צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת רשלנות אשר ניתנת לאדם שאינו אזרח ישראלי

להאזנה:

 

תביעת רשלנות רפואית של אזרח זר היא תחום מעניין ומסובך מבחינה משפטית

התחום הנוגע לתביעות רשלנות נגד אזרחים שאינם אזרחי ישראל הוא תחום משפטי שלו קוראים משפט בינלאומי פרטי. זהו תחום מעניין למדי בעולם המשפט המודרני, עם השלכות משמעותיות ביותר שמושפעות מיחסים בין לאומיים בין מדינות שונות ותלויות במידה רבה ביכולת של בית המשפט בישראל להחיל את הדין שלו על אזרחי מדינה זרה בתנאים שונים.

תביעות שכאלה, שאינן שכיחות יותר מדי אך בכל זאת מתרחשות במקרים שונים, הן תביעות שתלויות לדוגמה במקום ממנו מגיע האזרח הזר ובאמנות החתומות בין ישראל לבין מדינה זו. אזרחות ספרד בפרט והאיחוד האירופי ככלל הן מסובכות למדי בהקשר זה – חלק נרחב ממדינות האיחוד לא מאפשרות להחיל דין ישראלי על אזרח מקומי, ולעומת זאת ישנם מקומות כמו ארצות הברית ומדינות אחרות – שמקבלים דין של בית משפט ישראלי ומענישים, שופטים, אוכפים או מסגירים בהתאם. בכל מקרה, חשוב להבין בדיוק מהם התנאים בהם רלוונטי להגיש תביעת רשלנות נגד אזרח זר, מהם התנאים לקבלת תביעה זו, ומהן האפשרויות בתחום זה.

 

מהם התנאים לתביעת רשלנות, ומתי הדבר רלוונטי עבור תביעת אזרחים זרים?

  • מתי מתקיימת רשלנות? רשלנות מכל סוג היא מצב בו אדם, שיש ביכולתו לקבל החלטות בצורה סבירה, מקבל החלטה מודעת שגורמת לנזק לאדם אחר – מבלי שהוא מודע לטיב מעשיו. המבחן החשוב בתחום הרשלנות הוא מבחן האדם הסביר – הקובע האם המרכיב שגרם לנזק במעשיו של האדם הוא מרכיב אותו האדם הסביר היה יכול לצפות. במידה וכן, הרי שמדובר בעבירה. כאשר מדובר ברשלנות מקצועית או רפואית, הדבר יכול להיות חמור פי כמה – רשלנות בטיפול כוללת גם מרכיבים כמו חובת הזהירות של הרופא, ההתרשלות וכמובן שגם הנזק שנגרם למטופל. בכל מקרה, במצב של רשלנות של אזרח זר – חשוב לדעת לקבל את הכלים המתאימים לפתרון הבעיה.

    תביעת רשלנות אשר ניתנת לאדם שאינו אזרח ישראלי
    תביעת רשלנות אשר ניתנת לאדם שאינו אזרח ישראלי

קראו עוד על:
תביעת רשלנות רפואית
תביעות סיעוד

  • רשלנות של אזרח זר – ישנם מצבים שונים בהם אזרח ישראלי יכול להיות מושפע מרשלנות של אזרח זר. דוגמה טובה לכך היא עובדים זרים בתחומי הטיפול והסיעוד, שיכולים להתרשל בעבודתם ולגרום לנזק עבור האנשים בהם הם מטפלים. עוד דוגמאות יכולות להיות במלאכות מקצועיות שונות, בתאונות דרכים ובמצבים פרטיים שונים ומגוונים אחרים. בכל מקרה, במצב של רשלנות מצד אדם זר שגורמת לנזק לאזרח ישראלי – חשוב להבין מהיכן האדם, ולהבין האם ניתן לאכוף את התביעה שתוגש נגדו בפועל.

בדין בינלאומי פרטי, אתם צריכים לוודא שאתם פונים לכל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים

דין בינלאומי פרטי הוא דין מסובך משום שלעתים מסובך להחיל אותו על אזרח זר שלא נמצא בארץ בזמן התביעה. עם זאת, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית – יש מצבים בהם ניתן לקבל את מה שמגיע אליכם, ובכל מקרה כדאי לקבל ייעוץ וחוות דעת משפטית מגורם משפטי מוסמך המתמצא באופן נרחב בדין הבינלאומי בדגש על המדינות הרלוונטיות.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם