צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בסיעוד

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בסיעוד מאפשרת לחולה הסיעודי ובני משפחתו להגיש תביעת פיצויים מתאימה ולקבל בגינה פיצוי כספי שהולם את הנזק, הכאב והסבל שנגרמו להם. כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית שנגרמה כתוצאה מטיפול סיעודי או אבחנה סיעודית לקויה? האם אפשר לתבוע מלבד המוסד הרפואי עצמו גם את הרופא או המטפל ישירות? כאן תמצאו את כל המידע בנושא:

 

מהי רשלנות רפואית בסיעוד?

כל טיפול רפואי מחויב על פי חובה חוקית ומוסרית כאחד להעניק לכל מטופל וללא הבדל את הסיוע הרפואי הטוב ביותר, על אחת כמה וכמה כאשר המטופל הוא אדם סיעודי שתלוי לחלוטין בסיוע בעזרת אחרים. אוכלוסיית החולים הסיעודיים חשופה מטבעה לפגיעות יותר מאשר מטופלים אחרים ולכן דורשת מאמצים ותשומת לב מיוחדים המכירים בנסיבותיהם ומתחשבים בהם.

 

הגורם המטפל

אם הגורם המטפל שבו תלוי האדם הסיעודי מתרשל במילוי תפקידו, החולה ומשפחתו יוכלו להגיש תביעת פיצויים וככל שהרשלנות עצמה הובילה לנזק בר הוכחה. משרד עורך הדין דוד פייל מייצג כבר שנים רבות נפגעים ומשפחותיהם במקרי רשלנות רפואית, בין היתר מקרים שנגרמו למטופלים סיעודיים מכל סיבה שהיא. פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי שיעריך את סיכויי התביעה ויוכל לטפל בה בתהליך מסודר ללא פשרות.

 

הרגישות של תיקי רשלנות בסיעוד

במקצוע הסיעוד לוקחים חלק גורמים שונים כמו אחות מוסמכת, עבודה סוציאלית, סניטרים, מטפלים, רופאים גריאטריים, רופאים מומחים ועוד. כל אחד מהתפקידים הללו כרוך בסוג שונה של הכשרה והסמכה והוא ניתן בשורה של מקומות אפשריים, מהמוסד הרפואי ועד לביתו של החולה הסיעודי.

רשלנות רפואית בסיעוד
רשלנות רפואית בסיעוד

במצב סיעודי

במצב סיעודי, החולה עצמו מאבד משמעותית מיכולת התפקוד היומיומית ולעתים גם הבסיסית ביותר, המביאה אותו לכדי קשיים ברמת הניהול והשליטה על עצמאותו ומגבילה פעולות שונות כמו התניידות, אכילה עצמאית ונטילת תרופות, שליטה בסוגרים, ירידה בתפקוד הקוגניטיבי ועוד.

 

מקרי רשלנות רפואית

מקרי רשלנות רפואית בסיעוד נגרמים כתוצאה מכך מכלול רחב של נסיבות ולא רק במסגרת מתן הטיפול עצמו, אלא גם בהפניה באיחור לטיפול רפואי, התעלמות מתלונות של המטופל וחשיפת הידרדרות מצבו בדיעבד, מתן טיפול שלא על פי הנחיות הרופא המטפל (למשל כאשר המטפל באדם הסיעודי מעניק לו מינון שגוי מתרופה הגורם לו נזק משמעותי) וכמובן שגיאה באבחנה מסוימת.

 

פיצויים בעקבות רשלנות בטיפול סיעודי

אם קיים חשד לכך שהתקיימה רשלנות במסגרת טיפול סיעודי, התביעה תהיה חייבת להוכיח כי התקיימה הפרה של חובת הזהירות כך שנגרם נזק בעקבותיה למטופל הסיעודי ולפיכך ישנו קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לבין ההתרשלות, קרי חוסר השמירה על חובת הזהירות כנדרש.

 

הפרת חובת הזהירות

הפרת חובת הזהירות במקרים של רשלנות רפואית בסיעוד מתבססים על מבחן "האדם הסביר". מבחן זה בודק האם הצוות הרפואי והגורם הרשלני בפרט פעלו בכפוף לכל הכללים והפרקטיקות הרפואיות המקובלות, כך שאם המטופל הסיעודי היה מטופל אצל כל רופא סביר אחר, היה בהכרח מקבל את אותו הטיפול וזוכה לאותה הגישה הרפואית.

 

ייעוץ משפטי פרטי שניתן מעורך דין מנוסה

על מנת לבדוק ביסודיות את היתכנות התביעה והכדאיות בהגשתה, צריך לפנות לייעוץ משפטי פרטי שניתן מעורך דין מנוסה ביותר בתחום. רשלנויות רפואיות בסיעוד כרוכות בעוגמת נפש והערמת קשיים רבים ונוספים על החולה ומשפחתו, אך למרבה הצער לא כל תרחיש רפואי ייחשב בסופו של דבר כרשלנות מאחר ולא הופרה בו חובת הזהירות והצוות הרפואי אכן עמד כראוי במבחן הרופא הסביר/

 

הייעוץ המשפטי

הייעוץ המשפטי מספק הערכה ראשונית למקרה ומעריך את סיכויי התביעה להתקבל. ניתן להגיע לפגישה זו כבר עם החומר הרפואי שבידכם כדי לקבל אינפורמציה מקצועית טובה יותר בנוגע למקרה. כמובן שתביעות שתתקבלנה בהקשר הזה וימצא כי אכן התקיימה בהן רשלנות רפואית, יביאו לפסיקת סכומי פיצויים גבוהים במיוחד העומדים בחלק מהמקרים על מאות ואף מיליוני שקלים.

 

רשלנות רפואית בבית אבות

חולים סיעודיים רבים לא יכולים להיות מטופלים בביתם בעקבות הצורך בהשגחה לאורך כל 24 שעות היממה, או מאחר ומדובר במצב סיעודי שיש בו סכנה למטופל הסיעודי עצמו. הכנסת אדם קרוב ויקר לליבנו לבית אבות סיעודי היא החלטה קשה שנלקחת בדרך כלל מתוך הבנה כי אין פתרון אחר למצב ובמסגרתה אנו מצפים שיוענק לאדם הטיפול שדרוש לו במטרה לשמור עליו ולהקל על מצבו.

אלא שישנם מקרים שבהם האמון שנטעו המשפחות בבית אבות סיעודי לא מצדיק את עצמו. במקרה של רשלנות רפואית שנגרמה לחולה סיעודי בבית האבות, עשוי להיגרם סבל איום למטופלים ואף מוות. חלק מהמקרים הללו נובעים מהזנחה שייתכן ואיננה מכוונת, אך מזיקה באותו האופן.

 

בתי אבות סיעודיים

רשלנות רפואית בבתי אבות סיעודיים עשויה להתבטא דרך פנים רבות להזנחה, שעה שבני המשפחה מאמינים שמדובר בסביבה בטוחה ונקייה, המספקת מזון ושתייה איכותיים. זו יכולה להיות הזנחה רפואית שמתעלמת מתלונות רפואיות או לא זוכה לתשומת לב מספקת כאשר מתעוררת לקשיש הסיעודי בעיה כזו או אחרת.

 

אפשרות נוספת

אפשרות נוספת היא כאשר ההתנהלות של הצוות הסיעודי במקום מאפשרת התפתחות של פצעי לחץ וזיהומים או בעיות שמקורן בהיגיינה אישית לא ראויה.

 

סיכוי לחשיפת הזנחה

קיים גם הסיכוי לחשיפת הזנחה רגשית וחברתית שבמסגרתה החולה נותר לבדו במשך שעות רבות מתוך היממה כך שהוא לא מקיים מגע אנושי או אינטראקציה עם אחרים ונחשף כתוצאה מכך לסיכונים המבטאים הידרדרות במצב הרפואי.

 

כיצד לזהות רשלנות סיעודית?

גם אם המטופלים הסיעודיים לא מסוגלים לבטא במילים חוויה קשה, כאב או מצוקה, יהיה אפשר לחשוד בחוויה של רשלנות רפואית בסיעוד דרך אחד מהסימנים הבאים:

חבורות ופצעים שאינם מוסברים לרבות פצעי לחץ המופיעים באזור גופני ספציפי. פצעי הלחץ מסגירים תנוחה ממושכת מאוד במצב מסוים שלא משתנה בתדירות הרפואית הנדרשת למניעה.

  1. ירידה חריגה במשקל שאין לה הסבר סביר
  2. התייבשות או תת תזונה
  3. סימני מכות או נפילות שייתכן ונגרמו מהיעדר ההשגחה או הטיפול המתאימים
  4. שינויי התנהגות קיצוניים, הסתגרות, פחד
  5. היגיינה לקויה או סביבה לא סטרילית מספיק, מרצפות חלקות מאוד, תאורה לקויה, אמצעים לא מלאים להתניידות או לטיפול.

 

אינטראקציה המתקיימת מול הצוות

אם בן משפחה סיעודי שוהה בבית אבות, חשוב להבחין גם באינטראקציה המתקיימת מול הצוות: האם הצוות מסביר פנים למשפחה והמטופל? האם קיימים סימני מועקה במפגש של אנשי הצוות עם המטופל? כמובן שאין קשר בין אדיבות של אדם להזנחה כלשהי ולכן מדובר על ירידה עקבית, קבועה וממושכת של תקשורת לקויה עם הצוות.

 

רצוי לפנות לגורם המטפל באדם הסיעודי

בכל אחד מהמקרים הללו, רצוי לפנות לגורם המטפל באדם הסיעודי ישירות ולהסביר במפורש מה נראה בלתי תקין. רצוי לתעד את הבעיות הקיימות כדי שישמשו אתכם כממצאים להמשך הדרך. כמובן שאם לדעתכם קיימת סכנה ממשית לשלומו של המטופל הסיעודי, יש לפנות לעורך דין להתייעצות משפטית מתאימה, על מנת למגר בהקדם האפשרי את הסכנה ולעמוד על פוטנציאל הרשלנות.

 

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בסיעוד

רשלנות בסיעוד היא רשלנות רפואית מסוכנת ביותר, שחולשת על תחומים רפואיים רבים ועילות רבות ביותר להיווצרותה. היא עשויה להתקיים גם בשלבי האבחון והרישום שבוצעו על ידי הרופאים וגם בשלבים מאוחרים יותר כמו הטיפול התרופתי, הפיקוח על החולה, הניטור לגבי מצבו ושלל הבדיקות הנדרשות לו.

 

לסיכום

אם קיים חשד לרשלנות ביחס למטופל סיעודי ובכל אחד ממישורי הטיפול או נקודות המגע עם אנשי הצוות, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם ולקבל מידע ודרכי פעולה שיגנו על החולה ויספקו למשפחתו מימוש יעיל ותקין של זכויות כחוק.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם