צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

קצין התגמולים

להאזנה:

 

קצין התגמולים משרד הביטחון

כנפגע צה"ל ומשרד הביטחון, אתה רשאי להגיש תביעה להכרה בפגיעתך, מתוקף החוק. מטרת חוק הנכים הייתה שהמדינה תיקח אחריות על הנפגעים בזמן או עקב שירותם הצבאי. עקב ריבוי תביעות הוקמו הוועדות הרפואיות, הדנות במקרים השונים הללו.

 

וועדות אלו הן נוקשות ובמרבית המקרים נוטים לשלול הכרה בנכות, על כן חשוב כי תיוועץ עם עורך דין משרד הבטחון, אשר תחום מומחיותו הינה תביעות משרד הבטחון, פניה זו תקל ותגביר את סיכוייך בתביעה באופן משמעותי וניכר.

קצין תגמולים משרד הביטחון – הבחנת חוק הנכים באשר לקביעת פיצויים

אם נקבעו לך פחות מ-10% נכות – אינך זכאי לפיצוי.

אם נקבעו לך 10% עד 19% נכות – אתה זכאי לפיצוי חד פעמי.

אם נקבעו לך 20% נכות ומעלה – אתה זכאי למענק חודשי.

כמו כן, אם קבעו לך אחוזי הנכות גבוהים מ-50% הנך זכאי לסיוע משמעותי ברכישת רכב והטבות נוספות. כנכה קשה (שיתוק מלא בפלג הגוף התחתון / קטיעת שתי גפיים לפחות או עיוורון), אתה זכאי לתוספת של 40% על התגמול שנקבע לו.

לצד התגמולים הכספיים ישנה זכאות לטיפולים רפואיים שונים, ציוד עזר רפואי, שירותי ליווי, תרופות, הבראה ועוד.

חשוב לטפל בהכרה בפגיעות בשירות גם כאשר הנכות אינה צפויה להגיע ל-10% וזאת במטרה לתבוע בעתיד, אם חלילה ישנה החמרה במצב הבריאותי.

קצין התגמולים
קצין התגמולים

קצין התגמולים – הכרה כזכאי

על מנת להיות מוכר על ידי משרד הבטחון כזכאי, עליך להגיש בקשה לקצין התגמולים על גבי טופס בקשה. קצין התגמולים יבחן את הבקשה , תהליך זה עלול לקחת מספר חודשים, כיון שעל קצין התגמולים להזמין תיקים רפואיים ומסמכים שונים הקשורים בתביעתך.

אם תתקבל תשובה שאינה תספק אותך ותחוש כי קצין התגמולים טעה בהחלטתו, תוכל לערער על החלטתו בפני וועדת הערעורים. וודאי קיבלת את הרושם הנכון, כי התהליך אינה פשוט וארוך, על כן אנו ממליצים מאוד לפנות לעזרה מקצועית של עורך דין משרד הבטחון שיסייע לך בתהליך רבות.

ערעור על החלטת קצין התגמולים

כפי שצוין לעיל, ניתן לערער על החלטת קצין התגמולים מול הוועדה העליונה לערעורים. את הערעור יש להגיש באופן שמפורט לפי חוק. הוועדה תדון בנימוקי הערעור ותסקור את טענות שני הצדדים, תסקור מסמכים רלוונטים וחוות דעת רפואית.

רק אז תינתן החלטה בדבר קבלת או דחיית הערעור. במידה והוועדה תקבל את הערעור, המשך הטיפול יוחזר לקצין התגמולים, במידה והערעור ידחה התיק ייסגר.

ערעור על החלטת וועדה רפואית

הנך רשאי לערער על כל החלטה של הוועדה הרפואית, בפני ועדה רפואית עליונה. הוועדה העליונה יכולה לאשר או לבטל את החלטת הוועדה הראשונה. גם החלטת הוועדה העליונה אינה סופית וניתן לערער עליה בבית המשפט המחוזי.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם