צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין תאונות עבודה

להאזנה:


 

תאונות עבודה מוגדרות כתאונה שהתרחשה תוך כדי עבודתו של הנפגע או במסגרת פעולה שביצע לטובת עבודתו, לרבות תאונות שמתרחשות בדרך אל מקום העבודה וממנו. גם כשמדובר באדם שעובד כעצמאי, תאונה שמתרחשת בזמן עבודתו או בגינה – תיחשב לתאונת עבודה. אבל, לא כל מקרה של פגיעה במהלך העבודה ייחשב על ידי בית המשפט כתאונת עבודה.

מתי נצטרך עורך דין לתאונות עבודה?

למעשה, רק מקרה שבו ניתן להוכיח קשר סיבתי ברור בין הפגיעה לבין השהות במקום העבודה או בדרך אליו, ייחשב על ידי בית המשפט כתאונת עבודה שהתובע זכאי לקבל פיצוי בגינה מהמוסד לביטוח לאומי, מחברת הביטוח של המעביד, מחברת ביטוח החיים של התובע ו/או מכל גורם אחר.

לכן, גם אם אתם בטוחים שפגיעה שאירעה לכם אכן נחשבת לתאונת עבודה, מאוד לא מומלץ להגיש את התביעה ללא התייעצות עם עורך דין לתאונות עבודה, כי יכול מאוד להיות שמדובר בתביעה שמראש אין לה סיכוי להצלחה.

חשיבותם של עורכי דין לתאונות עבודה

לכאורה, כל מקרה שבו נגרמה לכם פגיעה במהלך זמן העבודה או בדרך אל מקום העבודה וממנו, היא תאונת עבודה שאפשר להגיש בגינה תביעה. בפועל, רק תביעה שמצליחה להוכיח מעבר לכל ספק שהפגיעה נגרמה כתוצאה ישירה מתאונה שאירעה בזמן העבודה או בגינה, היא תביעה שצפויה להצלחה. על מנת להצליח להוכיח את הקשר בין הסיבה לתוצאה ועל מנת למקסם את הפיצוי שתקבלו אם התביעה אכן תקבל בבית המשפט, כדאי מאוד להתייעץ עם עורכי דין תאונות עבודה.

עורך דין לתאונות עבודה

איך להצליח בתביעות תאונת עבודה

על מנת לקבל פיצוי מביטוח לאומי עבור תביעות תאונת עבודה, הצעד הראשון שצריך לעשות הוא לוודא שהמוסד לביטוח לאומי מכיר בפגיעה שלך כתאונת עבודה ולא כפגיעה אחרת שאינה קשורה לעבודה.

חשוב לזכור כי המוסד לביטוח לאומי אינו "מתנדב" להכיר בפגיעות כתאונות עבודה ולכן, ליווי מקצועי גם מבחינה משפטית וגם מבחינה רפואית הוא שעשוי להגדיל משמעותית את הסיכוי שהמוסד לביטוח לאומי אכן יכיר בתאונה כתאונת עבודה והנפגע יקבל את הפיצוי הכספי המגיע לו.

אדם עלול להיפגע ולהינזק במהלך עבודתו. במקרים כאילו הוא יכול לדרוש פיצוי כספי עבור הנזק אשר נגרם לו ממספר מקורות. מחברת ביטוח פרטית אם יש בבעלותו פוליסה לנכות מתאונה. מפוליסת הביטוח חבות מעבידים של המעסיק ומהמוסד לביטוח לאומי עבור תאונת עבודה.

אם הרופא התעסוקתי בקופת החולים או בבית החולים קובע שהנפגע זקוק למנוחה מעבודה עד 12 יום, הוא יהיה זכאי לתשלום השווה ל 75% מהשכר עבור שלושת הימים הראשונים על חשבון המעסיק, ומהיום הרביעי ואילך הוא זכאי לדמי פגיעה מביטוח לאומי, בשיעור של 75% מהשכר. אם נקבע שהוא זקוק למנוחה של יותר מ-12 יום, על המעסיק לשלם לו עד היום התשיעי ומהיום העשירי ועד היום ה 19 יום הוא זכאי לדמי פגיעה מביטוח לאומי.

דמי הפגיעה מביטוח לאומי יהיו עד לתקרה של כ 25,000 שקל. אם בהסכם הקיבוצי במקום העבודה נקבע שהמעסיק ישלים לעובד את ההפרש לשכר מלא, הוא יקבל את מלוא השכר.

נזק פיזי או נפשי שנגרם לעובד כתוצאה מתקיפה יוגדר כתאונת עבודה אם הוא בעל זיקה לעבודה, ואירע תוך כדי עבודתו או עקב עבודתו של העובד. אך אם הרקע לתקיפה הוא אישי התקיפה לא תוכר כתאונת עבודה, גם אם נעשתה במקום העבודה.

תאונת עבודה מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי כתאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של אדם אצל מעבידו או אצל מי מטעמו. במובן הרחב, תאונת עבודה היא תאונה שאירעה עקב העבודה, החל מהדרך לעבודה, במהלך העבודה וכלה בדרך חזרה מהעבודה הביתה. כדי שתיחשב כתאונת עבודה צריך שיהיה קשר סיבתי בין העבודה לבין התאונה. (https://hhcdropshipping.com/)

דוגמאות לתאונות עבודה

לפניכם מספר דוגמאות לתאונות עבודה שיכולות בהחלט להיות מוגדרות ככאלה על ידי עורך דין לתאונות עבודה ועל ידי בית המשפט:

  • ארגז שנופל על ראשו של מחסנאי בזמן סידור הארגזים במחסן וגורם לפגיעה מוחית.
  • מכונה שגורמת לקטיעת יד של אדם.
  • תאונת דרכים שאירעה בדרך לעבודה וגרמה לפגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע.
  • כל מקרה אחר שבו נגרמה פגיעה כרונית לנפגע, במהלך זמן העבודה, בדרך אל מקום העבודה או בגין העבודה.

לחצו לקבלת מידע על עורך דין נזקי גוף 

תהליך הגשת התביעה

תהליך הגשת תביעה בגין תאונות עבודה אינו דבר של מה בכך, שהרי הצלחת התביעה תלויה בקיומם של מסמכים ושל הוכחות חד משמעיות הן לגבי היארעות התאונה במסגרת זמן העבודה והן לגבי הקשר בין התאונה לפגיעה שנגרמה לתובע. ברשותם של עורכי דין תאונות עבודה כל הידע הנדרש, והם יכולים לספק לכם הכוונה מדויקת לגבי המסמכים הנדרשים והוכחות נוספות שיוכלו לעזור בהוכחת טענתכם.

עורכי דין תאונות עבודה

דוד פייל ושות' משרד עורכי דין לתאונות עבודה

משרד עורכי דין דוד פייל ושות' עוסק בתחום של הגשת תביעות בגין תאונות עבודה. עורכי הדין של המשרד יספקו לכם הכוונה מדויקת לגבי המסמכים שיש להמציא, ואשר יוכלו להוכיח כי התאונה אכן נגרמה במסגרת שעות העבודה וכי יש קשר ישיר בינה לבין הפגיעה שנגרמה. כמו כן יספקו לכם עורכי הדין ייעוץ משפטי מקצועי ,מלווה בחוות דעת רפואיות,בנוגע להגשת התביעה, ויעמדו לרשותכם לאורך כל הדרך.המשרד עובד על בסיס הצלחה.

תאום פגישת ייעוץ עם עורך דין לתאונות עבודה ללא התחייבות, בנושא תביעה בגין תאונות עבודה
צרו עמנו קשר טלפוני או דרך הטופס באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

עורך דין תאונות עבודה

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם