צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה סרטן

להאזנה:

 

אחת ההשלכות שעשויות להגיע בעקבות מחלת הסרטן, היא אובדן כושר עבודה. על ההתמודדות עם הנושא מול חברת הביטוח ודרכי קבלת הפיצוי בשל אובדן כושר עבודה סרטן תוכלו לקרוא במאמר הבא:

מחלת הסרטן לסוגיה גורמת לכאב וסבל פיזי ונפשי וכרוכה כמעט תמיד בפגיעה בשכר מעבודה. למרבה הצער, דווקא ברגעים הקשים לא תמיד יהיה קל לדרוש את שמגיע מחברת הביטוח ולכן יש צורך להבין כיצד פועלים ומהן זכויות התביעה הנוספות שקיימות, כדי להעמיד סכום פיצויים מספק לאורך התקופה.

 

מהו אובדן כושר עבודה ממחלת הסרטן?

עובד שלקה בסרטן חווה שינויי חיים במאה ושמונים מעלות. הוא נדרש לטיפולים רבים וקשים כמו כימותרפיה, הקרנות או ניתוחים המונעים ממנו אפשרות לעבוד ולכן מעבר לכאבים, התשישות ושלל התופעות, עליו למצוא גם פתרונות כלכליים המאפשרים לו ולמשפחתו להתמודד כראוי.

אובדן כושר עבודה סרטן למעשה קובע פיצויים לעובדים שאינם מסוגלים להמשיך בעבודתם בעקבות הטיפולים השונים שהם נדרשים לבצע ובסכום שנקבע בהתאם לדרכי החישוב המופיעות בפוליסה. לכן חשוב לוודא מבעוד מועד כי הפוליסה מכסה כראוי את הנושא ומאפשרת כמה שיותר סיכוי לקבלת סכום כספי בעתיד שניתן להתבסס עליו.

חשוב להדגיש שהסרטן הוא שם כולל למחלה, כך שישנם סוגים מקומיים שניתן להסיר בטיפול קצר ולהחלים בתוך כמה שבועות. ברוב הפוליסות של אובדן הכושר קיימת תקופת המתנה של שלושה חודשים עד שיינתן הפיצוי בפועל, כך שאם המחלה והטיפולים הגיעו לסיומם בתקופה זו או פחות מכך, לא יינתן כל פיצוי.

אובדן כושר עבודה סרטן
אובדן כושר עבודה סרטן

חברת הביטוח מסרבת לפצות: מה עושים עכשיו?

אובדן כושר עבודה סרטן הוא עובדה קיימת, שאיננה נתונה למחלוקת או לפרשנות. כאשר חברת הביטוח מסרבת לפצות מבוטח, עדיין לא מדובר בסוף פסוק וניתן להגיש ערעור. רצוי שבנקודה זו יהיה לעזרת המבוטח עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן, שיוכל ללוות ולייצג תוך שימוש בכלים משפטיים יעילים וניסיון מקצועי עשיר.

במשרד עו"ד דוד פייל הפועל במקצועיות ובאמינות רבה כבר למעלה מ-20 שנים, אנו גאים בהצלחות הרבות בתחום זה, במסגרתן הצלחנו לספק את קצבת אובדן הכושר גם לחולי סרטן ותוך הימנעות מניהול הליכים משפטיים ארוכים ויקרים. בכל מקרה שבו חברת הביטוח מסרבת לספק פיצויים אובדן כושר עבודה בנימוקים שונים, ננהל מולה הליך משפטי בלתי מתפשר ועד למתן כל הזכויות המלאות.

 

על אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב שנגרם בעקבות מחלה, תאונה, פציעה ולעתים גם מום מולד ובמסגרתו לא ניתן למצות את כושר העבודה ומכאן שלא ניתן גם להתפרנס כראוי, ביחס לכל אדם אחר. זהו כיסוי "ליום גשום" שמתייחס לנכות תפקודית בלבד ולא לנכות רפואית. בייחוד במצבי אובדן כושר עבודה סרטן חשוב לדון בהבלים בין השתיים, שכן קיים מצב של נכות רפואית, אך לא בגינה יינתן הפיצוי.

למעשה, נכות רפואית היא נכות שמי שקובע אותה הוא רופאים ולעניין מצבו הרפואי של האדם שלפניכם. באשר לנכות תפקודית, היא מבוססת אמנם על הנכות הרפואית שניתנה, אך בהתאם לקריטריונים נפרדים שבוחנים את יכולתו של אדם לעבוד בעבודתו ולהשתכר ממנה בהתאם.

 

מסלולי התביעה האפשריים במצבי אובדן כושר עבודה סרטן

כל אדם שחווה מקרוב את מחלת הסרטן, מבין היטב ובאופן מיידי את הקשר שבין המחלה לאובדן כושר עבודה. כאמור, המחלה דורשת התמודדות קשה במישור הרפואי, הטיפולי והאישי וחשוב לצמצם מתוכה ככל הניתן גם את הקושי הכלכלי הכבד. להלן שלוש דרכים מרכזיות לעשות זאת:

 

קצבת נכות כללית

כל אדם שחלה בסרטן רשאי להגיש תביעת נכות כללית למוסד לביטוח הלאומי. בכפוף להגשת טפסי התביעה, תידרש עמידה בפני וועדה רפואית שתעריך את המצב הרפואי ותקבע אחוזי נכות מתאימים. בחלק גדול מהמקרים, ניתן גם יהיה לקבוע נכות זמנית במסלול תביעה קצר יותר, שמספקת נכות גבוהה לפרק זמן מסוים. בתום פרק הזמן, ייבחן מצבו של התובע פעם נוספת.

קצבת נכות כללית משולמת רק מהיום ה-91 ליום שבו החל מקרה הביטוח, כך שגם הפעם אם מדובר בסוג שיטופל ויחלים בפרק זמן זה, התביעה כלפיו לא תהיה רלוונטית.

 

קצבת נכות מעבודה

האפשרות הזו תתאים לחלק מהאוכלוסייה בלבד, שכן היא רלוונטית למי שנפגעו במהלך עבודתם או כתוצאה ממנה, או לחילופין סובלים ממחלת מקצוע. לא פעם מחלת המקצוע נגרמת בעקבות חשיפה לא מוגנת לחומרים כמו אסבסט למשל, או בשל חשיפה קבועה וממושכת לשמש, קרינת אינפרא אדום ועוד.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה סרטן

אפשרות זו תתאים לכל מי שאיבד את כושר עבודתו בעקבות המחלה. הביטוח שאותו תובעים יכול להיות פרטי, על ידי פוליסה שהמבוטח יצר מיוזמתו בעבר כמו אובדן כושר עבודה, פוליסת נכות מעבודה, ביטוח מחלות קשות וכיוצ"ב. בנוסף לאפשרות התביעה בחברת הביטוח הפרטית, כמעט כל העובדים במשק מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה דרך קרן הפנסיה.

זהו רכיב ביטוחי שנכנס לתוקפו משנת 2008 ואילך והוא מספק לכל עובד פוליסה מסוימת, המשתנה מפוליסות אחרות וחשוב לבדוק את תנאיה. גם כאן סביר להניח שתחול תקופת המתנה של 3 חודשים וגם כאן בדומה לקצבאות הביטוח הלאומי, הפיצוי ישולם עד לגובה 75% משכרו של העובד.

הדגש המרכזי בביטוחים אלה הוא האפשרות לתבוע גם בשל מצבים של אובדן כושר עבודה חלקי – מצב שבו מסוגלות העבודה קיימת, אך בהפחתת מסגרת שעות העבודה או מאמצי העבודה לאורך היום. כיסוי שכזה אכן קיים בפוליסות רבות אך בהחלט לא בכולן וזוהי סיבה נוספת לחשיבותה של בדיקת הפוליסה מראש.

 

סוגי הפוליסות הקיימות

באופן כללי, ניתן לחלק את היקף הפוליסות הקיימות למצבי אובדן כושר עבודה סרטן לשלוש:

 

הפוליסה הבסיסית

פוליסות מהסוג הזה מכסות מצבי אובדן כושר עבודה בכל סוג ותחום תעסוקתי. במילים אחרות, המבוטח יצטרך שלא להיות מסוגל לעבודה כלל כדי לקבל את הפיצוי, שכן פוליסות אלה מתנות את הזכאות ב"עיסוק סביר" – מונח שנתון לפרשנות ומחלוקות רבות ושקובע כי לא יינתן פיצוי, אם המבוטח יכול לעבוד בעיסוק סביר אחר שתואם את ניסיונו, השכלתו וכישוריו המקצועיים.

הפוליסה הבסיסית על פי רוב מאפיינת את קרנות הפנסיה (נקראת גם פנסיית נכות) ולכן חשוב לבדוק את תנאיה ואת הכיסוי המלא.

 

הפוליסה המתקדמת

פוליסה עיסוקית שמתייחסת למקצוע ספציפי, למשל מורה שלקתה בסרטן במיתרי הקול ואיננה יכולה עוד לעבוד בתחום זה.

 

הפוליסה המקיפה

פוליסה זו נחשבת לטובה ביחס לאחרות ומצויה בדרך כלל בביטוחי המנהלים. במסגרתה, יחול כיסוי לכל מצבי אובדן הכושר, בין אם זמני או קבוע וללא תלות בסוג העיסוק הנוכחי או התיאורטי הבא.

 

אנחנו כאן בשבילכם

אובדן כושר עבודה סרטן הוא למרבה הצער מצב שאנו במשרד עו"ד פייל מכירים היטב ומקרוב. במשך שנים רבות רכשנו ניסיון מקצועי עשיר וקצרנו הצלחות מול חברות הביטוח השונות, שאפשרו ללקוחותינו לקבל קצבת אובדן כושר מלאה ולאפשר לעצמם לקבל טיפול ותמיכה כשיש שקט בגזרה הכלכלית.

אנו מזמינים אתכם לפגישה ללא עלות בה נעריך את אפשרויות התביעה, נלווה, נכוון ונייצג אתכם לאורך הדרך ונדאג לעמידה בלתי מתפשרת על זכויותיכם. צרו קשר ונתאם בהקדם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם