צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס

להאזנה:

 

לבלוטת התריס תפקיד חשוב בגוף האדם, ותפקודה התקין הוא קריטי לתפקוד יעיל של כל המערכות בגוף. בדומה לכל ניתוח אחר, גם ניתוח בבלוטת התריס טומן בחובו סיכונים וסיבוכים אפשריים, ועל כן חשוב מאוד שיבוצע במקצועיות ועל ידי רופא מיומן. כיצד נוכל לקבוע כי התרחשה רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס?

 

מהי בלוטת התריס?

בלוטת התריס הינה בלטה השייכת למערכת האנדוקרינית בגוף האדם. עיקר פעילותה של הבלוטה הינו הפרשת הורמונים, ביניהם ההורמון תירוקסין ותריודוטירונין, המשפיעים על קצב חילוף החומרים, ועל קצב הגדילה והתפקוד של מערכות רבות בגוף.

 

מתי ישנו צורך בניתוח בלוטת התריס?

על פי רוב, הצורך בניתוח בלוטת התריס מופיע במקרה של גידול. לעתים ניתן להסתפק בכריתה חלקית בלבד, ובמקרים אחרים ישנו צורך בכריתה מלאה של בלוטת התריס. במקרה של סרטן בלוטת התריס, הטיפול המועדף הוא הסרה מלאה של בלוטת התריס, כאשר במקרה כזה, ניתן לחיות גם ללא הבלוטה, כל עוד המטופל מקבל השלמה חיצונית של הורמוני בלוטת התריס.

רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס
רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס

רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס – מקרים נפוצים

רשלנות רפואית בניתוח בלוטת התריס יכולה להתרחש הן בשלב קבלת ההסכמה לניתוח, והן בשלב ביצוע הניתוח עצמו. בשלב קבלת ההסכמה לביצוע הניתוח, יש צורך בהסכמה מדעת של המטופל, על מנת לא להפר את האוטונומיה שלו. על הרופא המנתח להסביר באופן מלא ובשפה בהירה את כלל ההשלכות של הניתוח, ולקבל הסכמה מלאה של המטופל, כאשר הסכמה טכנית בלבד אינה מספיקה.

משלא התקבלה הסכמה מדעת והופרה האוטונומיה של המטופל, ייתכן ותקום עילת תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הרופא המטפל.

עם זאת, לא כל נזק או סיבוך שנגרם כתוצאה מהניתוח יקים באופן אוטומטי את עילת הרשלנות הרפואית. עלינו לבחון תחילה האם הרופא המנתח נקט בשיטות המקובלות בניתוחים מסוג זה, והאם נהג כמצופה מהתנהגותו של רופא סביר בנסיבות העניין. במידה והתשובה חיובית, לא תקום עילת רשלנות רפואית כנגד הרופא המנתח.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם