צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

להאזנה:

 

עוד בטרם לידתנו, לצוות הרפואי יש אחריות רבה על גורלנו, וגורלנו הרפואי בפרט: סריקות אולטרסאונד שונות נועדו על מנת לאבחן בעיות שונות בהתפתחות העובר ובמצבו הרפואי. היעילות בסריקה מסוג זה, היא יכולתה לאבחן בעיות רפואיות אצל העובר ובכך להקדים את הטיפול בהן ולמנוע נזק או להמעיט אותו. ישנם ממצאים שמצופה מן הצוות הרפואי לאבחן עוד בשלב ההיריון, ובמידה ומדובר ברשלנות שהובילה לאי איתור הבעיה הרפואית, יכולה להתגבש עילה לתביעת רשלנות רפואית, שעשויה גם להניב פיצויים כספיים מכובדים.

 

מהי כליה אגנית?

כליה אגנית בודדת היא כליה שממוקמת באזור האגן – כלומר נמוכה ממיקומה המקורי – בעוד שתי הכליות אמורות להיות ממוקמות באזור הבטן. מדובר במקרה ששכיחותו אינה גבוהה במיוחד והיא עומדת על מקרה בודד על כל מאות הריונות רגילים. אבחון זה הוא מאתגר לעיתים קרובות עקב המיקום הנמוך שמקשה על תצוגתו באולטרסאונד, וגם בעקבות הדמיון שקיים בין האיברים הפנימיים השונים בשבועות הראשונים להתפתחות העובר. עם זאת, מצופה מצוות רפואי לזהות את הכליה האגנית כבר בשלבי הסריקות הראשונות. אבחון זה הוא קריטי על מנת להתייחס לבעיה בהקדם ולהפנות לגורמים רפואיים מתאימים לצורכי מעקב וטיפול, כמו נפרולוג, לפני שתחול התדרדרות.

 

רשלנות בלידה ורשלנות בהיריון

רשלנות מסוג זה היא רשלנות במעקב ההיריון. במהלך ההיריון, הנשים ההרות עוברות בדיקות וסריקות רבות, וכאשר יש ניתוח ואבחון שגויים בנוגע למצבה הרפואי של האישה ומצבו של העובר, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית במהלך ההיריון. היריון בטוח ומפוקח הוא חשוב מאין כמוהו על מנת שהעובר יוולד בריא, או לפחות על מנת שבעיותיו הרפואיות יטופלו בהקדם. לכן, הרישומים הרפואיים שנעשים במהלך ההיריון ותיעוד ההליכים שנוקטים בהם הרופאים הם חשובים מאוד לצורך תביעות רשלנות רפואית על מנת לספק הוכחה למעקב רשלני. במידה והעובר לוקה בבעיה רפואית מסוימת והדבר אינו מאובחן ומקבל טיפול ויחס ראוי, מצבו יכול להתדרדר לכך שילקה בנזק בלתי הפיך או אפילו לסכנת מוות.

רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון
רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

פסיקה מפורסמת בנושא

בשנת 2009, תבע קטין באמצעות הוריו את בית החולים שטיפל באמו בעודה בהיריון עמו. הקטין טוען כי אמו עברה במהלך הריונה ארבע בדיקות של סקירת מערכות, ועל אף זאת לא התגלה כי אחת מכליותיו ממוקמת באזור האגן, ולכן לא הופנה לטיפול נוסף. הוא קושר את חוסר הגילוי לאוטם מוחי שלקה בו, כיוון שלטענתו, אם היה מטופל בהיותו ילד אצל נפרולוג ילדים היה מתגלה כי הוא חווה היצרות עורק כלייתי. הקטין סובל גם ממחלת כלי דם שבגללה הוא חווה היצרות עורקים, אך בית המשפט הסכים עמו כי אילו היה בטיפול הנוגע לכלייתו האגנית שלא אובחנה מלכתחילה, היה גובר הסיכוי לאבחון היצרות עורק הכליה ובכך האירוע המוחי ממנו נפגע בגיל צעיר אולי היה נמנע. בית המשפט פסק לטובתו פיצויים גבוהים ובית החולים הואשם ברשלנות רפואית, כיוון שלא הצליח לסתור את הטענות והראיות כלפיו.

 

במידה ואת חשה כי היה אבחון לקוי במצב עוברך בעודך בהיריון \ במידה ואתה חש כי בית החולים לא אבחן את מצבך כראוי טרם לידתך, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת שנסביר לכם על זכויותיכם. אתם מוזמנים לפנות אלינו גם אינכם בטוחים ומדובר בחשש קל, ונסייע לכם להבין את אשר אירע. במקרים רבים תביעת רשלנות רפואית במהלך ההיריון זיכתה את נפגעיה בפיצויים מכובדים והקלה על איכות חייהם. אל תהססו לפנות אלינו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם