צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

להאזנה:

 

נשים רבות פונות לניתוחים פלסטיים להגדלת החזה, הגדלת חזה אינה נמנית בין הניתוחים המסובכים יותר בעולם הרפואה. אולם, כבכל הליך רפואי, יכולים לקרות הסתבכויות הן באשמתו של הרופא והן לא באשמתו. ככל שהרופא התרשל ונגרם לאישה נזק כתוצאה מכך, ניתן לגבש כנגד הרופא עילת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה.

 

כיצד נראה כי הרופא התרשל

בבוא בית המשפט לבחון רשלנות בכלל ורשלנות רפואית בפרט, הוא משווה את התנהגותו של הרופא אל סטנדרט בחינה. סטנדרט זה מכונה בהגה המשפטית כסטנדרט "האדם הסביר". מיהו האדם הסביר? האדם הסביר, באופן פשוט, הינו האדם הכי נורמטיבי שניתן לחשוב עליו, הוא למעשה סטנדרט הנורמליות – הוא איננו יודע רבות מדי וגם לא יודע מעט מדי, ניתן לומר שהוא ממוקם בדיוק ב"אמצע"; האדם הסביר יכול להיות השכן הנחמד ממול או אפילו דוד שלכם (לצורך השוואה).

יחד עם זאת, ברור כי הרופא המואשם ברשלנות רפואית לא יכול להיבדק בסטנדרט פשוט של "האדם הסביר" שכן איננו האדם הנורמטיבי הממוצע. לכן, יבחן הרופא הרשלן בפוטנציה בסטנדרט בדיקה מחמיר יותר – "הרופא הסביר" כלומר, נשווה את התנהגותו או אי התנהגותו של הרופא למקובל בפרקטיקה הרפואית הנוהגת. כלומר, כמו בסטנדרט "האדם הסביר" ככל שהרופא התנהג או לא התנהג כפי שהיה מצופה מרופא סביר להתנהג ניתן יהיה להתחיל לגבש כנגדו רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה בפרט.

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה
רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

 

רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה – שלבי ההוכחה

ראשית, כפי שהוסבר לעיל, יש להראות כי הרופא אכן לא עומד בסטנדרט הסבירות, וכי עשה מעשה שלא היה מצופה מרופא סביר ומקצועי לעשות. או לחילופין – לא עשה מעשה שהיא מצופה מרופא סביר לעשות. שנית, יש להצביע על קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית, הסטייה של הרופא מסטנדרט הסבירות לבין הנזק שנגרם – ככל שנגרם כזה בכלל.

במידה והתובעים יצליחו להוכיח קשר שכזה – כלומר, אילו הרופא לא היה מתרשל לא היה נגרם הנזק למטופל; ניתן יהיה לגבש כנגד הרופא עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לדוגמא, אישה הגיעה לניתוח להגדלת חזה אצל רופא מומחה, לאחר הניתוח נגרמו זיהומים קשים בחזה האישה שהובילו לנזקים אסתטיים. ככל שיוכח כי הרופא לא נהג באופן סביר ומקצועי במהלך הניתוח באישה וכי משום כך נגרמו הזיהומים, ניתן יהיה לומר כי הרופא הינו בעל חבות; ברשלנות רפואית.

 

באילו שלבים של ניתוח הגדלת החזה יכולה להתרחש ההתרשלות הרפואית?

הרשלנות הרפואית יכולה להתקיים לפני התרחשות הניתוח – במידה והרופא לא ערך את הבדיקות המתאימות ושגה בדרך בה בחר לערוך את הטיפול. לקראת הניתוח תתבקש האישה להגיש לרופא המנתח בדיקות דם, צילום חזה, הדמיית שד ואף לעתים בדיקות א.ק.ג.

ככל שהרופא לא התבסס על מידע רפואי חשוב אותו עליו להחזיק בנוגע למטופלת; או לא הכין ותכנן את הניתוח בהתאם למטופלת ונגרם נזק – ניתן יהיה לראותו כרשלן, ככל שיוכח כי אילו היה הרופא עורך הבדיקות באופן ראוי ומקצועי לא היה נגרם הנזק.

כמו כן, יכולה להתגבש עילת התביעה הברורה ביותר בגין רשלנות רפואית – קרי, רשלנות רפואית בביצוע הניתוח. כלומר, בעת ביצוע הניתוח עשה הרופא פעולות אשר אינן מקובלות בפרקטיקה הרפואית – אותן לא היה מבצע רופא סביר ומקצועי. לענייננו, ביצוע לקוי של הליך הניתוח להגדלת חזה עלול להוביל לפגמים אסתטיים באישה המנותחת, זיהומים באזור החזה ואף דליפות של שתלי הסיליקון.

בנוסף, יכולה להתקיים עילת תביעה כנגד הרופא בגין מקרים של היעדר הסכמה מדעת. כלומר, ככל שהרופא לא העביר לידי האישה את כלל ההשלכות והמידע שעליה לקבל בנוגע לניתוח, גם בהיעדר נזק – יכולה להתגבש לטובתה עילת תביעה כנגד הרופא.

 

רשלנות בניתוחי הגדלת חזה – מה עלול להביא לזה?

הגדלת חזה, הליך קוסמטי פופולרי בתחום הכירורגיה הפלסטית, צברה פופולריות משמעותית במהלך העשורים האחרונים. הליך זה כולל החדרת שתלי סיליקון לשדיה של האישה, במטרה לעצב מחדש ולהגדיל את נפחם. רוב הנשים הפונות להתערבות רפואית זו, עושות זאת היות ואינן מרוצות מהגודל והצורה של החזה שלהן, חוו אובדן נפח שד לאחר ההריון, או בעלות שדיים לא מפותחים.

חשוב לציין שניתוח פלסטי, כולל הגדלת חזה, הוא הליך אלקטיבי שנועד להגביר את הביטחון העצמי ותחושת הנשיות של האישה. הניתוח נמשך בדרך כלל כשעה ומבוצע בהרדמה. במהלך ההליך, המנתח מניח בזהירות את שתל הסיליקון מתחת לשריר החזה או מתחת לרקמת השד, ויוצר כיס ייעודי למיקום מיטבי.

למרבה הצער, אל ניתוחי הגדלת חזה – בדומה לכל ניתוח קוסמטי והליכים ניתוחיים בכלל, נלווים סיכונים שונים הנגזרים מעצם היותם הליך כירורגי. בנוסף לכך, ישנם גם מספר לא מבוטל של תופעות לוואי וסיבוכים מסוגים שונים, שעלולים להתרחש ספציפית בניתוח מהסוג הזה, כפי שנפרט מיד.

 

מהם הסיכונים הנפוצים הקשורים לניתוח הגדלת חזה?

עם הסיכונים הנפוצים הקשורים בניתוחי הגדלת חזה, נמנים הסיבוכים להלן:

  • התקשות הקופסית – זוהי אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר שמתרחשת בעקבות ניתוחי הגדלת חזה. הדבר מתבטא בכך שבתוך השד נוצרת רקמה נוקשה סביב שתל הסיליקון, מה שמוביל לנוקשות ואי נוחות בחזה. השכיחות של תופעה זו ירדה משמעותית בשנים האחרונות עקב התקדמות בסוג החומרים המשמשים לייצור שתלי שד. ברוב המקרים ניתן לבצע טיפולים רפואיים פשוטים לריכוך השד המוקשה. עם זאת, במקרים קיצוניים, ייתכן שיידרש ניתוח נוסף להתאמת השתל.
  • דימומים וזיהומים – זה אמנם לא שכיח באופן מיוחד בניתוח הגדלת חזה, אך נפיחות, זיהומים ודימומים הם סיכונים פוטנציאליים, כמו בכל הליך כירורגי. יתרה מכך, רשלנות במהלך הניתוח עלולה לגרום לזיהומים נדירים או לדימום מוגזם, ולעיתים מחייבת ניתוח שני לטיפול בבעיה.
  • שינויים בתחושה – ניתוח הגדלת חזה יכול לשנות את התחושה בשד, במיוחד סביב הפטמה ואזור החתך. ברוב המקרים, התחושה חוזרת בהדרגה לקדמותה תוך מספר חודשים. עם זאת, במקרים נדירים, עלול להיווצר נזק חושי קבוע, לרוב עקב רשלנות רפואית.
  • השפעה פסיכולוגית – הסיכונים בניתוח הגדלת חזה אינם מוגבלים לסיבוכים קליניים כמו זיהומים, נוקשות או אובדן תחושה. ביצוע לא זהיר של ההליך, שמטרתו לשפר הן את המראה החיצוני והן את הסיפוק הפנימי, עלול להוביל למצוקה פסיכולוגית למנותחת.
    פגיעות נפשיות יכולות לנבוע מאי-סימטריה בין השדיים, אי התאמה בין גודל החזה הרצוי והמושג, צניחת חזה וגורמים נוספים. זאת כאשר ביצוע ניתוחים מתקנים נוספים על מנת לטפל בחסרונות של ההליך הראשוני יכול בעצמו להיות חוויה טראומטית עבור האישה.

 

חיוני שמטופלות יהיו מודעות לחלוטין לסיכונים הפוטנציאליים הללו ויוכלו לדון בהם עם המנתח שלהן לפני ההליך, לצורך קבלת החלטה מושכלת לגבי ניתוח הגדלת חזה. לאור קיומם של סיכונים כאלו, קבלת הסכמה מדעת מהמטופלת לביצוע ההליך, היא חשובה מאין כמוה, כפי שנמחיש בשורות להלן.

 

החשיבות של הסכמה מדעת בניתוח הגדלת חזה

לעקרון ההסכמה מדעת יש חשיבות עליונה ביחסים בין מנתח למטופל שלו, ולבטח כאשר עסקינן בניתוחים אלקטיביים כדוגמת ניתוחי הגדלת שדיים. מחובתו של המנתח לספק למטופלת מידע מקיף לגבי הניתוח הנדון, לרבות חשיפת סיכונים פוטנציאליים, גם אם הם נדירים.

בעידן הנוכחי, בו ניתוחים פלסטיים זוכים ליותר ויותר פופולריות, בתי המשפט מתייחסים להפרה של חובה חוקית זו בכובד ראש. ניתוחי הגדלת חזה, בהיותם פרוצדורות אלקטיביות שמטרתן לשפר את איכות החיים של המטופלת, עדיין טומנים בחובם סיכונים מובנים הדומים לכל התערבות כירורגית. מבחינה משפטית, חובה שהמטופלת תהיה מודעת לסיכונים אלו, ובאחריותו של הרופא המטפל להבטיח זאת טרום ביצוע התהליך הרפואי.

בתי המשפט קבעו כי אם ההליך הרפואי נדרש כטיפול חירום, הרופא מחויב לספק למטופליו את כל המידע הרלוונטי אודות הניתוח, לרבות סבירות ההצלחה והסיכונים הפוטנציאליים, תוך פרק זמן סביר לפני הכניסה לחדר הניתוח.

פרשנות בית המשפט מתיישבת עם כוונת החקיקה העומדת מאחורי חובת ההסכמה מדעת בסוג ניתוח ספציפי זה. ההלכה הפסוקה בתביעות רשלנות בניתוחי הגדלת חזה, מדגישה כי זוהי זכותה של המטופלת לקבל החלטה שקולה ורציונלית לגבי נחיצות הניתוח, סיכויי הצלחתו והסיכונים הכרוכים בו, ולכן הרופאים נדרשים למסור את כל המידע הקשור בהליך מספיק זמן מראש ולהעניק לה שהות מספקת "לעכל" את האינפורמציה שהובאה בפניה, כך שתוכל להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורה.

 

האם הגדלת חזה המבוצעת בידי רופא שאינו מומחה לכירורגיה פלסטית – היא בבחינת רשלנות רפואית?

על מנת לעסוק בכירורגיה פלסטית, על הרופאים לקבל רישיון מיוחד ממשרד הבריאות, המצריך בדרך כלל כשש שנות הכשרה לאחר סיום לימודי הרפואה הכללית. לאורך תקופה זו צוברים הרופאים מומחיות בטיפולים פלסטיים שונים, לרבות שימוש בציוד רפואי מיוחד וטיפול במקרים קיצוניים.

עם זאת, התקנות המפורטות בפקודת הרופאים מקלות במידת מה בכל הנוגע לניתוח הגדלת חזה. כתוצאה מכך, גם רופאים בעלי הכשרה בכירורגיה כללית, רשאים על פי חוק לבצע ניתוחים אלו, למרות שאינם מומחים בתחום הכירורגיה הפלסטית.

פרצה רגולטורית זו יוצרת מצב שבו רופאים ללא מומחיות מקיפה בכירורגיה פלסטית יכולים עדיין לבצע הליכים כאלה ולא בהכרח לשביעות רצונן של המטופלות. עם זאת, חשוב לציין שהדבר אינו נחשב בהכרח כרשלנות רפואית, שכן התקנות הקיימות מאפשרות זאת.

כדי להקים עילת תביעה למטופלת, יש צורך להוכיח כי המנתח חרג מחובת הזהירות והסטנדרטים המקצועיים החלים על כל רופא סביר אחר בביצוע הגדלת חזה, ובשל כך נגרם לאותה מטופלת נזק. לשם כך יש צורך בייצוג משפטי מקצועי מטעם עורך דין רשלנות רפואית טוב עם נסיון ספציפי בתיקי  רשלנות בניתוחי הגדלת חזה.

 

רשלנות בניתוחי הגדלת חזה – סיכום

ניתוחי הגדלת חזה טומנים בחובם מגוון רחב של סיכונים, שרשלנות רפואית עלולה לגרום להופעתם ואף להחמרתם. אי לכך, למטופלות שעברו ניתוח הגדלת חזה, ישנה הזכות לנקוט בפעולה משפטית לצורך קבלת פיצוי כספי ראוי, ככל שניזוקו בעקבות ניתוח זה בשל התרשלות המנתח או הצוות הרפואי שליווה את ההליך.

אם אתן סבורות שנפגעתן מרשלנות בניתוח הגדלת חזה – דעו כי יש מה לעשות בנושא. משרד עו"ד דוד פייל מזמין אתכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות מצידכן, שבה נוכל לבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין פגיעתכן ולהעריך את סיכויי הצלחתה. פנו אל עורך דין דוד פייל עוד היום ופעלו להשגת הפיצויים המגיעים לכן בהקדם.

 

אל מי ניתן לפנות לפני תביעה בגין רשלנות רפואית

מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. מומלץ אף יותר, לפנות לעורך דין המתמחה או שלפחות עסק בתביעות בתחום רשלנות רפואית אסתטית בכלל או רשלנות רפואית אסתטית בשתלי חזה בפרט. ככל שעורך הדין שתשכרו יהיה בעל ניסיון וידע רב יותר בתחום, כך הסיכוי שתביעתכם תצלח יגבר – במתאם ישר כך גם יגדלו פיצוי התביעה שלכם והיכולת שלכם להשתקם לאחר הניתוח הכושל והרשלני.

 

אז מה היה לנו פה

ניתוח להגדלת חזה, כמו הרבה ניתוחים אחרים, יכול להיכשל ולגרום נזקים. לעתים, נזקים אלו יכולים להיגרם בשל ניתוח או הכנה לניתוח שאינם מקצועיים. ככל שנעשה הניתוח באי מקצועיות ונגרמו נזקים עקב כך, יתכן והינכם זכאים לפיצוי כספי לאחר תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה כנגד הרופא. ככל שאתם חושבים שנעשה לכם או ליקיריכם עוול, אל תהססו לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

ניתוח הגדלת חזה הוא הליך קוסמטי פופולרי הכולל החדרת שתלי סיליקון לשדיה של אישה על מנת לעצב מחדש ולהגדיל את נפחם. הליך זה מבוקש בדרך כלל על ידי נשים שאינן מרוצות מהגודל או הצורה של החזה שלהן, חוו אובדן נפח שד לאחר ההריון, או בעלות חזה לא מפותח.

הסיכונים הנפוצים הקשורים לניתוחי הגדלת חזה כוללים התקשות של השד עקב היווצרות מעטפת סביב שתל הסיליקון, זאת בנוסף לסיכונים אחרים הכוללים דימום, זיהומים, שינויים בתחושה (במיוחד סביב אזור הפטמה והחתך), ומצוקה פסיכולוגית אפשרית הנובעת מסיבוכים קליניים או חוסר שביעות רצון מהתוצאות.

כן, בשל פרצות רגולטוריות מסוימות, גם רופאים כירורגים שאינם מתמחים בכירורגיה פלסטית רשאים על פי חוק לבצע ניתוחי הגדלת חזה. למרות שמטבע הדברים הדבר עלול לעורר חששות, במישור המשפטי זה לא בהכרח נחשב כרשלנות רפואית המקימה למנותחת עילה להגשת תביעה נזיקית.

הסכמה מדעת משחקת תפקיד חיוני בניתוח הגדלת חזה. מחובתו של המנתח לספק למטופלות את כל המידע הדרוש על ההליך, לרבות סיכונים אפשריים, לפני ביצוע הניתוח. בתי המשפט רואים בחובה זו חשיבות עליונה, ואי מילויה עלול לגרום לתוצאות משפטיות. הסכמה מדעת מבטיחה שלמטופלת תהיה הבנה מקיפה של הניתוח, תופעות הלוואי האפשריות, הסיבוכים הפוטנציאליים, סיכויי ההצלחה של ההליך וכן החלופות האפשריות לניתוח זה, ומאפשרת לה לקבל החלטות רציונליות לגבי הטיפול הרפואי שהיא שוקלת לעבור.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם