צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

להאזנה:


 

ניתוח להסרת קעקוע – לא מה שחשבתם: קעקוע של העור הפך לפופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות, וכבר לא מזוהה עם אנשים בשולי החברה. עם זאת, עם עליית שכיחות הקעקועים באוכלוסייה הכללית, עולה גם הדרישה לטיפולי הסרת הקעקוע, בקרב אנשים שביצעו אותו בעברם מסיבות אופנתיות או אחרות, ולא מרוצים ממנו כיום. אמנם ביצוע הקעקוע עצמו הוא תהליך קל, הסרתו היא קשה הרבה יותר, וטומנת בחובה סיכונים רבים ונזקים בלתי הפיכים כאשר הפעולה נעשית בצורה לא מקצועית. (Alprazolam bars) כיצד נוכל לקבוע אם התרחשה רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע?

בעוד הדרך הפשוטה והבטוחה ביותר להסרת קעקועים היא באמצעות מכשיר לייזר אשר מסוגל לפרק פיגמנטים שחורים, ירוקים, כחולים וסגולים, קעקועים בצבעים אחרים, או כאלה אשר בוצעו בצורה חובבנית ובעומק לא אחיד של העור, ניתנים להסרה בעזרת ניתוח בלבד.

 

הליך ניתוח הסרת קעקוע

ניתוח להסרת קעקוע הוא הליך רפואי כירורגי לכל דבר, ולכן מבוצע על ידי רופא מנתח מומחה בלבד. טרם הניתוח, על הרופא לבחון אפשרויות נוספות להסרת הקעקוע, ורק במקרה שאף שיטה אחרת לא תהיה יעילה, יוחלט על הסרת הקעקוע בשיטה כירורגית.

הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית, ובמסגרתו מתבצעים חתכים סביב הקעקוע, וכריתת שכבת העור המקועקעת. לעיתים יוחלט על הסרת הקעקוע באופן הדרגתי, זאת על מנת להימנע מצלקות גדולות.

רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע
רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע –  ניתוח ללא הסכמה מדעת

כפי שהודגש, ניתוח להסרת קעקוע מהווה הליך רפואי לכל דבר, ועל כן לא ניתן לבצעו מבלי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל. ביצוע ניתוח להסרת קעקוע ללא הסכמה מדעת של המטופל, תהווה הפרת האוטונומיה, ורשלנות רפואית.

על פי רוב, ניתוח להסרת קעקוע מהווה טיפול אלקטיבי אשר אינו חיוני לבריאות המטופל. על כן, יש חשיבות רבה למתן מידע מלא למטופל טרם הניתוח, כדי למנוע פגיעה באוטונומיה שנגרמת כתוצאה ממתן הסכמה לא מודעת. בית המשפט העליון פסק, כי בניתוחים אלקטיביים קמה חובת גילוי מוגבר המחייבת את הרופא המנתח לתת הסבר נרחב ובהיר למטופל, גם אודות סיבוכים נדירים שעשויים להתרחש, וגם במסגרת של רפואה פרטית.

המבחן לקיומה של הסכמה מדעת איננו טכני, כך שמסמך חתום לא ימלא את דרישת הפסיקה. ישנו צורך בהבנה מהותית של המטופל את השלכות ההליך שהוא עתיד לעבור, ובהסבר מלא, מובן ופרונטלי על ידי הרופא המנתח. ככל שלא ניתנה הסכמה מדעת לניתוח על ידי המטופל, והתרחשה פגיעה באוטונומיה, תקום לנפגע עילת תביעה כנגד הרופא המנתח, בגין רשלנות רפואית. למידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח – כנסו לכאן.

 

ניתוח להסרת קעקוע שהותיר צלקת משמעותית – האם קמה עילת רשלנות רפואית?

(ת.א. 59456-11-14)

אדם פנה לכירורג פלסטי בבקשה להסיר קעקוע גדול מאוד מזרועו. בייעוץ עם הרופא המנתח, הוחלט על ביצוע ההליך בשני שלבים הדרגתיים. בתום שני הניתוחים, אשר בוצעו בהפרש של חצי שנה זה מזה, נותרה צלקת גדולה ומכוערת על זרועו של המטופל. בעניין זה, בית המשפט הכריע כי הרופא לא יידע את המטופל בדבר כל העניינים הרלוונטיים לניתוח על מנת שזה יוכל לקבל החלטה מודעת, והיה על הרופא להזהיר את המטופל מפני הסיבוכים האפשריים.

בית המשפט פסק כי הרופא התרשל בבחירת שיטת הניתוח ובביצועו, ואף הפר את האוטונומיה של המטופל, בכך שלא קיבל את הסכמתו מדעת לביצוע ההליך. הרופא הנתבע חויב בתשלום פיצויים לתובע על סך 30,500 ₪.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם