צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה

להאזנה:

 

רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה עלולה לגרום לנזקים רפואיים כבדים וצמיתים, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים מתאימה. מתי הופך הטיפול ביילודים והשמירה על שלומם ובריאותם למחדל רפואי חמור? עורך הדין דוד פייל עם כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית בטיפול בתינוקות לאחר לידתם.

 

טיפול בילודה או ילוד מחויבים בחובת הזהירות הרפואית

בשעה טובה ובמזל טוב נולדו תינוקת או תינוק. ההורים נרגשים, המשפחה צוהלת, אבל כעת עדיין יש כמה וכמה בדיקות, טיפולים וצורות מענה שצריך לספק לרכים הנולדים עוד בבית החולים עצמו. מכיוון שהבדיקות והטיפולים הדרושים אינם פוסקים גם לאחר השחרור הביתה, רשלנות בטיפול ביילודה או יילוד לאחר לידה ייחשבו כך גם אם הם בוצעו במסגרת הטיפול הניתן בקהילה.

כך או כך, הצוותים הרפואיים שמטפלים בתינוק – מהצוות המיילדותי בחדר הלידה, דרך צוות התינוקייה ועד לאחות טיפת חלב אמורים לפעול בהתאם לחובת הזהירות ולהימנע מכל חריגה מנהלים, פרקטיקות רפואיות מקובלות או פעולות נדרשות שעלולים לייצר נזק. אם חלילה התרחש נזק, יש לבדוק האם התרחשו מחדל או רשלנות במעמד הטיפול ביילודה.

במאמר זה נתרכז בטיפול בילודה מיד לאחר הלידה, במחויבויות הצוות ונהלי עבודתו לרבות דוגמאות עבר לרשלנות רפואית בשלב זה.

 

רשלנות בטיפול ביילודים לאחר לידתם

בחדר הלידה שוהים עם היולדת ותינוקה גם הצוות המיילדותי ורופא ילדים, שבודקים את מצבו התקין ודואגים לסיום הליך הלידה כנדרש. אם קיימת בעיה שהייתה ידועה טרם הלידה, סביר שכעת יגיעו לחדר מומחים ספציפיים שיספקו מענה וטיפול מהירים וטובים.

האחריות על חשיפת מצבי מצוקה של הילודים והיולדות היא של הצוות המיילד והרופא המטפל. אם התגלה פגם או מום כלשהו לפני הלידה, עליהם להיבדק בהתאם לאחריה ולהפנות לטיפול מתאים במידת הצורך.

רשלנות רפואית בטיפול מיד לאחר הלידה עשויה לכלול סיטואציות של העדר תשומת לב למצוקה קיימת או טיפול לקוי בה, בדיקה לא ממצה של ילוד לאחר לידתו והתעלמות או רשלנות באבחון ובבדיקה באופן שמפספס צורך בטיפול ומענה דחופים, סיום הלידה באופן רשלני, אבחון בדיעבד של בעיה, התעלמות מבעיות שאותרו לפני הלידה עצמה, חוסר מעקב אחרי יילודים כנדרש ועוד.

רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה
רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה

הצוות טיפל בהפסקות הנשימה, אך התעכב במתן הנשמה

במקרה לדוגמה משנת 2006, נולד תינוק לאחר שבוצעה לאמו השראת לידה (זירוז לידה) ועמה ניתנו גם חומרים להרגעת הכאבים הנלווים אליה. הלידה הסתיימה בהצלחה והתינוק הועבר למחלקת מעבר, בה התינוקות שנולדו זה עתה שוהים לפני שיעברו למחלקת התינוקייה.

בעת ההגעה למחלקת המעבר חווה התינוק הפסקות נשימה וכיחלון, מה שגרם לצוות לתת לו במהירות חמצן, לבצע החייאה ולהזריק לו נרקן – חומר לטיפול בבעיות נשימה שמקורן בתרופות כמו אלו שניתנו לאם להרגעת כאבי הזירוז. כחצי שעה לאחר מכן חווה שוב התינוק הפסקת נשימה וטופל באותו האופן. בהפסקת הנשימה השלישית, הבינו הרופאים שאותם משככי כאבים הם אינם הגורמים לבעיה.

התינוק הועבר לטיפול נמרץ ושם הונשם. נקבע כי הוא סובל משיתוק מוחין בשיעור 100%.

אז מה בעצם קרה כאן? לטענת התביעה, הטיפול שבוצע במחלקת המעבר היה רשלני כך שנגרם שיהוי יתר בהעברתו של התינוק לטיפול נמרץ. ועם זאת, שופט בית המשפט המחוזי פסק שלא נגרמה כאן רשלנות רפואית. התובעים ערערו, התיק הועבר לבית המשפט העליון ובו קיבל השופט את טענת ההתרשלות, לפיה התינוק נותר זמן רב מידי במחלקת המעבר.

 

 

רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה שגרמה לנזק

כפי שקראתם, נזקים שמקורם ברשלנות רפואית מיילדותית עלולים להיות חמורים קשים מאוד. זאת הודות לרגישותו הרבה ופגיעותו של הרך הנולד ולחשיפתו לפגיעות מגוונות כל כך, עד כדי חיים בסבל ובכאב.

יחד עם זאת, את העובדה שהנזק נגרם עקב רשלנות רפואית לא תמיד קל להוכיח. עקרונית לא די בנזקי התובע כדי לבסס רשלנות וישנו צורך להצביע על קשר סיבתי ברור בין הפעולה הרשלנית שהתרחשה ובין הנזקים שנגרמו ממנה.

כמו כן, לא כל פעולה רפואית שבוצעה באופן שהורי התינוק (התובעים) מפענחים כרשלנית היא באמת פעולה רשלנית בהגדרתה ולשם כך עליהם לגבות את כל טענותיהם בחוות דעתו של מומחה רפואי מתאים (לרוב גניקולוג מיילדותי).

כמו כן, יש צורך ברור לאסוף את כל התיעוד, הרשומות והניירת הרפואית ממהלך ההריון, הלידה והטיפול בתינוק/ת כדי להבין מה היה האירוע החריג, כיצד פעל לאורו הצוות והאם הוא ביצע רשלנות בטיפול בילודה לאחר לידה באופן שהותיר נזקים ברי פיצוי.

 

אחוז הצלחת התביעות

אחת השאלות הנפוצות והטבעיות ביותר בקרב הורים שמעוניינים לתבוע את נזקי ילדיהם היא האם המאמץ צפוי להשתלם. ובכן, כדי שתביעת הרשלנות בטיפול ביילוד לאחר הלידה תצליח, יש להראות שנפל פגם בשיקול דעתו של הצוות/ הרופא המטפל ושהוא חרג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים.

פגם זה כמובן איננו תמיד בר הוכחה, הרי ישנם מצבים רבים שבהם תינוק נולד עם מום או פגם כלשהו וכעת גם הטיפול הטוב והתקין ביותר לא יניב את התוצאה הרצויה מבחינת ההורים.

למעשה, רק כאשר הצוות הרפואי לא מעריך כנדרש ממנו את הסיכון, לא נערך אליו בהתאם ולא מכין לקראתו את כל האמצעים הדרושים יהיה ניתן לטעון שהתרחשה רשלנות רפואית. במקרים אלו, הפיציים עומדים על סכומים משמעותיים וגבוהים מאוד שיסייעו להורים בהתמודדות עם הטיפול בתינוקם וישמרו על רמת חיים נאותה עבור המשפחה.

 

עורך דין רשלנות רפואית אחרי לידה

תיקי רשלנות רפואית בטיפול בתינוקות שנולדו זה עתה הם תיקים מורכבים הדורשים ידע מקצועי רחב וניסיון עשיר בניהול תביעות מיילדותיות. תביעות אלו דורשות הן בניית אסטרטגיה משפטית מושכלת והן פנייה למומחה בעל שם מהתחום על מנת למקסם את סיכויי התביעה וסכום הפיצויים.

מדובר בתהליך ממושך שדורש סבלנות רבה ואורך רוח, יחד עם מתן אמון בעורך הדין כגורם מקצועי ומנוסה בהליכי תביעות אלו.

האם ניתן לתבוע באופן עצמאי? בוודאי. אך זכרו שהנתבעים יתגוננו כנגדכם באמצעות עורכי דין מטעמם ובהיעדר היכרות אישית עם השדה המשפטי הזה, סביר שתביעתכם תסתיים בניצחון הנתבעים עוד לפני שהתחילה. עורך דין מיומן וממולח שיקבל אליו את מושכות הניהול, יוכל להשפיע לטובה על תוצאות התיק, לשכנע באופן יעיל ביותר את השופט בהתרשלות הקיימת ולהביא לכדי מתן פיצויים בסכום משמעותי ביותר.

בנוסף, עורך הדין מסייע באיסוף כל החומר הרפואי והמקצועי בנוגע למקרה, בוחן לעומק את השתלשלות האירועים ולומד את המקרה על כל התובנות ממנו, כדי להתמודד משפטית עם צוות ההגנה המשפטי ולבסס עקרונות ויסודות שהייתה בהם הפרה מצד הצוות.

 

נפגעתם מטיפול רשלני בתינוק/ת לאחר לידה?

משרד עורך הדין פייל ושות' מתמחה ברשלנות רפואית כבר יותר מ-20 שנים וצבר מקצועיות, מיומנות וניסיון עשירים ביותר בתביעות מתחומי ההריון והלידה. לאורך השנים ניהלנו תביעות בהיקף של מיליוני שקלים בהם פוצו לקוחותינו ואנו פועלים עבורם ללא לאות וללא פשרות, עד למיצוי זכויותיהם מול הגורמים שהתרשלו כלפיהם.

אנו מזמינים אתכם לפגישה ראשונית ובלתי מחייבת, בה נוכל לבחון לעומק את נסיבות המקרה ולהעריך את סיכויי התביעה והיקף הפיצויים. תוכלו לשאול שאלות ולקבל מענה רחב בנוגע לאפשרויות התביעה שאנו מציעים. פנו אלינו עכשיו ונעמוד לרשותכם במסירות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם