צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

להאזנה:

 

פעמים רבות, כאשר מישהי אומרת שהיא אובחנה כחולה בסרטן השד, התיאור של אותה אבחנה מלווה במונח "שלב". אך מהי המשמעות של מונח זה? בדרך כלל, "שלב" מתבטא כמספר בין אפס לארבע. שלב אפס מתאר גידול סרטני לא פולשני שנשאר במיקומו המקורי. בקצה הנגדי של הספקטרום נמצא שלב ארבע, המתאר את סוגי הסרטן הפולשניים ביותר, שהתפשטו מחוץ לשד לאזורים אחרים בגוף. כאשר מדובר על סרטן שד מתקדם, אם כן, הכוונה היא בעצם לסרטן שד גרורתי (או בשמו הנוסף: סרטן שד משני).

גילוי מוקדם הוא המפתח לטיפול יעיל בסרטן השד ולמניעת הפיכתו לסרטן שד מתקדם. אולם במקרים מסוימים, עקב אבחון לקוי או מאוחר מדי, מגיעה המטופלת למצב בו הסרטן כבר שלח גרורות בגופה וסיכויי ההחלמה שלה מהמחלה נפגעים באופן משמעותי עד בלתי הפיך. האם ניתן להגיש תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון סרטן שד?

ננסה לענות על הסוגיה הזו במאמר שלפניכם.

 

מהו סרטן השד?

סרטן השד הוא גורם התמותה המוביל בקרב נשים בעולם המערבי. בכל שנה מאובחנים למעלה ממיליון אנשים עם המחלה הנוראית. מדובר ביחס של אחת ל – 7 נשים. מבין הנשים הללו, כמעט 40,000 יאבדו את חייהן למאבק בסרטן השד. סרטן השד הוא צמיחה בלתי נשלטת של תאים ברקמת השד. תאים אלה יוצרים גוש הגדל מתחת לרקמת השד. כאשר תאים סרטניים תוקפים תאים בריאים בגופנו, סרטן הוא התוצאה. למרות שגם נשים וגם גברים יכולים לפתח סרטן שד,
זה בולט יותר בקרב נשים מעל גיל 40. טיפולים כימותרפיים, כריתת שד, הקרנות, שינויים באורח החיים ובתזונה, הם בין הטיפולים המקובלים כיום בסרטן השד. עם זאת, המניעה והגילוי המוקדם של המחלה הם הפתרונות הטובים ביותר.

רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם
רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

כיצד אבחון מוקדם של סרטן השד יכול למנוע את הפיכתו לסרטן שד מתקדם

אבחון מוקדם של סרטן שד בשלבים המוקדמים של צמיחת התאים הסרטניים, מציע למטופל סיכויי ריפוי בשיעור של 90%. זו רק אחת מהסיבות הרבות לכך שרשלנות רפואית היא כה הרסנית.

לעתים קרובות מדי, מתגלה בדיעבד כי ניתן היה לטפל בסרטן השד בקלות, ואולי אפילו למנוע אותו. אבל במקום זאת, טעות בשיקול הדעת של הרופא שלך או גורם רפואי אחר, עלולה להוביל לתוצאות טרגיות.

 

כיצד נקבעים שלבי סרטן השד?

שלב הסרטן נקבע על ידי ארבעה מאפיינים:

  • גודל
  • פולשני / לא פולשני
  • האם סרטן הגיע אל בלוטות הלימפה
  • האם סרטן התפשט לאזורים אחרים בגוף

בנוסף, אתם עלולים לשמוע או לראות מילים מסוימות המתארות את שלב סרטן השד: מקומי, אזורי או מרוחק. המונח מקומי פירושו שהסרטן מוגבל לשד. משמעות המונח אזורי קשורה לבלוטות הלימפה. המונח רחוק פירושו שהסרטן נמצא גם באזורים אחרים בגוף.

 

מה המשמעות הטיפולית של הגדרת השלבים בסרטן השד?

הגדרת שלב סרטן השד מסייעת לרופא ולמטופלת להבין טוב יותר את הפרוגנוזה, או את מהלך המחלה הצפוי. זה, בשילוב עם מדדים אחרים בדוח הפתולוגי של המטופלת, יעזור לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורה. כמו כן, הגדרת מצב ההתקדמות של הסרטן כשלבים, מאפשרת לחולים להבין טוב יותר את מצבם, סיכויי ההחלמה שלהם ומהלך הטיפול המוצע להם.

 

האם ניתן לטעות באבחון של סרטן שד או שלביו?

ישנן נשים שמאובחנות עם סרטן השד בשלב מאוחר מדי, או מקבלות אבחנה שגויה, או שהגידול הסרטני שלהן לא מזוהה כלל. לדוגמה, אבחנה של גושים בשד וסרטן השד עלולה להגיע בשלב מתקדם מדי של סרטן השד או אפילו להתפספס מכיוון שהגוש בשד עלול להיות קטן מדי או לא כואב מספיק כדי שהאדם יבחין בכך ויבקש טיפול רפואי.

כמו כן, יתכן כי גושי השד הקטנים יותר לא יתגלו על ידי בדיקה עצמית או אפילו בדיקת שד רפואית במשך זמן מה. יש אפילו מצבים שבהם גושים בשד לא מזוהים בקלות בבדיקת ממוגרפיה. רופאים עשויים לאבחן גושים בשד הנגרמים כתוצאה מסרטן השד, בתור תופעות שפירות כמו צינור חלב סתום, פיברואדנומה ואפילו ציסטות בשד.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית בהקשר של סרטן שד מתקדם?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא, אחות, פיזיותרפיסט, רדיולוג מומחה או איש מקצוע אחר בתחום הרפואי, מתרשל באבחון או בטיפול בסרטן השד. רשלנות זו גורמת לרוב לתוצאה שלילית, מכיוון שקשה יותר לטפל בסרטן שד בשלביו המתקדמים. להלן דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בסרטן השד:

  1. הימנעות מבדיקת סקר לסרטן השד או אבחון שגוי
  2. פענוח שגוי של סריקות CT, צילומי רנטגן
  3. אי ביצוע מעקב רפואי עם המטופלת לאחר זיהוי ממצאים "חיוביים" בבדיקה
  4. אי גילוי של תאים סרטניים בשד במהלך ממוגרפיה
  5. טיפול לא נכון בסרטן השד

אלה רק כמה מהדרכים השונות בהן יכולה להתרחש רשלנות רפואית בהקשר של סרטן השד ולהוביל לסרטן שד מתקדם.

 

האם חווית רשלנות רפואית באבחון או טיפול בסרטן השד?

במידה ואתם מאמינים כי אדם יקר או אתם אובחנתם באופן שגוי לסרטן בשד, חשוב לפני הכל לבקש חוות דעת רפואית נוספת. אם אתם חושדים שחלה רשלנות רפואית במקרה שלכם או של יקיריכם, חיוני לדבר מיד עם עורך דין. תביעות בגין רשלנות רפואית נפוצות כיום יותר מתמיד, וזה אך ראוי במידה והמערכת הרפואית פגעה באמונך ברמה כה עמוקה ומשנת חיים.

באמצעות הגשה של תביעת רשלנות רפואית ניתן לקבל פיצויים בגין סרטן שד מתקדם שלא אובחן נכונה, במידה וניתן להוכיח קשר סיבתי בין התפתחותו לטיפול הרפואי הקלוקל שהוענק או נחסך מן המטופל. כך שאם קיבלתם אבחנה שגויה או מאוחרת מהרופא שלכם, יתכן ותהיו זכאים לפיצויים.

עם זאת, חשוב ביותר לשוחח עם עורך דין כדי לברר מהם הצעדים הדרושים לשם כך.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם