צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בקרדיולוגיה

להאזנה:

 

קרדיולוג עוסק באחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם – הלב. כמו כן, קרדיולוג אמון על טיפול במחלות כמו חסימת עורקים, מחלות כל דם ואוטם שריר הלב. מדובר בעיסוק רגיש מאוד שפעולה לא מקצועית ורשלנית בו יכולה להוביל לנזקים קשים ואף למוות. המשיכאו לקרוא את מאמר זה למידע נוסף אודות רשלנות רפואית בקרדיולוגיה. 

 

במה קרדיולוג עוסק

קרדיולוגיה היא למעשה ענף ברפואה העסוק בכלי דם ובמחלות לב. הלב, אשר נמצא ממש במרכז ענף הקרדיולוגיה; קרדיולוג מתעסק בחריגות הלב מתפקודו הנורמטיבי – כתוצאה מבעיה בלב ואף כתוצאה מגורם מחוץ ללב.

כאשר הלב אינו מתפקד כראוי, עשויות להיגרם בעיות רבות; ביניהן, מחלות כלי דם ומחלות לב – אלו מהוות גורם מוביל ומשמעותי באחוזי התמותה העולמית. מכך, ניתן ללמוד כי עיסוקו של הקרדיולוג הינו חשוב מאוד. לכן, נדרשת ממנו מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר – שכן חיים מוטלים על הכף.

 

רשלנות רפואית בקרדיולוגיה – מהי?

כדי לבסס טענת רשלנות רפואית כראוי, עלינו ללמוד מהי רשלנות רפואית למעשה – ומתי היא מתקיימת. ראשית, רשלנות היא כל מצב בו נהג אדם באופן שלא היה מצופה ממנו להתנהג, או לחלופין מצב בו לא התנהג אדם באופן המצופה ממנו להתקיים.

האופן בו מצופה מאדם להתקיים נאמד על פי סטנדרט משפטי אותו בא לבחון בית המשפט – שמו "האדם הסביר", מיהו האדם הסביר? האדם הסביר הוא בפשט, האדם הכי נורמטיבי וסביר שהנכם יכולים לדמיין. מדובר באדם רגיל שלא יודע יותר מדי וגם לא יודע מעט מדי, האדם הסביר יכול להיות השכן ממול או בן הדוד שלכם.

רשלנות רפואית בקרדיולוגיה
רשלנות רפואית בקרדיולוגיה

כאשר אדם אשר התנהגותו עומדת במבחן הרשלנות מגיע לבית המשפט – תשווה התנהגותו, או לחילופין, אי התנהגותו אל ההתנהגות המצופה מן האדם הסביר בסביבתנו. ככל שהאדם לא התנהג באופן המצופה ממנו, ניתן לראותו כרשלן. עם זאת, נשאלת השאלה הברורה, באיזה סטנדרט יבדק רופא רשלן פוטנציאלי? שכן איננו אדם סביר.

בפשט, הרופא באמת איננו אדם סביר; עם זאת, גם רופאים יבחנו בסטנדרט הסבירות, בבחינת הסבירות, תשווה התנהגותם ופועלם אל התנהגות של רופא סביר ואל הפרקטיקה הרפואית הנוהגת בארץ. ככל שימצא שחטאו לסטנדרט סבירות זה, ניתן לגבש נגדם תביעה בגין רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בטיפול במחלות דם ולב בפרט.

 

כיצד ניתן להוכיח את עילת הרשלנות הרפואית בקרדיולוגיה

ראשית, כפי שהוסבר בתחילת המאמר, על התביעה להוכיח כי אכן הרופא התנהג באופן שאינו מקובל וסביר על פי הנוהג והפרקטיקה הרפואית – הדרך שבה רופא סביר ומקצועי היה נוהג.

ככל שיוכח שהרופא התנהג באופן שאינו מקובל ואינו סביר ניתן יהיה להתחיל לגבש כנגדו טענת רשלנות רפואית.  לאחר מכן, התביעה תצטרך להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין ההתרשלות של הרופא – קרי, הסטייה של הרופא מסטנדרט ה"אדם הסביר" לבין הנזק שנגרם למטופל. כלומר, אילו הרופא לא היה נוהג באופן רשלני ולא מקצועי, האם היה נגרם הנזק? ככל שהתשובה לכך, הינה חיובית – אזי שמתנתק הקשר הסיבתי.

ככל שהתשובה לכך היא שלילית – מתקיים הקשר הסיבתי. לדוגמא, מטופל אשר הגיע לטיפול אצל קרדיולוג, במהלך הטיפול הרופא לא אבחן בעיה קשה בלבו של המטופל – ולאחר כמה ימים נפטר ומת כתוצאה מאירוע לב.

במקרה שכזה, ככל שרופא סביר היה מצליח לאבחן את הבעיה אצל המטופל ניתן יהיה לראות אותו כרשלן, וזאת ככל שהאבחון המוקדם אכן היה משנה משהו בהליך ההתרחשות.

 

מקרים בהם יכולה להתקיים עילת הרשלנות הרפואית

ראשית, המקרה הברור והקל הוא מקרה בו הרופא, במו ידיו יצר סיבוכים אשר הביאו לנזקים אצל המטופל.

ככל שהרופא ביצע הליך אקטיבי במטופל אשר גרם לו נזקים; ובנוסף לכך יוכח כי הרופא נהג באופן רשלני שלא מקובל בפרקטיקה והנוהג הרפואי – ניתן יהיה לגבש כנגדו עילה של רשלנות רפואית.

שנית, מקרה נוסף בו ניתן יהיה לגבש רשלנות רפואית כנגד רופא רשלן, הוא מקרה בו על הרופא היה לאבחן בעיה אך לא עשה כך. בפשט, רופא סביר ומקצועי דיו היה מוצא ומאבחן את הבעיה, ואילו הרופא הנידון לא עשה זאת.

ככל שיוכח קשר סיבתי בין רשלנותו באבחון של הרופא לבין הנזק שנגרם – כלומר אילו הרופא היה מאבחן בעת הבדיקה את הבעיה, היה נחסך מהמטופל שלו נזק, אזי שניתן יהיה לגבש כנגדו עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

שלישית, מקרים של פגיעה באוטונומיה של המטופל. עילת תביעה זו יכולה להתגבש גם בהיעדר נזק פיזי, עצם אי יידוע המטופל על החלופות הקיימות בדמות טיפולים אפשריים עשויה לגבש כנגד הרופא עילת תביעה משום רשלנות רפואית.

כמו כן, גם אי הסכמה מדעת של המטופל להליכים רפואיים שעתיד הוא לעבור עשויה ליצור פגיעה באוטונומיה של המטופל; מקרים אלו עשויים להתרחש כאשר הסכמתם להליך רפואי א', אך למעשה בוצע עליכם הליך רפואי אחר – הליך רפואי ב'; או במקרים בהם לא קיבלתם את כל המידע אותו הייתם אמורים לקבל טרם הפעולה הרפואית.

 

אל מי כדאי לפנות

מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין שמתמחה בתביעות נזיקיות בתחום הרשלנות הרפואית. יתרה מכך, רצוי לפנות אל עורך דין שכבר עסק בתביעות רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה בפרט.

הבנה רחבה של הרופא במטריית התביעה עשויה להשיא את סיכויי הצלחת התביעה שלכם – ובאופן ישיר להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את הפיצוי לו אתם זקוקים על מנת לנסות להשיב את המצב לקדמותו – אילולא התרחשה ההתרשלות הרפואית.

 

אז מה היה לנו פה?

רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה בפרט, עשויה לגרום נזקים קשים ורבים. טיפול שאינו מקצועי שבסופו נזק –  עשוי לגבש תביעה בגין רשלנות רפואית.

אם הנכם חושבים כי נעשה לכם או ליקיריכם עוול, אל תהססו לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית כדי לקבל את אשר מגיע לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם