צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

חוות דעת מומחה

להאזנה:

 

חוות דעת מומחה המצורפת לתביעת רשלנות רפואית

אם בכוונתך להגיש תביעה בגין נזקי גוף, רשלנות רפואית או בעקבות נכות או כל מחלה אחרת, יש צורך לצרף לתביעה חוות דעת מומחה, כאשר מדובר בתביעת נזקי גוף וכן תביעות לביטוח לאומי, פעמים רבות התובע מתבקש לצרף חוות דעת רופא כחלק מהאישורים הרפואיים.

 

חוות דעת רופא מומחה בבית משפט

מומחה שנדרש לחוות את דעתו הוא בעל השכלה רשמית וניסיון בתחום בו עליו להגיש חוות דעת. לעיתים חוות הדעת נדרשת לפני נקיטת ההליך המשפטי כדי לבסס את התביעה. במקרים אחרים ניתן לצרף את חוות הדעת גם לאחר נקיטת ההליך במסגרת שלב הגשת הראיות. כמו כן בנזקי גוף נדרשת חוות דעת של רופא מומחה.

חוות הדעת של המומחה שמוגשת לבית המשפט כראיה, מהווה עדות מומחה בהליך המשפטי ולנתבע יש זכות לחקור את המומחה וזאת על מנת לגרום ספק לבית המשפט במסקנותיו, במקצועיותו ובאמינותו של המומחה. לכן ישנה חשיבות גבוהה למקצועיות ולניסיון הרופא המומחה הן בתחום הרפואי והן בתחום המשפטי.

חוות דעת מומחה
חוות דעת מומחה

במידה והנתבע הציג חוות דעת מטעמו, הסותרת את חוות הדעת מטעם התובע. יתקשה בית המשפט להכריע בין חוות הדעת המנוגדות הוא ממנה מומחה מטעמו לגבי הנושא שבמחלוקת, על מנת לסייע לבית המשפט להכריע בין שתי חוות הדעת הנוגדות שבפניו.

חשוב לציין, כי בית המשפט לא חייב לקבל את חוות הדעת של אף אחד מהצדדים ואף לא את של המומחה מטעמו. בית המשפט יכול לקבל חוות דעת באופן חלקי/מלא או שכלל לא על פי שיקול דעתו הבלעדי.

חוות דעת מומחה נדרשת לכלול את פרטי ניסיונו והשכלתו של המומחה. חל איסור על המומחה להיות בקשר כלשהו עם התובע או הנתבע. עליה להיות מוגשת בהתאם לכללים הקבועים בחוק.

איך לבחור את המומחה:

  • חשוב שלמומחה ניסיון במעמד של מתן עדות בבית משפט.
  • כדאי לפנות למומחה שעורך הדין מפנה, כיון שהוא מסתמך על מקצועיותו וניסיונו של המומחה.
  • כל צד נושא בנטל הכספי של מומחה מטעמו. במידה ויש צורך בחוות דעת של מומחה נוסף לצורך הכרעה, התשלום יעשה באופן שווה בין שני הצדדים.
  • לעתים יש צורך ביותר מחוות דעת אחת- מקרים בהם מעורבים מספר מומחים תדרוש הצגת חוות דעת של כל אחד מהם, כדי לאשש את הטענה. לדוגמה, במקרה של תביעת רשלנות בלידה, יש צורך בחוות דעת של מומחה מתחום הגינקולוגיה וכן מתחום הפגיעה הרלוונטית של הילד.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם