צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תאונות אופניים

להאזנה:

 

תאונות אופניים

תאונות אופניים: רכיבה על אופניים הפכה לטרנד ספורטיבי – בריאותי בשנים האחרונות, בהיבט הבריאותי זו אכן ברכה אך בהיבט הנרחב של תאונות דרכים זה הרבה יותר חמור. תאונות אופניים מתרחשות עקב נסיעה לא בטוחה וללא קסדה, עקב מחסור בשבילים מסודרים ועוד.

כאשר מתרחשת תאונת אופניים ניתן לתבוע מספר גורמים וזאת בהתאם לנסיבות המקרה. אנו מזמינים אתכם לקבלת ייעוץ ראשוני חינם עם צוות עורכי דין מיומנים ומנוסים בתחום הרפואי משפטי, אשר יוכל להעריך את סיכויי התביעה ולסייע לכם לקבל את מקסימום הזכויות והפיצויים מגיעים לכם בעקבות התאונה.

תאונות אופניים
תאונות אופניים

תאונת אופניים – את מי תובעים

  • נפילה עקב פגם ייצור באופניים – ראשית את חברת הביטוח הפרטית (אם יש) ושנית את החנות בה נקנו האופנים, ו/או את יבואן האופניים, וזאת על פי חוק האחריות למוצרים פגומים. כדאי לצלם את האופניים ולשמור אותם ללא שימוש עד בירור סוף ההליך כראיה, יש לתעד את הפציעה ולשמור מסמכים רפואיים.
  • נפילה מפגע בדרך – קיימים מספר גורמים כגון: העירייה שהזניחה את המפגע, הקבלן שמבצע עבודות בשטח, חברת הביטוח האישית. גם כאן ישנה חשיבות גבוהה לצילום המפגע, האופניים והפציעה ושמירת מסמכים רפואיים.
  • התנגשות ברכב – רוכב אופניים, אשר מעורב בתאונת דרכים ונגרם לו נזק, יגיש תביעה לחברת הביטוח, אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב שפגע ברוכב האופניים. חשוב לדעת שאין חשיבות לגורם האשם בתאונות דרכים, כיוון שמדובר בחוק סוציאלי. במקרים של "פגע וברח" ניתן לתבוע את הקרן בשם "קרנית" אשר מפצה נפגעי תאונות דרכים.
  • נפילה עקב בהלה מרכב חולף – רוכב האופניים שנפגע כתוצאה מבהלה זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח שביטחה בפוליסת ביטוח חובה את "הרכב המבהיל" , אם לרוכב האופניים אין את פרטי הרכב ניתן לפנות ל"קרנית" ודין התאונה כתאונת "פגע וברח".
  • התנגשות בהולך רגל – כאשר רוכב אופניים פגע ופצע הולך רגל, רוכב האופניים עלול להיתבע על ידו . הולך הרגל יצטרך להוכיח רשלנות מצדו של רוכב האופניים. במקרה זה חשוב להיוועץ בהקדם האפשרי בעורך דין מומחה.
  • נפילה ללא סיבה מיוחדת – במקרה של נפילה מאופניים ללא סיבה או גורם ספציפי ניתן לתבוע את חברת הביטוח הפרטי לפי אפשרויות הפוליסות הבאות: פוליסת תאונות אישיות, ביטוח נפגעי תאונות , וביטוח תאונות אישיות תלמידים בהם מבוטחים תלמידי גן חובה ובתי ספר עד גיל 18

תאונות דרכים אופניים – הערות חשובות

קסדה – חשיבות חבישת הקסדה במקרי תאונות אופניים היא גבוהה ביותר, אנא הקפידו לחבוש אותה והגנו על ראשכם בעת תאונה.

ייעוץ מקצועי – תאונת אופניים מצריכה טיפול משפטי בדיוק כפי שתאונת דרכים, על כן אל תנסו "להסתדר" לבד, פנו אלינו לייעוץ מקצועי של עורך דין שיודע היטב את היקף זכויותיכם וההתנהלות אל מול מוסדות גדולים כדוגמת חברת ביטוח.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם