צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

להאזנה:

 

גילוי מוקדם של גידול במוחו של מטופל עשוי להציל את חייו. ככל שיאובחן המטופל בשלב מוקדם יותר של הגידול – בעודו קטן, הסיכוי להציל את חייו גבוה יותר. היעדר אי בדיקת האפשרות לגידול במוח אף על פי תסמינים מוכרים, עלולה להוות רשלנות רפואית באבחון גידול במוח. 

 

כיצד ניתן לאבחן גידול במוח

ככל שעלה חשד לגידול במוח, על הרופא לשלוח את המטופל לאבחון שיאשש או ישלול את היותו בעל גידול מסוכן במוחו. קיימות כמה אפשרויות כדי לאבחן גידול במוח; ביניהן, צילום גולגולת, ביצוע בדיקות ביופסיה, ביצוע בדיקות הדמיה מסוגים שונים וכו'.

 

מהי רשלנות רפואית

כדי שניתן יהיה לבסס רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בגין היעדר אבחון גידול במוח בפרט, יש להראות להוכיח כי נעשה מעשה שאיננו תקין – ונמצא מחוץ לתחומי מתחם לטווח הסבירות. לצורך העניין, אי אבחון גידול במוח בזמן, כאשר היה על הרופא לאבחן זאת על פי הנתונים שהיו קיימים לפניו. עם זאת, נשאלת השאלה כיצד ניתן באמת לדעת כי התבצעה רשלנות רפואית – כזו שתוכל להניב פיצויים למטופל שנפגע ממנה?

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח
רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

סטנדרט הבדיקה

כאשר בית המשפט עומד בפני שאלת רשלנות בכלל ורשלנות רפואית בפרט, עליו לבדוק את המעשים שעשה הנתבע או את המעשים שלא עשה הנתבע תחת סטנדרט סבירות – לסטנדרט זה, קוראים בהגה המשפטית "האדם הסביר". אז מיהו האדם הסביר? האדם הסביר, באופן פשוט ביותר, הינו האדם הנורמטיבי ביותר, הוא יכול להיות אבא שלך או השכן ממול.

למעשה, מדובר באדם שנוהג כפי שהיינו מצפים מאדם נורמטיבי וסביר לנהוג בחברה בכלל ובפעולותיו בפרט. יחד עם זאת, ברור מאליו כי לא ניתן לבדוק רופאים תחת סטנדרט "האדם הסביר", זאת משום שמדובר בבני אדם בעלי השכלה והכשרה נרחבת. משום כך, רופאים יבחנו בסטנדרט אחר, מחמיר יותר, בשם "הרופא הסביר" כלומר, ישוו התנהגותו של רופא העומדת במבחן למבחן, להתנהגותו של רופא סביר, למעשה ניתן להשוות את התנהגות הרופא הנתבע לנוהג לנפרוטוקול הרפואי הקיים – הפרקטיקה הרפואית המקובלת.

ככל שימצא כי הרופא הנתבע בגיןהחשוד ברשלנות רפואית עשה מעשה אשר חוטא לסטנדרט שבו עליו לעמוד; או לחילופין, כי לא עשה מעשה שהיה מצופה שהרופא יעשה משום הנוהג המקובל בפרקטיקה הרפואית, ניתן יהיה לאשר לחשוד כי למעשה מדובר ברופא רשלן.

 

מה הם התסמינים אליהם יש לשים לב?

תסמינים מוכרים הנובעים מגידול בראש של אדם יכולים להיות כאבי ראש, בחילות והקאות; ברור כי לא כל אדם הסובל מהתסמינים לעיל אכן סובל מגידול בראש – למעשה יכול להיות מדובר בהמון מקרים אחרים שאינם גידול בראש. עם זאת, כאשר אחד התסמינים הללו קיים מעל שבוע, יכול הדבר להוות סימן לגידול במוח, אך שוב, לא בהכרח. בנוסף, אנשים הסובלים מגידול במוח עלולים לחוות ישנוניות משום התעצמות בלחץ המוחי. כמו כן, תסמינים מוכרים נוספים של גידול במוח, הינם פרכוסים ואף שינויים כאלה ואחרים באישיות הסובל. שוב, אף אחד מהתסמינים הללו, לא מצביע בהכרח על גידול במוח, אך ככל שקיים גידול במוח, יתכנו התסמינים שהוצגו לעיל.

 

כיצד ניתן לגבש טענת רשלנות רפואית כנגד רופא מטפל 

כאשר מגיע אל הרופא מטופל עם תסמינים ברורים של חשודים בגידול במוח, קיימת לו המחויבות המקצועית לשלוח אותו לבדיקות מתאימות אשר יאששו או ישללו את הגידול במוח. ככל שהגיע מטופל עם תסמינים שכאלו, ולא נשלח לבדיקות המתאימות קיימת עילה סבירה לרשלנות רפואית בגין היעדר אי אבחון גידול במוח.

בנוסף, ככל שהרופא גילה את האפשרות, על פי התסמינים הקיימים, כי ישנה אפשרות במידה והרופא חשד באפשרות סבירה לגידול במוח, ושלח את המטופל אל לביצוע  הבדיקות המתאימות; והבדיקה נעשתה לא במקצועיות המצופה והמקובלת בפרקטיקה הרפואיתאו שלא פוענחה נכון, גם כאן עשויה עלולה למעשה להתקיים עילה לרשלנות רפואית בגין היעדר אי אבחון גידול במוח.

בכל מקרה רק כאשר ניתן להוכיח כי למטופל נגרם נזק חמור ובלתי הפיך כתוצאה מהאיחור באבחון-קיימת עילה לתביעה.

 

מה מוטל על התביעה להוכיח בתביעת רשלנות רפואית

ראשית, כפי שהוסבר בתחילת המאמר, על התביעה להוכיח כי למטופל נגרם נזק בלתי הפיך כתוצאה מהאיחור באבחון הגידול.

כמו כן יש להוכיח כי הרופא חטא למעשה לסטנדרט הסבירות המקובל בנוהג ובפרקטיקה הרפואית בישראל.

כלומר, ככל שהגיע מטופל בעל תסמינים ברורים של גידול במוח ולא נשלח אל הבדיקות שיאששו או ישללו את הגידול, יתקיים רכיב זה בעוולת הרשלנות. בנוסף, ככל שאכן נשלח המטופל לבדיקה לצורך אבחון גידול במוח והבדיקה נעשתה באופן לא מקצועי שלא או פוענחה לא נכון, תואם את הפרקטיקה הרפואית וסטנדרט הסבירות המצופה מרופא העוסק בבדיקות שכאלה, יתקיים רכיב זה בעוולת הרשלנות גם כן.

שנית, על התביעה להוכיח קשר סיבתי בין הנזק שנגרם למטופל בגין הגידול במוח, לבין היעדר המקצועיות\הרשלנות הרפואית שהתקיימה מצידו של הרופא המטפל. לדוגמא: אל הרופא הגיע מטופל עם תסמינים ברורים של גידול במוח, כאלו שהיו מחשידים רופא הנוהג על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת. למרות זאת, אבחן הרופא את כאבי הראש כמיגרנה ולא כאפשרות סבירה לגידול מוחי. על כן, קיבל המטופל טיפול שהולם מיגרנה.

לאחר זמן מה, התגלה גידול במוחו של המטופל – שהיה כבר גדול מדי לצורך הטיפול, שבסופו של דבר הביא למותו. במצב שכזה, ברור כי הרופא התרשל ולא ביצע את עבודתו כמצופה. עם זאת, יש להוכיח כי בזמן שהיה על הרופא לגלות את הגידול במוח כשניגש אליו המטופל לצורך בירור, היה הגידול אכן בר טיפול, וכי היעדר הטיפול מצידו של הרופא לא היווה סיבה תורמת לנזק שנגרם – בין אם מוות ובין אם לאו.

דוגמא נוספת, מטופל אשר הופנה לבדיקת ביופסיה משום חשד לגידול במוח, ובבדיקת הביופסיה לא התגלה הגידול המוחי על אף קיומו; לאחר זמן מה, נפטר המטופל משום קיומו של גידול במוחו. ככל שתראה התביעה כי היה על הרופא, על פי סטנדרט הסבירות והמקובל בפרקטיקה הרפואית, לגלות את הגידול המוחי באמצעות הבדיקה שבוצעה על המטופל, וכי קיים קשר סיבתי בין רשלנותו של הרופא למותו של הנתבע, ניתן יהיה לבסס רשלנות רפואית בגין היעדר אבחון של גידול במוח.

 

אל מי תובע פוטנציאלי צריך לפנות

מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין אשר מתמחה ברשלנות רפואית. יתרה מכך, רצוי לפנות לעורך דין אשר עבד טיפל בעבר על בהצלחה בתיקים דומים, לענייננו, תיקים שעוסקים בהיעדר בטעות או איחור באבחון.

אבחון של גידול במוח. עליכם לברר עם עורך הדין שיועסק על ידכם אודות הניסיון שלו. בררו אם עורך הדין אכן עסק בתיקים דומים, ומה עלה בגורל תיקים אלה. עליכם לשאול כמה שיותר שאלות אודות ניסיונו המקצועי כדי לקבל את הרושם הטוב ביותר. עורך דין טוב ומנוסה בתחום, יוכל להשפיע באופן דרסטי על סיכויי התביעה להצליח.

 

אז מה היה לנו פה?

גידול במוח הינו עלול להיות קטלני, ככל שיתגלה הגידול בשלב מוקדם יותר בחיי המטופל, כך הסיכוי של המטופל להינצל ממוות או לשפר את איכות חייו, גדל. בדיקה רשלנית או היעדר בדיקה אשר מצופה שתתקיים על פי תסמינים שקיימים אצל המטופל, עשויים להביא להיעדר לאי קיומו של אבחון קריטי של הגידול בעודו קטן דיו לצורך טיפול. אם אתם חושבים חושדים שנעשה לכם או ליקיריכם עוול, אל תהססו לפנות על עורך דין כדי לבדוק אם אכן יש עילה לתביעה ולקבלת הפיצוי לעמוד על זכויותיכם ועל אשר המגיע לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם