צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית קוסמטיקאית

להאזנה:

 

בעוד שבעבר הטיפולים אצל הקוסמטיקאית הסתכמו בטיפולי פנים פשוטים ובהסרת שיער בשעווה, כיום, לאור התפתחות הטכנולוגיה, הטיפול מבוצע פעמים רבות בעזרת שימוש באמצעים כימיים וטכנולוגיים, אשר דורשים רמת מיומנות גבוהה. האם ניתן לתבוע בעילת הרשלנות הרפואית בגין התרשלות בטיפול קוסמטי?

 

האם יש להתייחס לרשלנות רפואית קוסמטיקאית כדין רשלנות רפואית

בניגוד לטיפולים רפואיים קלסיים, טיפולים קוסמטיים הינם טיפולים אלקטיביים אשר בדרך כלל לא מבוצעים על ידי גורם בעל הסמכה רפואית. על כן, עולה השאלה האם ניתן לבחון את קיומה של רשלנות בטיפולים קוסמטיים במבחן "הקוסמטיקאית הסבירה", בדומה למבחן הרופא הסביר.

בית המשפט פסק, כי כל בעל מקצוע המעניק שירות ללקוחותיו מחויב לנהוג באופן שעולה בקנה אחד עם הנהוג בתחום. על כן, במידה והקוסמטיקאית המטפלת חרגה מאמות המידה המקובלות בתחומה, ובמידה שכתוצאה מכך נגרם למטופל/ת נזק חמור ובלתי הפיך ייתכן שתתבסס עילת תביעה של רשלנות רפואית כנגדה.

רשלנות רפואית קוסמטיקאית
רשלנות רפואית קוסמטיקאית

אי קבלת הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה

על אנשי מקצוע המצעים טיפולים אלקטיביים, כדוגמת טיפולים קוסמטיים, חלה חובה מוגברת ליידע את המטופלים אודות הסיכונים, אופן הטיפול וסיכויי ההצלחה, ואין די בהסכמה "פורמלית" לקבלת הטיפול, על מנת שההסכמה תיחשב להסכמה מדעת. במקרה שלא ניתן למטופל הסבר מקיף ובהיר טרם ביצוע הטיפול, ולמטופל נגרם נזק כתוצאה מהתנהגות רשלנית של המטפל, ככל הנראה תתבסס עילת הרשלנות הרפואית כנגד המטפל.

 

קבלת פיצויים בתביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית

דוגמה מובהקת לתביעת רשלנות רפואית קוסמטיקאית, הינה מקרה שבו קיבלה התובעת טיפול פילינג אשר לא תאם את גוון עורה, וכתוצאה מכך נפגע מראה החיצוני ונותרו בפניה כתמים לבנים, דבר אשר פגע רבות בתחומים רבים בחייה וגרם לעוגמת נפש קשה. בית המשפט פסק, כי הקוסמטיקאית הנתבעת התרשלה בביצוע הטיפול, וחייב אותה במתן פיצויים בסך של כ- 90,000 ₪.

ת"א 13318/06

במקרה שיש לכן חשד שנפגעתן מטיפול קוסמטי רשלני ונגרם לכן נזק משמעותי ובלתי הפיך,כדאי להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם