צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

להאזנה:

 

ניתוחים אורטופדיים ככלל, ובפרט ניתוחים אורטופדיים בכף היד, נחשבים להליך כירורגי נפוץ יחסית. עם זאת, לעתים עלולה להתרחש רשלנות רפואית, אשר עשויה להביא לפגיעה חמורה בבריאותו ובשלמות גופו של המטופל. כיצד נוכל לדעת כי התרחשה רשלנות רפואית?

 

תסמונת התעלה הקרפלית

במרבית המקרים, ניתוח בכף היד יתבצע בעקבות קיומה של תסמונת התעלה הקרפלית. התסמונת מופיעה בשכיחות מוגברת בקרב אנשים העוסקים בעבודת כפיים, או כאלה הנוהגים להקליד בתדירות גבוהה, כמו מתכנתים וקלדנים.

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד
רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

 

התעלה הקרפלית ממוקמת בשורש כף היד, ובה נמצאים גידים ועצבים רבים, כמו גם העצב המדיאני, אשר אחראי לתנועה ולתחושה בכף היד. כאשר התעלה מצרה את ממדיה, נגרם לחץ על העצב המדיאני, ומופיעה תסמונת התעלה הקרפלית.

 

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד – בחינת המקרה

לא בכל מקרה של נזק שנגרם למטופל בעקבות הניתוח, תקום עילת הרשלנות הרפואית (כאן תוכלו לקרוא עוד על רשלנות רפואית בניתוח). ראשית, עלינו לבחון האם הרופא המנתח נהג על פי הסטנדרט המקובל בניתוחים מאותו הסוג, והאם התנהגותו תאמה להתנהגות המצופה מרופא סביר בנסיבות העניין. במידה והתשובה שלילית, ייתכן ותקום כנגד הרופא המנתח עילת תביעה בגין רשלנות הרפואית.

 

על ההשלכות המצערות של מקרי רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

יד האדם היא מבנה יוצא דופן ומורכב, וכל הליך כירורגי הכולל את כף היד והאצבעות חייב להתבצע בזהירות ובדיוק מירביים. עם זאת, טעויות יכולות להתרחש, ואם ניתוח בכף היד מבוצע ברשלנות, עלולות להיות לכך השלכות הרסניות על המטופל, ולהשפיע על חייו לצמיתות.

בשורות הבאות נסקור את המצבים בהם עשויה לקום למנותח עילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד והאלמנטים שדורשים הוכחה להגדלת סיכויי ההצלחה בתביעות מסוג זה.

 

המצבים בהם עשויה לקום עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד יכולה להתבטא בדרכים שונות. בעוד שהדוגמאות הבאות נפוצות יותר, חשוב לציין שהרשימה אינה ממצה:

 

אי טיפול בזיהומים

זיהום מהווה סיכון משמעותי בניתוחי יד בשל אופיים העדין של היד ושורש כף היד. יש לבצע טכניקות סטריליזציה נכונות והליכי חיטוי במהלך הניתוח כדי למזער את הסיכון לזיהום. אם אכן מתרחש זיהום, טיפול מיידי באנטיביוטיקה חיוני כדי למנוע את התפשטותו ונזק נוסף למטופל.

חדש לרשלנות מתעורר כשמטופל שעבר ניתוח כף יד סובל מזיהום שגורמי הרפואה המטפלים בו לא מצליחים לאבחן ולטפל בו בזמן ובהצלחה, מה שמוביל לסיבוכים חמורים המגיעים לכדי נזקים לבריאות המטופל.

 

נזק עצבי

נזק עצבי מהווה סיכון פוטנציאלי נוסף בניתוח יד. העצבים ביד ובשורש כף היד אחראים לתחושה ולתנועה באצבעות ובאגודל. אם עצבים אלה סובלים מנזק במהלך הניתוח, המטופלים עלולים לחוות חוסר תחושה, עקצוץ או חולשה ביד הפגועה. מקרים חמורים של נזק עצבי עלולים לגרום לנכות ארוכת טווח. במקרים כאלה, לעיתים קרובות יש למטופלים עילה להגשת תביעה נזיקית בגין רשלנות רפואית בניתוח בכף היד.

 

הותרת מכשור כירורגי בגוף המנותח

במהלך ניתוח כף היד, יש להקדיש תשומת לב וטיפול קפדני לכל המכשירים שבהם נעשה שימוש. השארת מכשיר כירורגי בתוך היד או פרק כף היד של המטופל עלולה להוביל לסיבוכים חמורים, כולל זיהום או דימום פנימי, הגורמים לנזק שמצדיק הגשת תביעת פיצויים.

 

נזק לכלי דם

היד ושורש כף היד מכילים כלי דם רבים. אם רופא לא מצליח לטפל ולתחזק את כלי הדם הללו כראוי במהלך הניתוח, המטופלי עלול לחוות אובדן דם משמעותי. זה יכול להוביל לסיבוכים נוספים כמו אנמיה או לחץ דם נמוך, המשפיעים באופן בלתי הפיך על חיי המטופל ובהחלט עשויים לשמש כעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית גם במקרים הללו.

 

אי קבלת הסכמה מדעת

לפני ביצוע ניתוח יד, חיוני שהצוות הרפואי יפעל לקבלת הסכמה מדעת מהמטופל. הדבר כרוך במתן הסבר מפורט על הסיכונים, היתרונות והחלופות האפשריות לניתוח – מידע המאפשר למטופל לקבל החלטה מושכלת בדבר ביצוע ההליך. מנגד, אי קבלת הסכמה מדעת עלולה לתת למטופלים עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

אי טיפול בכאב

לאחר ניתוח יד, טיפול יעיל בכאב הוא חיוני. זה כולל מתן משככי כאבים מתאימים והנחיית המנותח לשימוש באמצעים המסייעים להקלה בכאבים בבית. עילה להגשת תביעת רשלנות עשויה לקום כאשר הגורמים הרפואיים שעמם בא המטופל במגע אחרי הניתוח בכף ידו, לא דואגים להתייחס לטיפול בכאבו של המטופל בצורה מספקת, ובכך גורמים לסבל מיותר ולנזק לטווח ארוך ביד או בפרק כף היד.

 

כיצד ניתן להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית בניתוח בכף היד?

חשוב לציין כי לא כל פגיעה ביד במהלך הניתוח נחשבת אוטומטית כרשלנות רפואית. כדי לשכנע את בית המשפט כי ישנה עילה לפסיקת פיצויים לטובת המנותח, יש להוכיח מספר אלמנטים:

  1. הוכחת נזק: כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית הקשורה לניתוח כף היד, יש צורך להוכיח כי המטופל חווה נזק כתוצאה מהניתוח. זה יכול לכלול נזק לעצבים באזור כף היד או תופעות לוואי אחרות, כפי שהוזכר קודם לכן. אולם במקרים בהם התביעה מתמקדת בחוסר הסכמה מדעת, אין צורך בהוכחת נזק.
  2. הוכחת רשלנות: כשל ניתוחי גרידא לא תמיד מעיד על רשלנות רפואית בטיפול כירורגי. במסגרת התביעה יש להוכיח כי הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים התרשלו בתפקידם במהלך הניתוח וכי התנהגותם חרגה מהסטנדרט שלפיו רופא סביר היה פועל.
  3. הוכחת סיבתיות: היסוד האחרון שיש לקבוע הוא הקשר בין רשלנות הרופאים, הצוות הרפואי או בית החולים לבין הנזק שנגרם כתוצאה מכך למנותח (התובע). במילים אחרות, יש להוכיח שללא ההתרשלות הנזכרת לא היה נגרם למטופל הנזק שבגינו הוא דורש פיצוי כספי.

 

פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוחי כף היד

במידה והתובע בתביעת רשלנות בטיפול ניתוחי בכף היד זוכה בתיק, בית המשפט יפסוק עבורו פיצויים בגין נזקיו. סכום הפיצויים יכול לכלול פיצוי על הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל. במקרים מסוימים, ניתן גם לפסוק פיצויים עונשיים כדי להרתיע את הנתבעים מפני הישנות מחדלים רפואיים. עם זאת, כל מקרה הוא ייחודי, ואין סכום קבוע לפיצוי.

 

לסיכום

ניתוח בכף היד טומן בחובו סיכונים, ורשלנות רפואית עלולה להחמיר את הסיכונים הללו, ולהוביל לתוצאות קשות למטופלים. לכן למטופלים אשר חווים נזק עקב רשלנות רפואית בניתוח בכף היד עומדת הזכות לפנות להליך משפטי במטרה לקבל פיצוי הולם עבור פגיעתם מההליך.

עם למעלה מ- 20 שנות ניסיון בטיפול מסור בתיקי רשלנות רפואית, משרד עו"ד דוד פייל ביסס את עצמו כסמכות בעלת מוניטין בתיקים מסוג זה. לאורך ההיסטוריה הענפה של משרדנו בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, זכינו להצלחה יוצאת דופן, תוך הבטחת פיצוי משמעותי ללקוחותינו בתביעות פיצויים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

אם אתם סבורים שנפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית באבחון ליקוי רפואי בכף ידכם, רשלנות באבחון הצורך בניתוח בכף היד במועד הנכון או רשלנות רפואית בניתוח בכף היד – זה הזמן לעמוד על זכויותיכם ולגלות כיצד תוכלו לממשן. עו"ד דוד פייל מזמין אתכם לתאם פגישת ייעוץ ראשונית בזמן שנוח לכם, ללא כל התחייבות, ולקבל הזדמנות להעריך את היקף הפיצוי המגיע לכם.

פנו אל משרד עורך דין דוד פייל כבר כעת ועשו את הצעד הראשון והמתבקש למימוש זכויותיכם.

ישנם תרחישים רבים בהם ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוחי כף יד. בין היתר מדובר בנסיבות של זיהומים הנוצרים כתוצאה מהניתוח, פגיעה עצבית, הותרת כלים רפואיים בתוך גופו של המטופל ועוד.

כדי להוכיח שאירעה רשלנות רפואית בניתוח כף יד, יש להוכיח שלושה מרכיבים מרכזיים:
ראשית, יש צורך להמחיש את הפציעה שנגרמה למטופל. שנית, חשוב לעמוד על רשלנות הצוות הרפואי המעורב בניתוח. לבסוף, צריך להיות מוכח קשר ברור בין רשלנות הצוות לבין הנזק הספציפי המדובר. ברגע שהרכיבים הללו יוכחו, הפרט הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי.

לא כל נזק המתרחש במהלך או בעקבות ניתוח בכף היד ייחשב בהכרח כרשלנות רפואית. במקרים מסוימים, ישנן נסיבות בלתי צפויות שאפילו "רופא סביר" לא היה צופה. לדוגמה, ליקוי בריאותי קיים שמסבך את הניתוח ולא היה ידוע או לא יכול היה להיות ידוע לפני ההליך. לכן ביסוס הטענה לרשלנות הרפואית הוא תלוי נסיבות בכל מקרה לגופו.

גובה הפיצוי שנפסק בתביעת רשלנות רפואית בניתוח בכף היד אינו קבוע מראש ומשתנה בהתאם לנסיבות האופפות את המקרה. בחישוב הפיצוי נכנסים מספר גורמים. גורמים אלו כוללים את ההוצאות הרפואיות שהוצאו עקב הפגיעה, היקף הפסדי השכר של הנפגע והכאב והסבל הפיזי והרגשי שחווה המטופל.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם