צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

ביטוח תאונות אישיות

להאזנה:

 

ביטוח תאונות אישיות נועד להעניק למבוטח פיצוי כספי הולם לאחר שארעה לו תאונה. המיוחד בכיסוי ביטוחי זה הוא שהפיצוי מוענק ללא קשר לאשם בתאונה ונקבע לפי שיעור הנזק שנגרם למבוטח. למרות האמור, במקרים רבים בהם נפגע המבוטח ופונה לחברת הביטוח הוא נתקל בניסיונות התחמקות מתשלום ואף בסירוב מוחלט.

 

המלכודות השכיחות בפוליסת התאונות האישיות:

החרגת תאונות

המלכודת העיקרית בה נוקטות חברות ביטוח, מנשלת כמעט 90% מנפגעי התאונות. ברוב הפוליסות של תאונות אישיות מבטיחה חברת הביטוח כי הפיצוי למבוטח עבור כל סוגי התאונות הקיימות פרט לתאונות עבודה ותאונות דרכים.

מה לעשות ו-90% מהתאונות שייכות לשתי הקטגוריות הללו? אין ספק שזוהי מלכודת מתוחכמת וחסכונית במיוחד, בה נתקלים רוב המבוטחים. לא כל הפוליסות מחריגות תאונות אלה, אך רבות מהן עושות זאת, ועל כן חשוב מאד להבחין בסעיף המפולפל ולנטרל אותו מבעוד מועד.

החרגת ספורט

גם אם לא עברתם תאונת דרכים או תאונת עבודה, עלולה חברת הביטוח להחריג את מקרה הביטוח בשיטות מקוריות נוספות. כך קרה למבוטח ל' אשר נפל מאופניו ושבר את גבו. ל' שהיה מבוטח בביטוח נכות מתאונה אשר כלל תאונות דרכים, זכה להפתעתו במכתב דחייה של בקשתו מחברת הביטוח.

חברת הביטוח טענה כי מדובר בתאונת ספורט, ועל כן אין היא אחראית עליה מתוקף ביטוח תאונות אישיות. לא עזרו הסבריו של ל' כי מדובר ברכיבה להנאה בלבד, חברת הביטוח עמדה בסירובה, ול' נאלץ לפנות לבית המשפט.

ביטוח תאונות אישיות
ביטוח תאונות אישיות

התיישנות

ברבות מהתאונות נגרם לקורבנות נזק גופני בלתי הפיך. נזק זה מתורגם לאחוזי נכות הניתנים להם במסגרת תביעה מול הביטוח הלאומי, או בתביעות ביטוח אזרחיות נגד גורם התאונה או חברת הביטוח. קביעת אחוזי נכות לא יכולה להינתן מיד לאחר התאונה, מפני שאין בידי הרופא לקבוע מה מהנזק יישאר קבוע, ומה ממנו יחלוף בקרוב. על-כן מגיעים רוב קורבנות התאונות להערכת נכותם כשנה עד שנה וחצי לאחר התאונה אל הרופא המומחה על-מנת שיעריך את תפקודם.

לאחר סדרת בדיקות קובע הרופא את אחוזי הנכות, וקביעה זו יכולה להתעכב כתוצאה ממחלוקת ופניה לועדות ערר. פעמים רבות מאד מגיעים הקורבנות לתבוע את חברות הביטוח בנוגע לתאונות אישיות, רק לאחר שנתיים ויותר מעת התאונה.

חברות הביטוח נוקטות לא אחת בסחבת עד אשר חולפות שלוש שנים מהתאונה – ואז הן טוענות כי חלה התיישנות ומסרבות לפצות את הקורבנות. סביב נושא זה מתקיימת מחלוקת הרוויה במאבקים משפטיים – בשאלה מתי מתחיל מניין הימים לקביעת ההתיישנות – מעת התאונה או מעת פסיקת אחוזי הנכות. "מן הסתם, ההוגנות מחייבת לבחור באופציה השנייה, אך המושג הוגנות הוא די נדיר בלקסיקון של חברות ביטוח רבות".

חלוקת אחוזים מקורית

גם לאחר שנפסקו אחוזי נכות, וגם לאחר שהתביעה לא נדחתה בטענות מטענות שונות שפורטו להלן, נוקטות חלק מהחברות בדרכים מקוריות על-מנת להפחית את החוב כלפי המבוטחים שלהן. כידוע, אחוזי הנכות נקבעים פעמים רבות על ידי אינדקס הקבוע בחוק. כך למשל כל רגל שקולה ל80% ואגודל ל25% בעוד שאבדן ריאה או כליה, גם להן משקל קבוע באחוזים.

כך באו מספר חברות ביטוח, התחכמו וקבעו מפתח אחוזים חדש לכל איבר בגוף המפורט בגוף הפוליסה. כאשר מאבד מבוטח את רגלו וזוכה על כך ל-80% נכות לא תמה סאגת הייסורים שלו מול חברות ביטוח מסוימות.

חברה ידועה קבעה בפוליסה שלה כי לרגל ניתנים 40% מתפקוד הגוף – ועל כן יש לכפול 80% נכות, ב-40% משקל הרגל – ועל כן תעניק החברה רק 32% מערך הפיצוי הקבוע בפוליסה. הסדר מקורי ולא הוגן זה נבחן כבר כמה פעמים בבית המשפט, וזכה כמעט תמיד לזלזול ולביטול של השופטים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם