צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פיצויים לרופא שנדבק בצהבת

להאזנה:

 

רופא שלקה בצהבת נגיפית מסוג C, זכה לפיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי

בהחלטה נדירה של בית המשפט הוחלט להעניק פיצויים לרופא שנדבק בצהבת C, בשל מחלת מקצוע. למרות שהמחלה מוכרת כמחלת מקצוע מתקשים רופאים בישראל להוכיח כי נדבקו במחלה בעת עבודתם, והמוסד לביטוח לאומי נוטה לדחות את בקשתם לפיצויים.

 

עו"ד ביטוח לאומי דוד פייל המתמחה במאבקים מול הביטוח הלאומי, הצליח לאתר ברשומות בית החולים את החולה החשוד בהדבקה, ושכנע את בית המשפט כי קיימת סבירות רבה ביותר כי הרופא אכן נדבק בעת הניתוח. הרופא זכה בהכרה כנכה מעבודה ואחוזי נכות המקנים לו פיצויים לכל החיים.

פסק דין נדיר התקבל לפני כמה שבועות בבית הדין לעבודה בתל אביב. בית המשפט פסק כי על הביטוח הלאומי לשלם לרופא מרדים פיצויי מחלת מקצוע, עקב הידבקותו של הרופא בצהבת מסוג C במהלך ניתוח אותו ביצע במסגרת עבודתו. "למרות שצהבת C נחשבת למחלת מקצוע, מאד נדיר שבית המשפט פוסק בגינה פיצויים בגלל הקושי להוכיח את ההידבקות במסגרת העבודה" אומר עו"ד פייל שייצג את הרופא מול המוסד לביטוח לאומי.

פיצויים לרופא שנדבק בצהבת
פיצויים לרופא שנדבק בצהבת

המוסד לביטוח הלאומי נוטה לפצות מבוטחים שבריאותם נפגעה במסגרת עבודתם תחת שלוש קטגוריות: תאונת עבודה, מחלת עבודה ומיקרו-טראומה. בסעיף מחלות העבודה, מפצה המוסד את המבוטחים שלקו אך ורק במחלות המוכרות כמחלות מקצוע, רשימה סגורה אשר נקבעת על ידי ועדה מיוחדת אחת לכמה שנים.

צהבת C (עפ"י ויקיפדיה) צהבת מסוג C היא נגיף המועבר דרך נוזלי הגוף, דרך הדם או בשכיחות נמוכה דרך יחסי מין. כיום לא קיים חיסון מפני המחלה. צהבת C היא הסיבה המובילה בעולם להפטיטיס כרוני, שהוא הסיבה המובילה באירופה ובארה"ב להשתלת כבד.

כיום, מוצע לחולים טיפול תרופתי שמטרתו לחסל את הנגיף בגוף החולה. הטיפול כולל נטילת כדורים על בסיס יומיומי ונטילת זריקה שבועית. הטיפול נע בין חצי שנה לבין שנה וסיכויי הצלחתו הם כ-75%.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם