צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה

להאזנה:

 

אם אתם קוראים את שורות אלה, נביא בחשבון כי הנורא מכל קרה ליקיריכם ואתם מעוניינים לברר כעת בנוגע להגשת תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה. מאמר זה יחולק לשני פרקים – בפרק הראשון נדון בסוגיות שמכוחן ניתן לתבוע את חברת הביטוח, אם דחתה את תביעת הפיצויים שהגשתם. בפרק השני נתייחס לשאלת חישוב הפיצויים שאתם עשויים לקבל בסופו של דבר.

 

מתכננים להגיש תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה? יש לכם כתובת

משרד עורך דין דוד פייל ושות' מתמחה בניהול וייצוג בהליכי תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה. לאורך עשרים שנות ניסיון צבר צוות המשרד ועורך הדין דוד פייל בראשו ניסיון ומיומנות עשירים ביותר בתחום זה, לרבות טיפול במקרים מורכבים ובעייתיים. שאיפתנו היא להביא למיצוי הזכויות העומדות בפני המוטבים ולספק להם הגנה משפטית יעילה וחכמה, לכל מקרה של חילוקי דעות או מורכבות בשאלת הזכויות והפיצויים.

 

עילות לדחייה או סכומי פיצוי נמוכים מצד המבטחת

ביטוח למקרה מוות (ריסק) הקרוי גם ביטוח חיים, נועד לכסות מקרי פטירה ובין היתר כאלו שנגרמו עקב תאונה כלשהי. ישנם סוגים שונים לביטוח זה, בחלקם משולבים גם מרכיבי חיסכון מהם יכולים מוטבי המבוטח (בדרך כלל בני משפחתו) לשמור על רמת חייהם ככל שהייתה תלויה בחלקה או במלואה בנפטר המבוטח.

חברות הביטוח מנהלות ביטוחי חיים באמצעות מרכיב ביטוחי המצוי בקרנות הפנסיה, ביטוחי חיים למשכנתא, ביטוחי חיים פרטיים, פוליסות מנהלים, ביטוחי תאונות אישיות, נכות סיעוד, ביטוחי בריאות ועוד. כל פוליסה מצמצמת אליה את תחומי האחריות בשלב הפיצוי, כאשר הסכומים עליהם חתומה החברה הם לרוב גבוהים מאוד ונוצרו בסיכום עם המבוטח ותשלומי הפרמיה מהם בהתאם.

אלא שבפועל, רבים מגיעים לשלב תביעת הפוליסה, בעודם מתמודדים עם אובדן כואב ומייסר ונדהמים לגלות כי תביעתם נדחתה. הסיבות לדחיית תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה עשויות להיות רבות ולהלן כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:

תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה
תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה

הפרמיה לא שולמה, הביטוח בוטל

חברת הביטוח תטען כי המבוטח לא שילם בצורה סדירה או לאורך תקופה את הפרמיות החודשיות שאליהן התחייב ולכן הביטוח שלו בוטל. במקרה אחר, ייתכן שחברת הביטוח תטען שהמבוטח עצמו פנה מיוזמתו לחברת הביטוח בבקשה לבטל את הפוליסה שלו.

 

המקרה הביטוחי לא עומד בתנאי הפוליסה

אירועי תאונה נחשבים למגוונים במיוחד, מה שמצר את הגדרותיה של הפוליסה ואת תנאי המימוש של הפיצויים ממנה. ועם זאת, גם כאשר המקרה לכאורה תואם לפוליסה, חברת הביטוח עשויה לטעון כי הוא איננו מזכה בפיצויים.

 

המוטבים כלל לא מודעים לביטוח החיים

במקרים רבים, המוטבים של המנוח כלל לא יודעים שהם רשומים כמוטבים וחברת הביטוח לא תפנה אליהם בשום שלב לצורך הפיצוי שמגיע להם. כאשר המוטבים מודעים לביטוח ודורשים לממש אותו, הם נתקלים לא פעם בדרישה להמציא כלפי המבטחת את הפוליסה של הנפטר, מה שמאלץ לחיפושים מאומצים ומאפשר בינתיים לחברת הביטוח להתחמק מאחריותה.

 

התאונה נגרמה באשמת המבוטח

לא פעם שמענו שחברת הביטוח טוענת שהתאונה התרחשה בעקבות חוסר זהירות מצידו של המבוטח, או עקב "אשם תורם" מצידו. נסיבות אלה לא מצדיקות דחייה של תביעת פיצויים ולרוב מדובר בשיטת "מצליח" בה נוקטות חברת הביטוח כדי להימנע ממתן פיצוי.

 

הסתרת מידע רפואי בעת עריכת הביטוח

חברת הביטוח טוענת שהמבוטח הסתיר ממנה מידע בנוגע למצבו הרפואי, דבר שבפועל התממש וגרם לפטירתו. במקרה כזה חברת הביטוח מתחמקת מאחריותה לפצות בטענה שלו היה המבוטח חושף את מצבו הרפואי, לא היתה נערכת מולו פוליסה שכזו מלכתחילה.

 

החרגות וחריגים מתנאי הפוליסה

לעתים הטענה היא למקרה שהוגדר כחריג בפוליסה והמשמעות היא שלא חל ממנו פיצוי. כמובן שהגדרות אלה נתונות לפרשנות ולמחלוקות ולכן חברת הביטוח תנסה להטות את הפרשנות לטובתה, בעוד שהמוטבים ינסו לטעון לפרשנות אחרת.

 

פיצויים בעקבות פטירה מתאונה

ככל שחברת הביטוח דוחה את תביעת הפיצויים מכל טענה שהיא, ניתן לפנות לייעוץ משפטי כדי לתכנן תביעה בבית המשפט. בנוסף, מי שמבקש להגיש תביעה בגין מוות כתוצאה מתאונה, עשוי להימצא זכאי לפיצויים גם מפוליסות ביטוח נוספות שהיו ברשות הנפטר, או לחילופין מגורם מסחרי או פרטי שנמצא אחראי למחדל או הכשל שגרמו למותו באותה התאונה.

סכומי הפיצויים במקרים אלה עשויים להיות גבוהים מאוד, אך חשוב לדעת שהפסיקה בנוגע לדרכי החישוב אינה אחידה. אפשר למצוא פסיקות שמתייחסות לשיטת "האחוזים" (שיטה מקובלת לפיצוי על סמך ההכנסות שהיו למנוח), שיטת הידות (פסק דין אטינגר ע"א 140/00) וגם פסיקות שהתבססו על הערכה בלבד.

הגישה הכללית היא שכאשר ניתן להסיק או לדעת מהו מצבו המשפחתי של הנפטר, צריך לפסוק פיצויים בשיטת הידות עליה מיד נפרט. יחד עם זאת, ייתכן שהחישוב לפיצויים יבוצע בדרך אחרת, למשל בתביעות על פי פקודת הנזיקין בהן יבוצע אומדן.

מומחים מסוימים צפויים לקחת חלק בחישוב כל הנתונים לאורך חיי האדם לטובת סכום הפיצויים: גילו, מצבו המשפחתי, תקופת עבודתו, הקידום והוותק, צבירת חסכונות, הכשרות מקצועיות ועוד. אם מדובר במוות כתוצאה מתאונת דרכים, צריך להבדיל גם בין תביעת עיזבון, שבה יש להתייחס למה שהיה קורה אלמלא הפטירה, לבין תביעת תלויים שבה יש להתייחס לכל מה שקרה בעקבות הפטירה.

 

השנים האבודות ושיטת הידות

הלכת השנים האבודות התפתחה בשנים האחרונות במסגרת תביעות עיזבון ותלויים ומתייחסת לאובדן ההשתכרות של נפטר בטרם עת, שלא הגיע לשיבה טובה ושהיה עשוי להוריש נכסים לו היה מגיע לכך. מכיוון שפטירתו גורמת כעת לגריעה כלכלית, צריך לפצות בגינה.

על פי שיטת הידות, מתבצע שקלול מסוים של כל "יד" שהייתה מעורבת בהכנסת משק הבית וממנה ניתן להעריך את הפיצוי. במקרים מסוימים, ייכנסו לשיקול גם "נפגעים משניים" כתוצאה מהפטירה, שזכאים גם הם להיכלל באותו הפיצוי, כמו למשל אביו של הנפטר, שישב לצידו בעת שרכבם נפגע בתאונה.

במקרה לדוגמה, ילדיהם של זוג הורים שמתו בתאונה מצערת הגישו תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה. בשל העובדה שלבני הזוג היו תגמולים כנרדפי הנאצים ומהמוסד לביטוח הלאומי, חברת הביטוח ניסתה לטעון שאינה חייבת בפיצוי המלא שנכלל בפוליסה.

התיק נוהל על פני דיונים רבים שבהם התגלעה מחלוקת לשאלת אופן חישוב הפיצויים, כמו גם עיסוק בשאלות לגבי הזכות לפיצוי מעבר לגיל הזקנה (בני הזוג קיבלו קצבת זקנה ופנסיה בעת התאונה). בית המשפט פסק בסופו של דבר, פיצוי לטובת השנים האבודות, קיצור תוחלת החיים, עזרת קרובים, נזקי התובעים והחזר הוצאות הקבורה.

 

אל תישארו ללא זכויותיכם!

תביעת ביטוח בגין מוות כתוצאה מתאונה נחשבת לתביעה מורכבת במיוחד, שכן היא מערבת בתוכה שלל סוגיות משפטיות אפשריות ודורשת היכרות מעמיקה עם הפסיקה שנוצרה בנושא. עורך דין דוד פייל ומשרדו עומדים לרשותכם כל העת ומזמינים אתכם לפגישת התייעצות בלתי מחייבת, בה ניתן יהיה להעריך את המקרה ולתכנן ממנו את מהלך התביעה המתאים.

משרדנו מתמחה כבר למעלה מ-20 שנים בתחום נזקי הגוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות מול חברת הביטוח, המוסד לביטוח הלאומי, רשלנות רפואית ועוד. אנו מעמידים לרשותכם צוות משפטי מיומן המונה 30 עורכי דין ואת כל הניסיון המקצועי שיסייע לכם בהצלחת התביעה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם