צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

בדיקה חודרנית להכרה כסיעודי

להאזנה:

 

חברת הביטוח דורשת: רוצה להיחשב סיעודי? עבור בדיקה חודרנית

בדיקה חודרנית להכרה כסיעודי: חברת הביטוח 'דקלה' דורשת ממבוטחים לעבור מבחן השתנה חודרני וכואב הנקרא בשפה מקצועית בדיקה אורודינאמית, על מנת שיוכיחו לה שהם סיעודיים, למרות שרופאי משפחה קבעו בצורה חד משמעית כי המבוטחים הללו סובלים מבעיית שליטה על הסוגרים, חברת דיקלה לא מסתפקת בכך.

 

באחד המקרים שהגיעו לאחרונה אל שולחנו של עו"ד דוד פייל גילתה 'דיקלה' יצירתיות גדולה במיוחד, כאשר טענה שחולה סיעודית איננה סובלת מבעיית סוגרים אלא מבעיה של זריזות וניידות, ואילו הייתה מספיקה להגיע לשירותים בזמן, היא לא הייתה צריכה חיתולים.

"תשובות חברת דקלה לפניותינו מוכיחות עד כמה ציניות יכולות להיות חברות הביטוח בנסותן לחמוק מפיצויים לחולים סיעודיים" טוען עו"ד דוד פייל.

אישה סיעודית אשר סובלת משורה ארוכה של מחלות הממררות את חייה פנתה לאחרונה, במצוקתה, לעו"ד פייל הידוע במאבקיו מול חברות הביטוח. במשפחתה של האישה, ששילמה אלפי שקלים במהלך השנים על מנת לזכות בביטוח סיעודי, החליטו לממש את זכותה של המבוטחת לפיצויים סיעודיים, עקב התדרדרות במצבה, אך כאשר פנו בני המשפחה אל חברת הביטוח 'דיקלה' בבקשה לקבל פיצויים, הם נתקלו בהתנגדות בלתי צפויה ונחרצת.

"אחד מכלי העזר האהובים לאחרונה על חברות הביטוח הוא לפסול את תביעת המבוטחים בטענה שהם לא עומדים בהגדרות הפוליסה למצב של חולה סיעודי" אומר דוד פייל. "ניסיונות אלה גובלים לעיתים בהתעללות בחסרי ישע, ויש לבדוק את הרקע החוקי לביצועם"לדברי עו"ד פייל מוכיחות התכתובות אשר החליפה המשפחה עם חברת 'דקלה', עד כמה הפכו חלק מחברות הביטוח ליצירתיות וציניות במאמציהן לחמוק מפיצויים למבוטחים חסרי ישע.

בדיקה חודרנית להכרה כסיעודי
בדיקה חודרנית להכרה כסיעודי

על מנת להיחשב כסיעודי יש להוכיח שהמבוטח מתקשה לבצע שלוש מתוך שש פעולות יומיומיות שהן: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ, לשלוט על סוגרים ולהיות בעלי יכולת ניידות.

בדיקה חודרנית וכואבת בכדי להיאבק בדרישות המוצדקות של מבוטחים סיעודיים לזכות בפיצויים, מעמידות חברות הביטוח רבים מהם בפני מבחנים מופרכים, חודרניים וכואבים כמו הבדיקה האורודינאמית שמטרתה לבדוק את שליטתו של החולה על סוגריו.

בבדיקה אורודינאמית מוחדר צנתר (צינורית גומי דקה) לתוך שלפוחית השתן, לצורך מילוי השלפוחית ולמדידת הלחץ בתוכה. צנתר נוסף מוכנס לחלל פי הטבעת (הרקטום) ומהווה כלי מדידה ללחץ תוך בטני. במהלך הבדיקה, בתנוחת ישיבה או שכיבה, ממולאת שלפוחית השתן בנוזל.

"הדרישה לבדיקה שכזו מיותרת לחלוטין" טוען עו"ד פייל, "מפני שרופא המשפחה של החולה קבע מפורשות כבר לפני מספר חודשים, כי האישה סובלת מאי שליטה על הסוגרים". לטענתו, הדרישה לבדיקה מצטרפת לשורה ארוכה של בקשות וטענות תמוהות של חברת 'דיקלה' וביניהן המסקנה כי האישה איננה סובלת כלל מבעיית סוגרים, אלא שהיא פשוט לא מספיקה להגיע בזמן לשירותים בגלל בעיית ניידות…

מידע על תביעות סיעוד

אין לך בעיה – את פשוט רצה לאט מדי באחד ממכתבי התשובה של חברת הביטוח שהגיע לידי עו"ד פייל נטען בין השאר כי "מחוות הדעת של רופא המשפחה מתאריך 14/10/2007 עולה כי מרשתך לא תמיד מספיקה להגיע לשירותים ומשתמשת בטיטולים בלילה. שכן מכך ניתן להבין שבריחת השתן של מרשתך הינה על רקע ניידות ולכן היא משתמשת בטיטול רק בשעות הלילה".

עו"ד דוד פייל מתמחה בטיפול בתביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, ובמאבק מול חברות ביטוח וקופות חולים על סירובן לשלם פיצויים המגיעים למבוטחיהן. כמו כן מנהל עו"ד פייל בהתנדבות את הפורום המשפטי לתאונות דרכים באתר .YNET

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם