צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

דרס אישה. חב' הביטוח: תאונה במתכוון – לא מגיע פיצוי

להאזנה:

 

נהג משאית דרס אישה שהמתינה לאוטובוס. חב' הביטוח: "זו תאונה במתכוון" – לא מגיע פיצוי

נהג משאית איבד את השליטה על רכבו, טיפס על טרמפיאדה בעכו, בה המתינו באותה עת מספר עוברי אורח, ופצע קשות אישה כבת 45.

עד היום סובלת האישה מנכות וממגבלות תפקוד קשות.

לאחרונה הגישה האישה, באמצעות עו"ד דוד פייל, תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד חברת הביטוח 'מנורה', שביטחה את נהג המשאית בביטוח חובה.

חברת "מנורה" טענה מנגד, כי מדובר בתאונה שבמתכוון – ועל כן לא מגיעים לאישה פיצויים. לדברי עו"ד פייל, על פי חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים, כאשר מוכח כי התאונה אירעה מפעולה מכוונת של הנהג, ביטוח החובה לא מכסה את הנפגעים, והם אמורים לפנות לקבלת פיצויים מגופים אחרים – על פי אופי התאונה, פלילי או לאומני.

אך לדברי עו"ד פייל לא מדובר בתאונה מכוונת – ועל כך הגיש מספר רב של ראיות תומכות.

דרס אישה. חב' הביטוח תאונה במתכוון – לא מגיע פיצוי
דרס אישה. חב' הביטוח תאונה במתכוון – לא מגיע פיצוי

לדברי עו"ד פייל, לאחר שראתה שתתקשה להוכיח כי התאונה ארעה בשל כוונת הנהג, הסכימה לבסוף חברת הביטוח 'מנורה' להתפשר, ולפצות את האישה בלמעלה ממיליון שקלים. הפשרה התקבלה על ידי בית המשפט.

תושבת תל אביב וסטודנטית לרפואה משלימה, כבת 45, המתינה בתחנת אוטובוס ברחוב הרצל שבעכו, כשאל תוך התחנה דהרה משאית הנהוגה בידי ד'. נהג המשאית סטה מנתיבו ואז פגע בעוצמה באישה ופצע אותה באופן אנוש.

האישה פונתה מחוסרת הכרה לבית החולים "נהריה", ומשם הועברה במסוק חירום לבית החולים רמב"ם בחיפה. ממצאי הבדיקות שנערכו לה העידו, כי היא סובלת, בין היתר, מדימום מוחי, וכן משברים בעמוד השדרה, בעצם הירך, בעצמות האגן ובשכמות.

האישה אושפזה תחילה במחלקה לטיפול נמרץ ובהמשך הועברה למחלקה האורתופדית. לאחר כחודשיים של אשפוז וניתוחים רבים, הועברה האישה באמבולנס לבית החולים לווינשטיין, לצורך שיקום במחלקת שיקום חבלות מוחיות.

גם לאחר שחרורה מהמסגרת השיקומית, המשיכה האישה בקבלת טיפול רפואי ומעקב. בנוסף, בעקבות החמרה בתופעות שהחלו לאחר התאונה, ובהן הפרעות ראייה, שמיעה, שגיאות כתיב ויקיצה מרובה בלילות עקב בהלה, הופנתה האישה לטיפול נפשי.

"היא הפכה לשבר כלי של ממש", טוען עו"ד דוד פייל, שהגיש בשמה לבית המשפט המחוזי תביעה לפיצויים נגד נהג המשאית וחברת הביטוח שלו "מנורה".

חברת הביטוח "מנורה" טענה מנגד, בניסיון להתחמק מתשלום פיצוי לאישה, כי דריסתה על ידי נהג המשאית הייתה תאונה במתכוון, ועל כן היא לא זכאית לפיצוי עפ"י חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

עו"ד פייל מסביר, כי אכן חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מחריג את כל מי שנפגע מתאונה במתכוון. כך למשל, במקרה בו התאונה אירעה כתוצאה מפיגוע חבלני, הנפגעים זכאים לפיצוי עפ"י חוק פיצוי לנפגעי איבה. אם הנפגעים נפגעו מאירוע דריסה פלילי, אזי הם זכאים לתבוע את הנהג בהליך אזרחי הנגרר מההליך הפלילי.

במסגרת התביעה עתר עו"ד פייל למינוי מומחים רפואיים בתחום האורתופדיה, הפסיכיאטריה, הנוירולוגיה והכירורגיה הפלסטית, וכן בתחום העיניים, א.א.ג, השיקום והתחום התעסוקתי, כדי שיחוו דעתם על נכותה.

עו"ד דוד פייל הדגיש בתביעה, כי טרם התאונה היתה האישה בריאה, עצמאית ומלאת שמחת חיים. היא גרה לבדה בדירה שכורה בתל אביב וכדי לממן את לימודיה עבדה בשתי משרות – כמזכירה וכעובדת ניקיון בחנות.

"עד ליום זה ממשיכה האישה לסבול מכאבים, ממגבלות ומצלקות עמוקות המפריעים לה בשגרת יומה, ובביצוע פעולות פשוטות לכאורה", דברי עו"ד פייל. "היא הפכה לאדם המוגבל הן בעבודתה, הן באחזקת ביתה והן בביצוע פעולות יומיומיות אישיות. בנוסף, עד היום היא ממשיכה ליטול משככי כאבים ותרופות, על מנת שתוכל לתפקד באופן בסיסי".

עו"ד פייל אף הדגיש כי בעקבות התאונה ותוצאותיה, נאלצה האישה לעקור ממקום מגוריה וממקום עבודתה בתל אביב, ולעבור לגור אצל אמה בישוב בצפון. היא הושבתה כליל מעבודתה לכשמונה חודשים, שאחריהם חזרה לעבוד במשרה חלקית, למרות כאביה ומוגבלותה. אל לימודיה לא חזרה עד היום.

עו"ד פייל טען עוד בבית המשפט, כי אין המדובר בתאונה מכוונת – ועל כך הגיש מספר רב של ראיות תומכות.

חברת הביטוח מנורה התקשתה להוכיח כי התאונה נגרמה בשל כוונת הנהג.

לדברי עו"ד פייל, נוכח זאת הציעה חברת "מנורה" לאישה פשרה נדיבה של למעלה ממיליון שקלים, אשר התקבלה על ידה – ונחתמה כפסק דין על ידי בית המשפט.

עו"ד דוד פייל  עוסק רבות בתביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים ובתביעות מול חברות ביטוח וקופות חולים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם