צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין לתביעה בגין פטירה

להאזנה:

 

טיפול בתביעות בהן נפטר אדם, נחשבות לקשות והמורכבות ביותר בקשת התרחישים בעולם המשפט. בנסיבות המגוונות שבהן פטירת אדם יכולה להתרחש, חשוב שיהיה לצד היורשים, השארים או המוטבים עורך דין לתביעה בגין פטירה, שידאג לממש את זכויותיהם מול הגופים הגדולים והרלוונטיים. במאמר זה נציג כמה מקרים שבהם חשוב לפנות לעו"ד מן הרגע הראשון.

 

תביעה בגין מוות תוך רחמי של עובר

תביעות אלה מוגשות כלפי מקרים שבהם לא ננקטו פעולות מתבקשות להצלת חיים או שלא הובאו בחשבון שיקולים כמו גורמי סיכון או סימני מצוקה – דבר שיכול היה למנוע את המוות המצער.

מוות תוך רחמי מתרחש הן בגין תופעות מיילדותיות כמו היפרדות או הזדקנות שליה או אובדן דופק, במצבי מצוקה עוברית כמו תשניק סב לידתי והן בגין חבלה חמורה וקטלנית לבטן. הסיבות שהובילו לכך מגוונות עוד יותר: למשל כאשר היולדת לא מחוברת כראוי למוניטור וכך איש אינו יודע שקיימת מצוקה עוברית שיש לטפל בה בדחיפות, או כאשר זירוז הלידה מתבצע בשלב מאוחר מידי.

כך או כך, ההורים הכואבים שנאלצים להתמודד עם אובדנם הנוראי, זקוקים לעזרה משפטית כדי להבין האם הנסיבות של המקרה מצדיקות תביעת רשלנות רפואית וכיצד לפעול על מנת לקבל פיצויים מהגורם המתאים.

כאן נכנס לתמונה עורך דין לתביעה בגין פטירה – עורך דין דוד פייל, שמחזיק בניסיון משפטי עשיר ביותר בסוגיות אלה ודומות להן ושיודע כיצד להתמודד עם המקרה במקצועיות מלאה. חשוב להבהיר שבמקרים של מוות תוך רחמי של עובר, הפסיקה מביעה מגוון רחב של עקרונות שאותם צריך להכיר ולהתאים למקרה לגופו.

תביעות אלה יוגשו בכל מקרה שבו ניתן היה לצפות סיכון לחיי העובר ולמנוע את מותו, אך מסיבות כלשהן לא נעשה הדבר. כך במקרה לדוגמה, תובעת מסוימת הגיעה בהריונה לבית החולים והתלוננה על כאבים קשים. היא שוחררה לביתה ושבה למחרת עם אותן התלונות, אז אובחנה היפרדות שליה ולמרבה הצער, התינוקת נולדה בניתוח קיסרי דחוף ללא רוח חיים.

לאותה התובעת יש רקע מיילדותי משמעותי מאוד – זה היה הריונה ה-13 במספר, שאופיין בין היתר גם בריבוי מי שפיר. לאור הסיכונים המובהקים להיפרדות שליה, הצוות הרפואי היה מחויב להשאיר אותה להשגחה ולניטור. הדבר כאמור לא נעשה והתובעת פוצתה בסיום ההליך המשפטי בסכום של 230,000 ₪.

עורך דין לתביעה בגין פטירה
עורך דין לתביעה בגין פטירה

תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה

מוות מתאונת דרכים, תאונת עבודה או כל סוג אחר של תאונה משפיעים באופן טראגי ומצער ביותר על כל קרובי המשפחה ובפרט על התלויים בנפטר לפרנסתם ומחייתם. כאשר קיים ביטוח חיים, הרי שניתן לתבוע אותו ולקבל כמוטבים פיצוי בסכום חד פעמי או כקצבה חודשית. בנוסף, יש לתבוע את קרן הפנסיה המכילה מרכיב לכיסוי שארים במקרה מוות ושגם ממנה יפוצו קרובי המבוטח.

על מנת לממש את כספי הפיצויים, יש לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין לתביעה בגין פטירה שיגיש את המסמכים ואת טופס התביעה לחברת הביטוח ושינהל תביעה משפטית אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שהוגשה לה. חשוב להבהיר שהיקף התגמולים לעולם תלוי בתנאי וסוג הפוליסה שהנפטר חתם עליה. סכומי הפיצוי במקרה מוות נקבעו מראש וכך גם ההחלטה לגבי קבלתם כקצבה או כסכום חד פעמי.

השימוש בשירותיו המשפטיים של עורך הדין עולים לא פעם דווקא לאור הטענות מצד חברת הביטוח לדחות את התביעה ובטענות שמצדיקות לכאורה את חוסר מחויבותן לפצות את השארים. במקרים אלה יוכל עו"ד דוד פייל המשמש כמשרד עורך דין לתביעה בגין פטירה, לעתור לבית המשפט ולשכנע כי חברת הביטוח שגתה ומחויבת בכל מקרה לספק את התגמולים בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

להלן מספר טענות נפוצות בהן עשויה להשתמש מבטחת הדוחה את תביעת השארים:

  • טענת אי גילוי – חברת הביטוח טוענת שהמבוטח הסתיר ממנה פרטים חיוניים בנוגע למצבו הרפואי ושלו היו ידועים לחברת הביטוח מראש, היא הייתה מסתייגת מעריכתה של אותה הפוליסה.
  • טענה לאשם תורם – חברת הביטוח סוברת שנזקי המבוטח נגרמו לו כתוצאה מחוסר זהירות עצמי, באופן מוחלט או יחסי (בהתאם לסוג המקרה) ועל כן היא פטורה מלשלם פיצויים.
  • חוסר כיסוי – חברת הביטוח מבהירה כי האירוע איננו מכוסה בשל חוסר תשלום הפרמיות.

 

כמובן שבכל אחד מהמצבים הללו וביחס לכל טענה אחרת – ניתן להשיג את התוצאה ההפוכה, גם אם חברת הביטוח טוענת אחרת. עו"ד דוד פייל יסייע לכם להשלים את הליך התביעה ולדאוג לכל סכום הפיצויים שיסייע בהתמודדות הכלכלית.

 

תביעת ביטוח בגין מוות של מבוטח משכנתא

כחלק מנטילת המשכנתא, הבנק ממנו היא ניטלה מחייב את הלווים ליצור ביטוח חיים למשכנתא, המהווה ערובה לכיסוי ההלוואה לבנק, גם אם חלילה נפטר אחד הלווים. אספקט נוסף בעריכת ביטוח זה הוא ההימנעות שמחיוב משפחת הנפטר להיקלע לקושי כלכלי חמור כתוצאה מההלוואה שנותרה פתוחה.

בתביעות מהסוג הזה חשוב להבהיר כי תגמולי הביטוח אינם משולמים ליורשים או השארים של המבוטח, אלא לבנק המלווה המצוין בפוליסת הביטוח. בנוסף, הבנקים אינם מפקחים על תהליך יצירת ביטוח החיים באחת מחברות הביטוח ולכן לא מודעים לתאימות שלו את תקופת או סך ההלוואה. וכך מתגלה לא פעם כי הביטוח לא תקף או שאיננו מתאים בפרטיו.

נספר על מקרה שבו אדם הצטרף לביטוח חיים למשכנתא בחברה מסוימת, שביטלה כעבור מספר שנים את הפוליסה מסיבות מסוימות. הבנק שלטובתו נערך אותו ביטוח לא העביר הודעה על ביטול הפוליסה למוטבי הלווה ובהמשך כאשר הוא נפטר, נדהמה משפחתו לגלות כי אין בידה ביטוח חיים תקף לטובת כיסוי מלא של הלוואת המשכנתא.

במקרה נוסף, גילתה בתה של נפטרת, שביטוח החיים למשכנתא שיצרה בעבר היה תקף רק ל-19 שנים, זאת למרות שתקופת המשכנתא כולה נפרשה ל-25 שנים. כך נוצר מצב עגום ביותר שבו בתה היחידה של הנפטרת נותרה עם כיסוי המשכנתא לבדה, ללא יכולת להשתמש בכספי הביטוח כלל.

 

עורך דין לתביעה בגין פטירה כאשר קיימת משכנתא

אם מצב כזה או דומה אירע גם לכם כמוטבים למבוטחי המשכנתא, אנא פנו אל משרד עורך דין לתביעה בגין פטירה דוד פייל. יחד נוכל לחשוב ולתכן את כל דרכי הפעולה המתאימות למצב ולוודא כי זכויותיכם נשמרות במלואן ללא פגיעה. גם אם נותר סכום גדול למשכנתא שכעת אבדה היכולת לשלמו מחברת הביטוח, חשוב להבין כיצד להתמודד עם הסיטואציה וכיצד להתנהל משפטית מול הבנק וחברת הביטוח.

 

מלווים אתכם בנאמנות ומקצועיות לכל אורך הדרך

אין די מילים שיוכלו להביע את הצער והכאב שנגרמו עקב פטירת יקיריכם. אנחנו כאן כדי לסייע לכם להתמודד עם הסוגייה המשפטית-כלכלית שנובעת מהפטירה ולוודא שתקבלו את כל סכומי הפיצוי הנובעים מכך וללא דיחוי.

משרד עו"ד דוד פייל ושות' פועל במקצועיות למען לקוחותיו כבר למעלה מעשרים שנה. לאורך הדרך צברנו ניסיון בניהול אלפי תיקים המתייחסים לסיטואציות דומות בחלקן לאלו שהזכרנו כאן והצלחנו לממש את מטרות התביעה ואת הצדק עבור אלו שחוו את הנורא מכל. אנו מזמינים אתכם לפגישת להתייעצות בלתי מחייבת, בה נספק לכם הערכה ראשונית לסיכויי התביעה, תמיכה מקצועית וכיווני פעולה משפטיים. פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם