צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תאונת עבודה פיצויים

להאזנה:

 

ההגדרה הרחבה לסיטואציות המוגדרות כתאונות עבודה, מאפשרות לקבל על כל תאונת עבודה פיצויים בהיקפים משמעותיים בהתאם לנזקים שנגרמו מהמקרה. כעת נתרכז בסוגיית הפיצויים עצמם – מהו טווח הפיצויים האפשרי במסגרת התביעה, כיצד ניתן למקסם את הסכום ומתי מועבר התשלום לנפגע.

 

את מי ניתן לתבוע לקבלת תאונת עבודה פיצויים?

על מנת לקבל עבור תאונת עבודה פיצויים מתאימים, יש לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי. למעשה, כל אזרח שמשלם את דמי הביטוח הלאומי כחוק זכאי לקבל במקרה של תאונת עבודה זכויות לרבות פיצויים שחלים הן מכוח דמי הפגיעה המשולמים עבור 91 הימים הראשונים מהמקרה והן מכוח תביעת הנכות במקרה של חוסר מסוגלות לשוב לעבודה.

מתן פיצויים מתאונת עבודה מהביטוח הלאומי מהווה זכות מרכזית, שהרי נזקי הפגיעה עלולים להשליך על ההכנסה המשפחתית ולגרוע ממנה באופן משמעותי, כך שהתגמולים הופכים לעתים למקור הפרנסה היחיד של הנפגע.

 

גורמים נוספים שניתן לתבוע מהם פיצויים

במקביל לתביעת ביטוח לאומי, תוכלו לתבוע גם את חברת הביטוח הפרטית או את המעסיק ומקום העבודה. הזכות לתבוע את המעסיק תתקיים כל עוד יוכל הנפגע להוכיח את רשלנותו שגרמה לתאונה בה נגרמו לו הנזקים מהם הוא סובל.

בנוסף, יש לזכור כי סכומי הפיצויים יתקזזו בשני המקרים הללו כנגד הפיצויים ששולמו מהמוסד לביטוח הלאומי, משום שלא ניתן לקבל פיצוי "כפול" בעבור ראשי נזק שונים כמו מימון הוצאות רפואיות, עזרה צד ג' והפסדי שכר.

תאונת עבודה פיצויים
תאונת עבודה פיצויים

תביעת תאונת עבודה פיצויים: כמה כסף מקבלים מהביטוח הלאומי?

נחזור כעת למסלול המנוהל מול ביטוח לאומי תביעה תאונת עבודה, כדי להבין את גובה והיקפי התשלומים האפשריים לכל מקרה:

 

תשלום דמי פגיעה לאחר התאונה

תשלום דמי פגיעה תאונת עבודה מהווה סכום פיצויים שמשולם לנפגעי עבודה עבור 91 הימים הראשונים מיום התאונה. תשלום זה מבוסס על 75% מגובה השכר הממוצע של העובד משלושת החודשים שקדמו לתאונה וזאת עד לתקרה שנקבעה בחוק, לפיה הסכום המקסימלי ליום עומד על 1,141.13 ₪ (נכון לשנת 2022).

 

תשלום פיצויים בקצבאות נכות

קצבת נכות תינתן לעובדים שפגיעתם איננה מאפשרת להם לשוב לעבודתם בתום תקופת 91 ימי דמי הפגיעה ועל כן יש להכיר בהם כנכי עבודה. פיצויים מתאונת עבודה למי שהוגדרו כנכים בשיעור של 20% ומעלה יינתנו כקצבת נכות חודשית קבועה, בעוד שמי שהוכרו כנכים בשיעור של 10%-19% זכאים למענק כספי חד פעמי בגובה 43 קצבאות נכות. מי שנקבעה להם נכות בשיעור של 0%-9% אינם זכאים לדבר.

הזכות לקבל על תאונת עבודה פיצויים עקב נכות מתרחשת בעקבות מעבר וועדה רפואית, שתסקור את מצבו וחומרת הנזקים הרפואיים של התובע, לעתים תבצע לו בדיקה רפואית במעמד הוועדה עצמה ותחליט על שיעור הנכות, על דרגת אי הכושר והאם מדובר בנכות קבועה או זמנית. בהתאם להחלטת הוועדה, המוסד לביטוח הלאומי יבצע חישוב לסכום הפיצוי ויעביר אותו לנפגע. סכום הפיצויים תלוי בסוג הנכות ובשיעורה ומשתנה מעת לעת.

 

תביעת תאונת עבודה פיצויים כנגד המעסיק

אם המעסיק נהג ברשלנות או שהיה אחראי באופן עקיף או ישיר לגרימת התאונה, ניתן להגיש נגדו תביעה תאונת עבודה. על פי פקודת הנזיקין, חובה על כל מעסיק לפעול בזהירות תוך שמירה על ביטחונם של העובדים ועליו לבצע פעולות שיבטיחו זאת.

מכיוון שבתביעות מהסוג הזה קיימת שאלה בנוגע להתרשלות המעסיק שמשליכה גם על מידת אחריות מסוימת לתאונה מצידו של העובד, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בדיני עבודה, שייצג את הנפגע בבית המשפט וישאף למקסום הפיצויים תוך הצגת ההוכחות הנדרשות לרבות הקשר הסיבתי הנדרש בין פעולת ההתרשלות והנזק שנגרם ממנה בפועל.

כאן היקף הפיצויים עשוי להגיע לכדי עשרות ואף מאות אלפי שקלים, תלוי במידת האשמה שהייתה למעסיק והנזק שנגרם לנפגע – פיזי או נפשי. ניתן להגיש את התביעה עד 7 שנים ממועד עילת התביעה, לאחר מכן תחול התיישנות על התביעה.

 

תביעת תאונת עבודה פיצויים מחברת הביטוח

ישנם עובדים רבים שרוצים להגן על עצמם מפני החשש של אובדן יכולת ההשתכרות ואובדן כושר העבודה. כאשר משפחה שלמה מסתמכת על ההכנסה של אחד או שני ההורים, ביטוח זה הופך רלוונטי ביותר, בייחוד בשל אפשרותו לספק פיצויים בעקבות תאונת עבודה.

פוליסות כמו תאונות אישיות, ביטוח סיעודי, נכות מעבודה, אובדן כושר ועוד, נרכשים באופן פרטי על ידי העובד מאחת מחברות הביטוח בארץ ומשולמת עליהם פרמיה בכפוף לסוג הפוליסה ותנאיה כפי שנקבעו מול חברת הביטוח.

הפוליסות קובעות בפועל גם את סכום הפיצויים במקרה של תאונת עבודה, אם כי חשוב לוודא תחילה שהפוליסה שנרכשה אכן מכסה תאונות עבודה, לרבות סוג התאונה הספציפי שאירע לכם (חברת הביטוח תוכל לכסות למשל תאונות שהתרחשו בתוך מקום העבודה ולהחריג תאונות דרכים שנחשבות כתאונות עבודה).

נבהיר גם כי מדיניות חברות הביטוח תהיה להטיל ספק בחומרת הנזקים במטרה להציע למבוטח פיצוי מופחת (או לא בכלל), כך שמומלץ להתייעץ בטרם התביעה עם עו"ד מומחה לנזקי גוף וזכויות רפואיות.

 

איך למקסם את תשלום הפיצויים לאחר תאונת דרכים?

כפי שהזכרנו קודם, לא ניתן "להרוויח" על חשבון הפיצויים בקבלת "כפל" פיצויים והסכום נועד לסייע לעובדים להתמודד עם השלכותיה של הפגיעה במגוון תחומי חיים, בין היתר כדי למנוע גריעה מרמת החיים הנוכחית של העובד ומשפחתו, בייחוד התלויים בו (בני זוג וילדים).

יחד עם זאת, ייעוץ מקצועי צפוי למקסם את גובה הפיצויים וזאת בכפוף להצגת תמונה מלאה של המצב הרפואי, ביצוע בדיקות, מימוש הפניות וקבלת חוות דעת ממומחה רפואי בתשלום שתשפוך אור על היקף הנזקים וחומרתם המדויקת. בנוסף, היכרות מוקדמת עם מדיניות חברות הביטוח ובפרט עם המוסד לביטוח הלאומי, צפויה לתרום לתהליך בדרך של אופן הצגת הנתונים והתזמון בו יש להשתמש בהם.

כך לדוגמה, עורך דין תאונות עבודה מנוסה שמבין שבקבלת חוות דעת שניה מרופא מסוים ייתכן כי ייקבע מצב רפואי חמור יותר, יוכל לכוון את התביעה כך שהיא תחתור להחמרת מצב המגדילה את סכום הפיצויים, למרות שהתביעה עצמה כבר הוגשה והפיצויים ממנה משולמים כעת.

ייתכן שעורך הדין אף יצייד את התובע בהנחיות נקודתיות, ביניהן אופן ההתנהלות מול מקום העבודה במקרה של גיבוש תביעת רשלנות נגד המעסיק או הימנעות משיתוף פעולה עם חוקרי הביטוח שמעוניינים להשתמש בנתונים רפואיים כבסיס מוצדק לדחיית התביעה. הכל בהתאם למצב ולמקרה הספציפי.

 

נפגעתם בתאונת עבודה? הפיצויים עשויים להגיע לעשרות, מאות ואף מיליוני שקלים!

לפיצויים מתאונת עבודה אין קצה תחתון ועליון, כך שהם מבוססים בעיקר על היקף הנזקים וחומרתם. יחד עם זאת, קיימות אפשרויות למקסום סכום הפיצויים בהינתן גורמים נוספים שניתן לתבוע או בכפוף להוכחות להחמרת המצב הרפואי שמצדיק כעת הגדלה של סכום הפיצויים.

משרד עורך דין דוד פייל המתמחה כבר למעלה מ-20 שנים בדיני זכויות רפואיות בדגש על תאונות עבודה, צבר הצלחות משפטיות רבות שהניבו ללקוחותיו פיצויים בהיקף של מיליוני שקלים. משרדנו המונה יותר מ-30 עורכי דין ומומחים רפואיים, יספק לכם הערכה לסכום הפיצויים הצפוי מתאונת העבודה, לצד כל האפשרויות המשפטיות המתאימות למקרה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם