צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית לידה מוקדמת

להאזנה:

 

ילדכם נולד בלידה מוקדמת? מכירים מישהי שילדה בילדה מוקדמת? עליכם לדעת שאם יכול היה הרופא לאבחן את הפגות ולא עשה כן או לא הפנה את האם לטיפולים המקובלים; במידה ונגרם נזק ליילוד, יתכן ומגיע לכם פיצוי בגין רשלנות רפואית בלידה מוקדמת. 

 

כיצד נגרמת לידה מוקדמת

לידה מוקדמת עשויה להיגרם משלל סיבות. ראשית, יכולה להיגרם הלידה המוקדמת משום סיבות נפשיות או פיזיות אותן חווה האם; ביניהן, קרות אירוע בעל משמעות מלחיצה או טראומה אצל האם, חוסר במנוחה, עבודה ממושכת ומאומצת, משקל שאינו בריא (עודף משקל או רזון), סמים, אלכוהול, עישון וכו'.

שנית, יכולה להיגרם הלידה המוקדמת בשל שלל סיבות בריאותיות; בין היתר,  זיהום במי השפיר או באיבר המין, לידה בגיל מוקדם – 18 ומטה או לידה בגיל מאוחר 35 ומעלה, היסטוריה של ביצוע הפלות על ידי האם, מרווח של פחות מחצי שנה בין הריון להריון, התרחשות לידה מוקדמת בעבר או הריון באמצעות הפריה מלאכותית.

 

הרשלנות הרפואית העלולה להתרחש בעת הטיפול בלידה מוקדמת

איך תדעו שהתבצעה רשלנות רפואית בלידה מוקדמת? ראשית, יש להבין כי כאשר מגיעה האישה לבדיקה\מעקב רפואי כשהיא בהריון והיא בעלת תסמינים המעוררים חשד ללידה מוקדמת, מוטלת על הרופא החובה המקצועית להפנותה לבדיקה ידנית וביצוע אולטרה – סאונד. במידה והרופא אכן הצליח לזהות חשד מכריע ללידה מוקדמת, עליו להפנות את האישה למיון או למרכז רפואי. שם, יכולה האישה לקבל פרוגסטרון על מנת לעכב את הלידה – אפשרות זו מתאפשרת רק בעת זיהוי מוקדם של הלידה המוקדמת הצפויה.

רשלנות רפואית לידה מוקדמת
רשלנות רפואית לידה מוקדמת

איך ניתן לדעת אם הרופא הוא רשלן? באילו אמות מידה יש לבדוק אותו?

כדי שרופא רשלן אכן יחשב כרשלן, בית המשפט יבדוק תפקודו של הרופא בסטנדרט "הרופא הסביר הרופא הנתבע בשל רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה מוקדמת בפרט, ייבדק בסטנדרט "הרופא הסביר", על פי סטנדרט זה, ישוו מעשים שעשה הרופא או  מעשים שהיה על הרופא לעשות ולא עשה, לנוהג והפרקטיקה המקובלים ברפואה. ככל שיוכח שחטא מן המקובל בפרקטיקה הרפואית ולא עמד במצופה ממנו – ניתן לראותו כחוטא לסטנדרט זה ואף כרשלן החייב בפיצוי נזיקין לטובת הנפגע.

ככל שהרופא קיבל מטופלת עם  סימנים מעידים ללידה מוקדמת, אליהם היה שם לב רופא נורמטיבי, ולא הפנה אותה לבדיקות המתאימות, נראה אותו כרשלן.

 

הליך ההוכחה

איך למעשה אפשר להוכיח רשלנות רפואית, איזה מידע חשוב מאוד שיהיה לתובע?

ראשית, על התובעים להוכיח כי אכן הרופא הנתבע ביצע מעשים רשלניים כפי שצוין בתחילת המאמר. למשל, רופא שלא זיהה את האפשרות ללידה מוקדמת למרות הופעת סימנם ברורים. לאחר מכן, על התובעים להוכיח כי הרופא הנתבע חטא לסטנדרט הסבירות, וכי מעשיו או אי מעשיו הנם מעשים בהם לא היה נוקט או לחילופין, כן היה נוקט רופא סביר הנוהג על פי הנוהג המקובל בפרקטיקה הרפואית. לבסוף, על התובעים להוכיח קשר סיבתי בין התרשלות הרופא ואי גילוי הלידה המוקדמת כאשר היה יכול לגלותה, לבין נזקים שנגרמו לילד או לאם.

ככל שיוכח שאילו לא היה הרופא המטפל מתרשל, פגם מסוים בפג (הילד שנולד בטרם עת) לא היה מתקיים בו, יוכלו התובעים לבסס קשר סיבתי בין מעשיו של הרופא לבין הנזק שנגרם – וכך למעשה להוכיח את הרשלנות הרפואית. לדוגמא: רופא מטפל לא אבחן כראוי את האפשרות ללידה מוקדמת של האם – וכתוצאה מכך, נולד ילד פג עם פגמים במערכת הנשימה; במידה ויוכח כי אילו היה הרופא מגלה את האפשרות ללידה מוקדמת בזמן, ובאמצעות נקיטת האמצעים הרפואיים ההולמים לא היו נגרמות לילד הפג בעיות במערכת הנשימה – תוכל המשפחה לתבוע בגין רשלנות רפואית בלידה מוקדמת.

 

הפיצוי

איך יחושב הפיצוי? מדובר ברעיון פשוט למדי. כאשר הילד מתחת לגיל 18 שנים, יפוצו ההורים בגין ההוצאות הנוספות והיתרות הנובעות מגידול ילד בעל לקות בלבד. כלומר, בית המשפט יחשב את עלויות גידולו של ילד חסר לקויות, לעומת גידול ילד עם לקות ספציפית איתה נולד; בין עלויות אלה, מטבע הדברים, יש הפרש; ההפרש שנוצר יהיה למעשה סכום הפיצוי אותו יקבלו ההורים עד שיגיע היילוד לגיל 18. יחד עם זאת, כאשר יעבור הילד את גיל 18 ויהפוך להיות בגיר, יגדלו הפיצויים – לכלל עלויות הטיפול בילד. מדוע? בית המשפט מתחשב בעובדה שעד גיל 18 לא מצופה שהורים יתחזקו ויתמכו בילדם כספית (אף שלא באמת כך ברוב בתי האב).

 

את מי כדאי לשכור כדי לייצג אתכם בתביעת רשלנות רפואית בלידה מוקדמת?

מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה ברשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה מוקדמת בפרט. בררו עם עורך הדין שעתיד להיות מועסק על ידכם על ניסיונו, על לקוחות עבר שיכולים להמליץ עליו ועל תיקים בהם לקח חלק ואף ניצח. אל תתפשרו על עורך דין טוב, שכן סיכוי התביעה שלכם יגדלו או יפחתו משמעותית בהתאם ליכולותיו ובקיעתו של עורך הדין שלכם.

 

אז מה היה לנו פה?

הריון הוא תהליך ארוך ומסובך ועשויים להיות בו סיבוכים; בין היתר, סיבוכים שנגרמו משום רשלנותו של רופא מטפל שלא הצליח לזהות הריון מוקדם. הריון מוקדם עתיד להביא לעולם ילד פג. לעתים, ילד שנולד פג עלול לסבול מתסמינים כאלה ואחרים אשר יקשו על חייו ועל גידולו. במידה ואתם חושבים כי נעשה לכם עוול, מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה באשר לסיכויי התביעה שלכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם