבור סובל ממנו מוסיף קושי ניכר לחוויה הטיפולית, בטח שבמצב שבו מתגלה שהטיפול שבוצע היה לשווא שכן הוא הותיר אחריו אי אילו נזקים מצערים, כואבים וחמורים. רופא שפועל ברשלנות במסגרת הטיפול צפוי להיפגש עם תביעה בנושא.

במקרה לדוגמה, מטופלת שבוצע לה טיפול רשלני שהוביל לזיהום, גרם לכך שהיא נאלצה לעקור בסופו של דבר מספר שיניים ולטפל בהן בתהליך ארוך, מייסר ויקר. הרופא מצידו טען שהזיהום התרחש בעקבות סיבוך "ידוע ומוכר", אך חוות הדעת הרפואית של מומחה שמונה על ידי בית המשפט קבעה כי בוצע טיפול רשלני שכן היה ניתן למנוע את הנזק לחלוטין.

 

אי ביצוע הפניה "הלאה"

המטופלים מצידם מגיעים לרופא השיניים שהם מכירים עם בעיה כלשהי. לעתים מפאת פערי המומחיות, הרופא יחליט להפנות את המטופל הלאה לרופא בעל התמחות ספציפית וזהו כמובן המעשה הנכון. אך כאשר הרופא מתעלם מהבעיה שלפניו או בוחר שלא להפנות את המטופל למומחה שיוכל לסייע לו באופן יסודי ומעמיק, מתרשל באופן יסודי וחמור.

מצב זה עשוי להתרחש כאשר רופא מסוים שאיננו אורתודנט מחליט לבצע יישור שיניים, או כאשר רופא כלשהו מציע מטעמו תוכנית לשיקום הפה בהעדר התמחות מקצועית בנושא זה.

 

שיניים בריאות ומתפקדות הן לא פשרה

שיניים הן חלק קריטי ביצירת האסתטיקה של הפנים ולכן כל התרשלות שפגעה בהן או בטיבן יוצרת מפח נפש אדיר, הוצאות כספיות נוספות על אף הטיפולים היקרים שכבר בוצעו וכמובן נזקים לפה ותפקוד השיניים שעלול למנוע אכילה ולעיסה תקינות, עבודת לסתות תקינה ומראה יפה וחינני.

תחום רפואת השיניים בישראל נחשב למקצועי ומתקדם מאוד. ולמרות זאת, גם בו ניתן למצוא אי אילו נזקים שנגרמו עקב רשלנות. אם נגרמו לכם נזקים כתוצאה מיישור שיניים, פנו בהקדם למשרדנו לתיאום פגישת ייעוץ, בה נוכל לשמוע על נסיבות המקרה, לעיין במסמכים הרפואיים הקיימים ולברר כיצד לפעול הלאה.

חשוב לציין שמרבית הטיפולים האורתודנטיים אכן מסתיימים בהצלחה יתרה ולא אורכים זמן ממושך מידי. בעבר עסקו במישור זה רופאים שהתמחו ביישור שיניים בלבד, אך כיום מדובר בתחום שפונים אליו גם רופאי שיניים כלליים שנדרשו לעבור הכשרה יחסית קצרה.

רופאים אלו עשויים להתקשות בטיפול במקרים מורכבים יותר ולכן המטופלים עשויים לגלות בשלב כלשהו שהטיפול לא מניב תוצאות רצויות ושמצב השיניים אפילו הורע לעומת מצבן הקודם.

הנזקים האפשריים בתחום זה הם למשל תזוזה מקו האמצע, צפיפות שיניים גבוהה מידי, איבוד סגירת הפה התקינה, שיניים בולטות ובמקרים חמורים גם העדר ספיגה בחלק משורשי השיניים. לאור אלו חשוב לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בהקדם. עורך הדין דוד פייל מתמחה ברשלנות רפואית ובעל ניסיון גם בטיפול בתיקים רבים בתחום הדנטלי ויוכל להעניק לכם מענה מקצועי מתאים ולעמוד על זכויותיכם לקבלת פיצויים גבוהים ככל האפשר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם