צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעות רשלנות רפואית נגד בית חולים בבעלות שרותי בריאות כללית

להאזנה:

 

תביעות רשלנות רפואית נגד בית חולים קפלן

ישנם בתי חולים (כדוגמת בית חולים קפלן,בלינסון) שהינם בבעלות שירותי בריאות כללית. לכן, אם הנך מגיש תביעה נגד בית חולים מסוג זה, עלייך לדעת כי ההתנהלות המשפטית היא מול שירותי בריאות כללית.

 

התנאים לקביעת רשלנות רפואית

טיפול רפואי שמסתיים בפגיעה ייחשב רשלנות, אם ארבעת התנאים הבאים יתקיימו: חובת זהירות, הפרת החובה, נזק ממשי וקשר בין הפרת החובה לנזק. רשלנות רפואית נגרמת במצב בו המערכת הרפואית מפרה את חובת הזהירות וכתוצאה מכך נגרם נזק רפואי למטופל.

בתביעה מסוג רשלנות רפואית, יש להוכיח שהמוסד הרופא התרשל והפר את חובת הזהירות. בכדי להוכיח שאכן היתה רשלנות, יש לצרף לתביעה, חוות דעת רפואית של מומחה, אשר קובעת חד משמעית שהיתה התרשלות, ושקיים קשר סיבתי ברור בין הנזק שנגרם למטופל לבין מחדלו של המוסד הרפואי.

הרשלנות הרפואית יכולה להתבטא ב: ביצוע פעולה רפואית שגויה, מסירת מידע שגוי או הימנעות מכך, אבחנה שגויה וכדומה. כמו כן, בית המשפט קבע שיש לתת פיצוי כספי גם במקרים שבהם הטיפול הצליח, אבל התבצע ללא הסכמת החולה, וזאת בניגוד לחוק זכויות החולה, המורה על כך שהמטופל חייב לתת את הסכמתו. גם במקרים אלו יש לפנות לקבלת יייעוץ משפטי מקצועי על ידי עורך דין בעל התמחות ברשלנות רפואית.

תביעות רשלנות רפואית נגד בית חולים בבעלות שרותי בריאות כללית
תביעות רשלנות רפואית נגד בית חולים בבעלות שרותי בריאות כללית

הליך תביעת רשלנות רפואית עלולה להמשך מספר שנים כיון שהגורם הרפואי (הנתבע) זכאי לצרף חוות דעת רפואית מטעמו והנפגע חייב להסכים לדרישת הצד שכנגד להיבדק על ידי מומחה רפואי מטעמו

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם