צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

נכות עבודה – נכות מתאונת עבודה

להאזנה:

 

פגיעה בעבודה שנגרמת כתוצאה מתאונת עבודה (תאונה אשר קרתה לעובד בזמן ביצוע עבודתו, בדרכו אליה או בדרכו חזרה ממנה) או כתוצאה ממחלת מקצוע (מחלת מקצוע היא מחלה בה חולה העובד כתוצאה ישירה מעבודתו, לדוגמה – במקום עבודה רועש או לא נקי) – כל אלו נחשבים כפגיעה בעבודה.

 

לפעמים גם תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה יחשבו כתאונת עבודה. מי שמוגדר כנפגע בתאונת עבודה יכול בנוסף לזכויות אחרות שיש לו להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת פיצויים להם הוא זכאי, פיצויים אלו מתחלקים ל-2 חלקים: תשלום דמי פגיעה עבור אבדן כושר עבודה ותשלום גמלת נכות.

נכות עבודה – דמי פגיעה

בכדי שמישהו שנפגע בתאונת עבודה יוכל לקבל פיצויים, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה, בה הנפגע בתאונת עבודה מציין כי נפגע בתאונת עבודה, מדווח על פרטיה והמצב הרפואי אליו נקלע כתוצאה מהתאונה. תביעה זו יש להגיד עד לזמן של שנה מתאריך תאונת העבודה – שימו לב כי אם הוחלט לדחות את התביעה ניתן להגיש ערעור עד חצי שנה מיום קבלת ההודעה על הדחיה.

נכות עבודה – נכות מתאונת עבודה
נכות עבודה – נכות מתאונת עבודה

קצבת נכות עבודה

אם הביטוח הלאומי הכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה, אתם יכולים להגיש תביעה לגמלת נכות, במסגרתה תזומנו להופיע בפני ועדה רפואית שתחליט האם אתם זכאים לגמלה ואם כן באיזו דרגה. במידה וקיבלתם אחוזי נכות לצמיתות ולאחר תקופה חלה הידרדרות במצבכם הרפואי שנגרם כתוצאה מתאונת העבודה אתם זכאים להגיש תביעה לקביעה מחדש של הדרגה.

הועדה הרפואי היא הסמכות היחידה שתקבע האם הנכות המדוברת היא תוצאה של תאונת עבודה, לפעמים תתבדקו להפיע בפני יועצים רפואיים מטעם הועדה, תדרשו להציג את כל המסמכים הרפואיים בכדי שיוכלו להחליט מה דרגת הנכות המגיעה לכם.

אם החלטת הועדה נראית לכם כלא הוגנת ניתן להגיש ערור לועדה הרפואית לעררים אשר תוכל לשנות, לתקן או לאשר את ההחלטה שניתנה בועדה הרפואית, עם זאת – ההחלטה של ועדת הערר היא סופית ולא ניתן לערער עליה לסמכות רפואית אחרת אלא רק לבין דין איזורי לעבודה – עם זאת בפניה לועדת ערר יש חשיבות גבוה מאוד לניסוח הערעור, שכן בפניה לבית דין יכולה להיות לה חשיבות משפטית.

יש לשים לב להגיש את התביעות והערעורים בזמן, שכן על כולם יש הגבלות וחוקי התיישנות החלים עליהם.

מידע על עורכי דין לתאונות עבודה

הכירו בנכותי, למה אני זכאי?

לאחר שהמוסד הכיר נכות עבודה בנפגע מתאונת עבודה הוא זכאי לגמלאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי והם:

תשלום דמי פגיעה שישולמו לו עד לגובה של 90 ימים.

קצבת נכות חודשית לנפגעים שנקבעה להם נכות מעל לעשרים אחוזים ומענק חד-פעמי לאלו אשר נקבע להם נכות של בין עשרה אחוזים לתשעה עשר אחוזים.

כמו כן, יהיה הנפגע זכאי לטיפול רפואי ללא תשלום עבור הפגיעה ממנה הוא סבל כתוצאה מתאונת העבודה.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם